• WilleLudde

    Förlorat mitt älskade barn..

    Finns någon som kan hjälpa mig hantera tankar eller varit/är i samma stadie av mörker i livet?

    Min 10 åring fick dagen efter midsommar ont i ena axeln, sökte på Tisdagen på VC skickades till sjukgymnast..på helgen fick han ont när han svalde maten, åkte in till jourläkare både Lördagen och Söndagen, då andningen blev tyngre på Söndagen, blev hemskickad med bricanyl och hostmedicin..Onsdagen sökte jag på VC igen..hon såg då att han var svullen över halsen, tog prover och skickade hem oss..På Torsdagen sökte jag igen, fick då komma in till barnakuten, röntgen och blodprover..bekräftade lyfom, tumör som tryckte på hjärtat samt var oron stor för om luftvägarna kunde vara i fara. Akut med ambulans ner till Lund. Där ligger han på Biva och ska vänta i 5 timmar på röntgen, ingen som undersöker, ingen som ger kortison, eller annat..efter 3 timmar i Lund kvävs vår lille kille ihjäl av tumören som stryper luftvägarna. Nu finns enbart ett stort hål och massor med aggressioner kvar....Hur i helvete fungerar sjukvården idag!

  • Svar på tråden Förlorat mitt älskade barn..
  • Nutnut

    Kan inte läsa tråden utan att beklaga din stora stora förlust. Låter onekligen som att vården har slarvat.

    Skickar massa tankar till dig och din familj. Svårt att förstå vad ni går igenom :(

  • Almina

    Jag beklagar också. Fy, vad sorgligt

    Det låter som att ni skulle behöva prata med ansvarig läkare på BIVA så att ni kan få klarhet i vad som gjordes och inte gjordes för er son, och hur de resonerade kring det. Er son låg väl uppkopplad på BIVA, så de måste väl ha märkt att han blev sämre.

  • annika52

    Beklagar att er son inte fick hjälp i tid.Den svenska sjukvården har blivit sämre och konstigt att de ej prioriterade honom när han var så dåliDet enda raka är att ifrågasätta varför det blev såhär,även om ni inte får er son tillbaka. Gör en anmälan till IVO och ifrågasätt hur detta kunde hända.  Kranar till Er.

  • Kvinna29

    Så fruktansvärt. Jag beklagar sorgen... Jag blir så arg när jag läser hur sjukvården har bemött er. Det kommer slå tillbaka på dom som gjorde fel. 

    <3 

Svar på tråden Förlorat mitt älskade barn..