• Wilja87

    Någon i Malmö som försöker få sitt första barn?

    Jag är 28 år och bor i Malmö. Som rubriken säger så försöker jag och min sambo bilda familj och har försökt sen augusti förra året. Finns det fler här i Malmö som försöker för fulla bullar att få sitt första barn som vill följas åt?


     

  • Svar på tråden Någon i Malmö som försöker få sitt första barn?
  • pandoraDiem

    Hej!

    Bor också i Malmö och försökt med första barnet sen i augusti förra året. Tänkte försöka få till en utredning nu efter sommaren då jag inte kan låta bli att tro att något är fel, vill hur som helst veta så jag slipper fundera så mycket över det. Hur har er resa sett ut?

  • Sali2015

    Hej,

    Jag är 22 (snart 23) bor i Malmö och försöker med bebis nr 1. Har hållit på sedan maj månad i år och har BIM på fredag så jag håller tummarna! :)

  • Wilja87
    pandoraDiem skrev 2015-07-14 10:55:37 följande:

    Hej!

    Bor också i Malmö och försökt med första barnet sen i augusti förra året. Tänkte försöka få till en utredning nu efter sommaren då jag inte kan låta bli att tro att något är fel, vill hur som helst veta så jag slipper fundera så mycket över det. Hur har er resa sett ut?


    Åh samma som oss! Hoppas utredningen går bra och att allt ser bra ut eller att ni får den hjälp ni behöver.


    Vår resa har varit lång och jobbig. Fick veta under en cellförändrings kontroll att jag har svåra cellförändringar och en tredje operation behövs. Läkaren ville dock vänta med operationen om vi ville ha barn, för operationen kommer försvåra det för oss. Tog ut P-stav men ingen mens kom, började på utredning och det visade sig att jag har PCOS. 

    Har gått på enkel kur pergotime - funka ej.
    Har gått på dubbel kur pegotime - överstimulerad.
    Går nu på sprutor - Gonal F. 

    tredje försöket nu och fick precis (idag) mens. Så det är bara att göra om allt och föröka en fjärde gång. 

    Grät idag, för första gången. Börjar ta på en psyke mycket.

  • Wilja87
    pandoraDiem skrev 2015-07-14 10:55:37 följande:

    Hej!

    Bor också i Malmö och försökt med första barnet sen i augusti förra året. Tänkte försöka få till en utredning nu efter sommaren då jag inte kan låta bli att tro att något är fel, vill hur som helst veta så jag slipper fundera så mycket över det. Hur har er resa sett ut?


    FÅr veta nästa vecka om cellföränringen har samma grad eller blivit värre. Har den blivit värre så måste jag operaras nu. Känns sjukt nervös. 


    Operationen kommer göra så att resterande av min livmodertapp försvinner..

  • Wilja87
    Sali2015 skrev 2015-07-14 11:00:37 följande:

    Hej,

    Jag är 22 (snart 23) bor i Malmö och försöker med bebis nr 1. Har hållit på sedan maj månad i år och har BIM på fredag så jag håller tummarna! :)


     


    Heeej!! =)

    ÅÅH jag hade också Bim på fredag, men fick min mens idag! JÄVLA skit.


    Håller alla mina tummar och tår att du INTE får din mens!!

  • pandoraDiem
    Wilja87 skrev 2015-07-14 21:08:09 följande:

    Åh samma som oss! Hoppas utredningen går bra och att allt ser bra ut eller att ni får den hjälp ni behöver.

    Vår resa har varit lång och jobbig. Fick veta under en cellförändrings kontroll att jag har svåra cellförändringar och en tredje operation behövs. Läkaren ville dock vänta med operationen om vi ville ha barn, för operationen kommer försvåra det för oss. Tog ut P-stav men ingen mens kom, började på utredning och det visade sig att jag har PCOS. 

    Har gått på enkel kur pergotime - funka ej.

    Har gått på dubbel kur pegotime - överstimulerad.

    Går nu på sprutor - Gonal F. 

    tredje försöket nu och fick precis (idag) mens. Så det är bara att göra om allt och föröka en fjärde gång. 

    Grät idag, för första gången. Börjar ta på en psyke mycket.


    Fy vad tufft, hoppas verkligen att du får medgång snart. Ända sen jag började försöka bli gravid och också hänga här på familjeliv så har jag mer och mer insett hur orättvist livet är ibland. Kan bara hoppas att det vänder någon gång, väljer att tro på det för annars så blir det så tungt. Vet inte riktigt vad jag ska skriva annat än att jag sänder massa kramar till dig.
  • Wilja87
    pandoraDiem skrev 2015-07-14 21:50:16 följande:
    Fy vad tufft, hoppas verkligen att du får medgång snart. Ända sen jag började försöka bli gravid och också hänga här på familjeliv så har jag mer och mer insett hur orättvist livet är ibland. Kan bara hoppas att det vänder någon gång, väljer att tro på det för annars så blir det så tungt. Vet inte riktigt vad jag ska skriva annat än att jag sänder massa kramar till dig.

    åh tack! Ja,Någon gång lyckas man! Både du och jag! Man ska verkligen inte ta graviditeter förgivet, för det är inte så lätt.


    Var ska du göra din utredning någonstans? RMC?


    Håller tummarna för dig min vän!!

  • Sali2015
    Wilja87 skrev 2015-07-14 21:10:09 följande:

     


    Heeej!! =)

    ÅÅH jag hade också Bim på fredag, men fick min mens idag! JÄVLA skit.


    Håller alla mina tummar och tår att du INTE får din mens!!


    Nää vad tråkigt! Bättre lycka med BIM i augusti. Nää ingenting här än förutom konstant molvärk sedan tre dagar tillbaka. Håller på att bli galen av smärtan. Att vänta till på fredag känns som en evighet. Men nu hoppas vi på att det är ligamenten som sträcker sig och inte mensvärk :)
  • pandoraDiem
    Wilja87 skrev 2015-07-15 05:29:39 följande:

    åh tack! Ja,Någon gång lyckas man! Både du och jag! Man ska verkligen inte ta graviditeter förgivet, för det är inte så lätt.

    Var ska du göra din utredning någonstans? RMC?

    Håller tummarna för dig min vän!!


    Har inte skickat in någon remiss än, ska till banmorskan i början av augusti och tänkte prata med henne om det då. Är inte säkert att jag får göra utredningen gratis eftersom jag blivit gravid en gång under året. Det slutade dock i utomkvedes, vet inte hur de ställer sig till det. Annars tror jag att vi kommer göra det privat, är så less på mina egna tankar och spekulationer som grundar sig på Google :) håller tummarna att du får ett bra besked nästa vecka
  • Sali2015

    Asså, nu inbillar jag mig att jag har metallsmak i munnen också. Om jag är skengravid så kommer jag aldrig lita på min kropp igen :( BIM på fredag men håller på att bli tokig av väntan. Ska nog ta ett test imorgonbitti iallafall

Svar på tråden Någon i Malmö som försöker få sitt första barn?