• Äldre 15 Jul 10:15
    1173 visningar
    5 svar
    5
    1173

    lönt o köpa sulky/paraplyvagn?

    Jag tvekar fram o tillbaka om det är lönt och köpa en sulky/paraplyvagn. Barnet är 2 år och han går bra själv men är en riktig rymmare så därför sätter jag honom i vagnen för då vet jag var han är. Jag har en emmaljunga scooter med sväng bara hjul som är bra men ändå har jag tanken om att köpa en sulky o ha i bilen. Hur länge brukar barn åka vagn?

    Vad tycker ni? Köpa eller ej köpa

  • Svar på tråden lönt o köpa sulky/paraplyvagn?
  • Äldre 15 Jul 12:14
    #1

    Allt beror ju på vad ni hör för aktivitet. Min man jobbar kväll/natt och då brukar jag gilla att gå kvällspromenad. Då får sonen på 4 somna i vagnen. Men han åker aldrig annars vagn annars. Det slutade han med helt i våras, drygt 3,5 år gammal. Tidiga mornar och vid sena dagishämtningar fick han åka vagn, nu cyklar vi.
    Till en 2-åring och dessutom rymmare hade jag gärna haft vagn, och vid längre promenader!
    Vi har också en Emmaljunga scooter s. Inte haft behov av något annat.

  • Äldre 15 Jul 13:03
    #2

    Tack för svar. Jo ska behålla scooter men funderar på o köpa en vagn till o ha i bilen. Alltså ha 2 vagnar en utflyktsvagn o en hemmavagn eller vad man ska kalla det.

  • Äldre 15 Jul 18:07
    #3

    Vi köpte en paraplysulky för att vi tänkte att det skulle vara smidigt. Men vi använde den aldrig. Men om ni ofta åker och handlar och sån där barnet bör sitta i vagn är det kanske smidigt. Men ofta kan inte mindre vagnar ta sig fram på alla underlag.

  • grind
    Äldre 15 Jul 18:32
    #4

    Vi kommer snart ha 10 vagnar, inte för att vi behöver det utan för att min fru mår bra av att shoppa. Svar. Nej, vi använder ett fåtal och resten står och skräpar.

  • Anonym (varie­rar)
    Äldre 23 Jul 22:46
    #5

    Från typ 2 år har vår vagn använts ytterst sporadiskt. Vi sövde i vagn tills dottern slutade med middagssömn vid drygt 2,5 men sen dess har den kanske använts ett 10tal ggr. Dock är hon inte rymningsbenägen utan det har gått bra att hon använt springcykel vid lite längre/snabbare turer.

    En gåsele kan inte fungera för att hålla koll på barnet men ändå låta honom gå själv?

Svar på tråden lönt o köpa sulky/paraplyvagn?