• Emmarosenlund

    Alla dessa skräckhistorier

    Jag gjorde andra(alltså sista) delen av min medicinska abort igår. Jag var sjukt nervös efter att jag läst alla historier om hur jäkla ont det tar och att blodet sprutar. Kan säga att jag låg på sjukhuset och väntade på smärtan, men den kom aldrig. 

    Tog min fösta tablett i måndags(den som avbryter graviditeten), kände ingenting av den tabletten, ingen värk eller blödning. Åkte till sjukhuset pånytt i onsdags, alltså igår, för att ta resten av tabletterna. Fick två tabletter som jag svalde och två som BM stoppade upp. Fick också smärtstillande samtidigt som förebyggande. Väntade en stund och kom ganska mycket blod första gången jag gick på toan. Fick två till tabletter efter 3 timmar som jag svalde. Efter en stund kom det blod och klimpar, vilket troligen var embryot. Kände nu lite värk men inget farligt, inte ens lika mycket värk som jag kan ha då jag har mens. Bad om att få en varm vätepåse att sätta på magen, vilket hjälpte. Efter ännu 3 timmar svalde jag de sista 2 tabletterna. Sen fick jag åka hem. Har inte tagit någon mera smärtstillande. Fick ta hem vätepåsen om jag skulle få värk men den har inte kommit till användning. Idag mår jag som super. Inget mera illamående och blöder bara som en vanlig mens. Så alla ni som ska göra abort och är nervösa, var det inte, det behöver inte alltid vara så hemskt! 

    Oj nu blev det långt. Är det någon som haft en såhär smärtfri abort? :)

  • Svar på tråden Alla dessa skräckhistorier
  • Anonym (Bra)

    Jag har aldrig gjort abort och hoppas att jag slipper, men ditt inlägg tror jag kan hjälpa & lugna många som ska genomgå en abort!

  • Anonym (t)

    Gjorde kirurgisk abort, åkte dit, fick lugnande, blev sövd, vaknade, fick morfin och macka och kaffe, åkte hem. Tog två timmar allt som allt. Blödde som vid mens. Ingen smärta förutom när jag vaknade. Bra dag på morfinrus!

  • Anonym (samma)

    Precis min erfarenhet också. Jag har haft enorma besvär med olika skydd, och jämfört med t ex smärtan av spiral eller humörsvängningarna  av hormoner var aborten en piece of cake. Så nu håller jag mig till avbrutet och hyfsat säkra perioder istället.

  • Anonym (Eh?)

    Gjort en abort och kör med avbrutet som p-metod? Varför inte använda kondom??

  • Anonym (Barnmorska)

    [quote=75552978][quote-nick]Anonym (samma) skrev 2015-07-22 17:24:33 följande:[/quote-nick]

    Precis min erfarenhet också. Jag har haft enorma besvär med olika skydd, och jämfört med t ex smärtan av spiral eller humörsvängningarna  av hormoner var aborten en piece of cake. Så nu håller jag mig till avbrutet och hyfsat säkra perioder istället.

    [/quote

    Vad bra att din abort gick så pass smidigt till men ingen abort är den andra lik. Säkra perioder och avbrutet samlag är inte att rekommendera öht om du nu inte skulle känna att en graviditet inte är hela världen och behåller ist.

    Men att köra på som du gör för att aborten var en piece of cake............ Nja.

Svar på tråden Alla dessa skräckhistorier