• Anonym (TS)

    mens som inte tar slut?

    Hej!

    Jag har alltid mens i 3 dagar, möjligtvis lite spottings på den 4e. Brukar bara behöva skydd dag 2 (ev dag 3). Så det är sparsamt.

    Nu är jag på dag 6 och har stundtals mens som på dag 2. Det varierar från ingenting alls till ganska mycket under dygnet. Har konstig ilande mensvärk ibland och de vanliga pms symptomen har inte försvunnit (som de brukar). Dagen innan jag fick mens så fick jag även en stark smärta i nedre delen av magen (tänk cellprovs-smärta), så att jag inte kunde sträcka ut magen på ca 30 min, utan blev sittande ihopkrupen. Sen släppte det helt.

    Ska väl inte måla fan på väggen redan, för det har ju inte gått så lång tid. Men jag börjar bli lite nojig över att det avviker såpass från det normala. När borde man kolla upp det och vart vänder man sig isf? Kan det vara något annat som blöder? Infektion?

  • Svar på tråden mens som inte tar slut?
  • Anonym (U)

    Blir så ibland, har för mig att utebliven ägglossning kan ge annorlunda blödningar. Det är dock alltid bra att kolla upp och om blödningen fortsätter att få hjälp att kontrollera den.

    Jag har så då och då. Och då har jag haft blödning, spottings, i mer än två veckor. Fått primolut nor för att ta och stoppa blödning.

  • Anonym (TS)

    Ja, det är kanske så att det kan variera. Jag är dock säker på att jag har haft ägglossning denna gång. Har oregelbunden mens (haft senaste tio åren) och har lärt mig känna av när jag haft ägglossning. Utan ägglossning brukar jag inte få mens alls. Fått provera (tror jag det hette) utskrivet en gång när jag inte haft ägglossning och mens på väldigt länge, men tog dem aldrig eftersom jag kände av ägglossningssymptom samma dag jag var hos läkaren och allt kom igång av sig själv.

  • Annelie 76

    När jag hade mens som aldrig slutade hade jag utomkvedshavandeskap. Sökte hjälp hos gynekolog innan jag hade ont och kunde på så sätt behålla äggledaren. Finns det risk för att du kan vara gravid så sök Gyn för säkerhets skull.

  • Anonym (TS)

    Ang ev graviditet så tror jag att det är osannolikt. Äter exlutena minipiller. Glömde ett i början av cykeln. Men har aldrig blivit gravid innan när det har hänt och har inte så lätt för att bli gravid normalt heller. Men exlutena skyddar visserligen inte mot utomkvedshavandeskap. Vet inte vad jag ska tro. Har blött mer några vändor idag, men merparten av tiden så har det varit lugnt. Dock har jag haft en konstig mensvärk och ilningar, mest på vänster sidaa. Ska man bara vänta ut om det blir värre eller bättre?

  • Venne

    Smärtor i ena sidan är även det tecken på utomkvedshavandeskap. Sök gyn! Skulle det vara så är det farligt att vänta.

  • Anonym (TS)

    Läste att vid utomkvedes så är graviditetstest alltid positiva. Så jag tog ett. Men blev bara ännu mer förvirrad. Dumma mig kollade dessutom på det efter 6 min ist för fem :/

  • Anonym (TS)

    Tänkte lägga in en bild, men lyckas inte.

  • Anonym (TS)

    Det där gick ju inge vidare. Gör ett nytt försök med bilden:

Svar på tråden mens som inte tar slut?