• Sockervaddspinnen

    Wilhelm eller Bernhard

    Vilket namn är finast?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Wilhelm eller Bernhard
  • Seven Costanza

    Finns andra kategorier som också har namntrådar och dessa brukar vara mer välbesökta än dop och namn. Jag tror den andra ligger under förälder - namn.

  • Sockervaddspinnen

    Jag tror nog att jag la den under "förälder - dop & namn". Fanns en "namn" under "gravid" också, men det blir lite fel då jag inte är gravid. ;)

  • Seven Costanza
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-12 12:00:44 följande:

    Jag tror nog att jag la den under "förälder - dop & namn". Fanns en "namn" under "gravid" också, men det blir lite fel då jag inte är gravid. ;)


    Jovisst men som jag sa finns det en kategori som heter förälder - dop & namn, där tråden ligger nu, och sedan en son heter förälder - namn. Den senare är mer välbesökt än den här kategorin så om du vill ha fler svar kan du lägga tråden där också. Du kan ju även lägga den i gravid för de som läser struntar ju i om du är gravid nu eller bara funderar på namn.
  • minerva123

    Röstade på Wilhelm (fast jag föredrar stavningen Vilhelm). Bernhard är fint, men jag tycker det är svårt att uttala, *rn* och *rd* fastnar liksom i munnen.

  • Sockervaddspinnen
    minerva123 skrev 2015-07-12 13:03:39 följande:

    Röstade på Wilhelm (fast jag föredrar stavningen Vilhelm). Bernhard är fint, men jag tycker det är svårt att uttala, *rn* och *rd* fastnar liksom i munnen.


    Det blir fel på tyska med Vilhelm. Det blir Filhelm på tyska.

    Min pappa är tysk (därför vi tänkt ett tyskt namn) och vi besöker Tyskland en del, så det måste vara korrekt stavning.

    Tack för alla svar hittills!

    Puffar lite igen.
  • minerva123
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-12 14:01:12 följande:

    Det blir fel på tyska med Vilhelm. Det blir Filhelm på tyska.

    Min pappa är tysk (därför vi tänkt ett tyskt namn) och vi besöker Tyskland en del, så det måste vara korrekt stavning.


    Ja, då är det ju självklart att ni väljer den ur tysk synvinkel korrekta stavningen med W.
  • Sockervaddspinnen
    minerva123 skrev 2015-07-12 14:32:11 följande:

    Ja, då är det ju självklart att ni väljer den ur tysk synvinkel korrekta stavningen med W.


    Ja, precis. :)
Svar på tråden Wilhelm eller Bernhard