• Anonym (Motvilligr)

    Abort mot min vilja

    Jag gjorde abort för en vecka sedan. Jag ville inte göra det men min sambo vill inte ha barn nu. Så jag gjorde abort mot min vilja bara för att han inte ville.

    Å nu i efterhand ångrar jag mig så mycket.

    Jag mest bara gråter för att det gör så ont i mig att jag gjorde aborten.

    Det känns som att man slits itu invändigt för att känslorna och saknaden gör så ont. Jag visar inte åt någon i min närhet hur jag mår för alla tyckte att jag skulle göra abort. Så dom verkar ju glada och nöjda iaf jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag känner mig fruktansvärt ensam i allt det här. Vad ska jag göra jag vill mest bara ha allt ogjort!

  • Svar på tråden Abort mot min vilja
  • Hadraniel
    Alvina skrev 2015-07-17 15:08:35 följande:
    Här du gjort slut med sambon än? Eller hade du tänkt att stanna kvar?
    Varför skulle hon ha gjort slut med honom? Verkar ju inte som att han gjort något mer än sagt att han inte ville ha barn med henne just nu? Det är väl knappast något som borde leda till att relationen tar slut?
  • sigge 47

    Att göra abort för att rädda ett förhållande tror jag nog är ett stort misstag.
    Du bör skaffa hjälp med dina känslor Innan det blir värre.
    Ta hand om dig prata med dina närmaste
    Slut dig inte utan skaffa hjälp

  • Alvina
    Hadraniel skrev 2015-07-17 15:11:31 följande:

    Varför skulle hon ha gjort slut med honom? Verkar ju inte som att han gjort något mer än sagt att han inte ville ha barn med henne just nu? Det är väl knappast något som borde leda till att relationen tar slut?


    Det har du ju rätt i men jag kan bara utgå från mig själv och jag skulle inte kunnat stanna kvar med någon som fick mig att motvilligt göra abort. Det har hänt mig och kärleken dog efter det och jag gjorde slut, eftersom jag ångrade aborten.
  • Jw83
    Alvina skrev 2015-07-17 15:24:12 följande:

    Det har du ju rätt i men jag kan bara utgå från mig själv och jag skulle inte kunnat stanna kvar med någon som fick mig att motvilligt göra abort. Det har hänt mig och kärleken dog efter det och jag gjorde slut, eftersom jag ångrade aborten.


    Och jag skulle aldrig kunna älska någon som tvingade mig att bli förälder mot min vilja.

    En oplanerad graviditet betyder nog slutet för många förhållanden. Tyvärr är det en sak man aldrig kan kompromissa om och aldrig göra ogjord
  • Hadraniel
    Jw83 skrev 2015-07-17 17:50:26 följande:
    Och jag skulle aldrig kunna älska någon som tvingade mig att bli förälder mot min vilja.

    En oplanerad graviditet betyder nog slutet för många förhållanden. Tyvärr är det en sak man aldrig kan kompromissa om och aldrig göra ogjord
    Håller helt med om detta!

    Skulle en partner ens antyda att hon kommer behålla ett barn även om jag inte vill bli förälder skulle jag troligen göra slut på direkten. Att hon försöker övertala mig om att ändra ståndpunkt i frågan är såklart helt ok, men kör hon över min vilja så totalt dör troligen förhållandet i samma sekund. Skulle försöka ställa upp för barnet dock, även om jag skulle avksy modern till barnet resten av livet.
  • Anonym (Frida)

    Ts tänk på att du har en massa hormoner som virvlar runt i kroppen just nu. Ta det lugnt en månad minst innan du gör något drastiskt. Det kan hända att du själv tycker att du var ett bra beslut du gjorde, när hormonerna är tillbaka i vanligt tillstånd . Du är extra känslig just nu. Hoppas det känns bättre om ett tag !

  • Anonym (Motvilligr)

    Han ville inte ha barn nu. Å hadde det inte varit för att jag älskar honom så jäkla mycket hadde jag aldrig gjort det. Det enda som är synd är att han inte verkar förstå hur detta påverkar mig. Han vägrar prata om det. Jag har barn sedan innan men inte han. Nu har jag sagt det att jag kommer aldrig någonsin göra abort igen.

  • Anonym (What?!)
    Hadraniel skrev 2015-07-17 17:56:11 följande:
    Håller helt med om detta!

    Skulle en partner ens antyda att hon kommer behålla ett barn även om jag inte vill bli förälder skulle jag troligen göra slut på direkten. Att hon försöker övertala mig om att ändra ståndpunkt i frågan är såklart helt ok, men kör hon över min vilja så totalt dör troligen förhållandet i samma sekund. Skulle försöka ställa upp för barnet dock, även om jag skulle avksy modern till barnet resten av livet.
    Öh? Vadå förälder mot din vilja? Du blev väl inte våldtagen? Har man frivilligt sex med någon har man gjort sitt val. Då kan man inte komma och skälla på tjejen om hon vill behålla sitt barn. Livet har redan startat och du menar att du har rätt att kräva av detta lilla livets mamma att hon ska ta bort det så du slipper ta hand om det liv du skapat? Det är bara egoistiskt och oansvarigt.

    Hur har det gått för dig TS. Har du fått någon hjälp?
  • Hadraniel
    Anonym (What?!) skrev 2015-08-12 21:24:06 följande:
    Öh? Vadå förälder mot din vilja? Du blev väl inte våldtagen? Har man frivilligt sex med någon har man gjort sitt val. Då kan man inte komma och skälla på tjejen om hon vill behålla sitt barn. Livet har redan startat och du menar att du har rätt att kräva av detta lilla livets mamma att hon ska ta bort det så du slipper ta hand om det liv du skapat? Det är bara egoistiskt och oansvarigt.

    Hur har det gått för dig TS. Har du fått någon hjälp?
    Jag anser att man kan ha sex utan att man för den skull vill ha barn. Alltså kan man ju bli förälder mot sin vilja. Jag skulle aldrig medvetet ha sex med någon som jag inte talat om att jag inte vill ha barn för alternativt som säger att hon använder skydd. Blir hon med barn trots detta och väljer att behålla barnet utan att jag får vara med i beslutet skulle jag troligen inte kunna vara tillsammans med henne längre då jag anser att det är väldigt respektlöst att tvinga någon till föräldraskap.
Svar på tråden Abort mot min vilja