• Äldre 22 Jul 10:41
    1660 visningar
    15 svar
    15
    1660

    När får man sin mens efter förlossning ?

    Heej :) de så att jag gjorde akut kejsarsnitt den 10 juni och blödde då rejält några dagar, efter en vecka kommer blödningen och stannar kommer och går hela tiden men det var mest som brunt sen stannade det helt och den 18 juli fick jag mens tror jag blödde de var rött nu inte brunt men hade inga mens symptom eller smärta som jag brukar få i magen lite ,,

    Så min fråga kan de vara mens eller ff blöddningAr från förlossning som kommer och går ?

    Och hur vare för er ?

    OBS glömde skriva jag hel ammar

  • Svar på tråden När får man sin mens efter förlossning ?
  • Äldre 22 Jul 12:01
    #1

    Jag fick min exakt 30 dgr efter förlossning. Men jag ammade dock inte.

  • Äldre 22 Jul 13:15
    #2

    Jag fick min prick 9 veckor efter förlossningen, jag ammade inte.

  • Äldre 22 Jul 13:19
    #3

    Det där är väldigt individuellt, jag känner många som fått tillbaka mensen efter 6-7 veckor trots helamning, likaså de som inte fått det efter 2 år trots att de bara ammat morgon och kväll. Jag har fått tillbaka min mens nästan exakt efter ett år med alla mina fyra, helammade 6-8 månader och delammade 16-27 månader

  • Äldre 23 Jul 10:42
    #4

    Aah okej taack för svaren :)!

    Dää det bara känner mIG osäkert om de mens eller blöddningar från förlossning ????

    Kan man blöda mer än 40 dagar ? ????

  • Äldre 23 Jul 11:44
    #5
    Längtar efter en bebis skrev 2015-07-23 10:42:55 följande:

    Aah okej taack för svaren :)!

    Dää det bara känner mIG osäkert om de mens eller blöddningar från förlossning ????

    Kan man blöda mer än 40 dagar ? ????


    Ja, det kan man. Väldigt olika det där hur länge man blöder också.
  • Äldre 24 Jul 13:41
    #6

    Aah du har rätt haha men aja får vänta till

    Nästa månad och se om de var mensen eller

    Blöddningar haha :)

  • Äldre 26 Jul 17:25
    #7

    Min mens kom tillbaka efter 1 år och 10 månader (så skönt att slippa så länge!). Jag ammade tills min son var 2.5 år.

  • Äldre 27 Jul 00:08
    #8

    Haha sant skönt att slippa mens men jag vill

    Börja med bebis nummer 2 när min dotter blir runt 9 månader så haha , ammar man får man inte mens och de inte lätt att bli gravid utan mens haha ??

  • Äldre 27 Jul 00:21
    #9
    Längtar efter en bebis skrev 2015-07-27 00:08:10 följande:

    Haha sant skönt att slippa mens men jag vill

    Börja med bebis nummer 2 när min dotter blir runt 9 månader så haha , ammar man får man inte mens och de inte lätt att bli gravid utan mens haha ??


    Oj! Planerar du redan för 2:an? Ett tips är att börja träna upp magen redan nu så du inte får någon permanent delning av magmusklerna vilket lätt kan hända om man får barn tätt. Det finns bra mamma-mageappar att ladda ner :) 

    Födde för 13 månader sen men har fortfarande inte fått tillbaka mensen (har dock hormonspiral så det kanske påverkar). Ammar en gång per natt.
  • Äldre 27 Jul 13:06
    #10

    Haha Jaa varför inte de så härligt med barn :) saknar redan sparkarna,

    Ne men min mage ser hel perfekt ut men bar man är nöjd med sig själv man har ju endå fått barn liksom haha.

    Jag är hel säkert att de din hormonspiral som på verkar det.

  • Pentra
    Äldre 27 Jul 13:39
    #11

    Efter varje barn var jag utan mens tills ca en månad efter jag slutade amma. Så för mig tog det tog mellan 13-14 månader tills den kom igång igen. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Äldre 28 Jul 23:31
    #12

    Okej taack för svaren

  • Äldre 28 Jul 23:40
    #13

    Tog 18 månader för mig och närmare två år innan den blev helt regelbunden. Ammade fortfarande.

  • Äldre 8 Sep 21:30
    #14

    Avslaget (blödningen efter förlossningen) kan hålla på ett tag och i viss mån komma och gå. Tror jag hade avslag i ca 9-10 veckor innan det helt försvann. Mensen kom efter 8 månader ungefär. Jag ammade fortfarande väldigt mycket då, men det var väl runt den tiden det ibland gick lite längre mellan amningarna.

  • Äldre 9 Sep 01:23
    #15

    Okej taack för svar :)

    Själv jag blödde cirka 3 4 veckor kanske ingen anning de stanna och börja , nom Stop haha :) sedan sluta jag amma fick min mens direkt efter några dagar :)

Svar på tråden När får man sin mens efter förlossning ?