• Anonym (brummemaja)

    Mixat omklädningsrum på babysim

    Är det någon mer som varit med om att behöva dela omklädningsrum och duschrum med både mammor och pappor på babysimmet?? Jag ska snart på babysim med min son och fick reda på att dit jag ska är det mixade omklädningsrum och duschrum (utan draperier)! Tycker det låter galet! Jag är inte så bekväm med att visa mig naken inför andra pappor precis...Och man måste ju duscha av sig ordentligt utan badkläder innan för att undvika bakterier och sånt eller? Oroar mig för detta. Världens snyggaste kropp har man ju heller inte. Hur har ni andra hanterat det? 

    Sen undrar jag också hur jag ska bära mig åt som ensamstående förälder att ha koll på sonen samtidigt som jag duschar?

  • Svar på tråden Mixat omklädningsrum på babysim
  • Anonym (???)

    Va??? Det låter jätte konstigt!!! Är du säker??? Det är bara att klaga!!! Finns inte en chans att jag skulle klä av mig bland andra män!!! Då hoppar jag häldre i poolen utan att ha durshat!!! Är dom dumma i hela huvudet??? Måste vara ett skämt.

  • Anonym (...)

    När jag är på badhuset går jag dit med badkläder under mina kläder, och har duschat hemma precis innan. När jag är klar sätter jag på mig kläderna igen över baddräkten och åker hem och duschar igen.

  • Anonym (???)
    Anonym (...) skrev 2015-07-23 13:08:48 följande:

    När jag är på badhuset går jag dit med badkläder under mina kläder, och har duschat hemma precis innan. När jag är klar sätter jag på mig kläderna igen över baddräkten och åker hem och duschar igen.


    Det är ju sjukt att man ska behöva göra så. Men ett bra alternativ :)
  • Anonym (brummemaja)
    Anonym (???) skrev 2015-07-23 13:06:14 följande:

    Va??? Det låter jätte konstigt!!! Är du säker??? Det är bara att klaga!!! Finns inte en chans att jag skulle klä av mig bland andra män!!! Då hoppar jag häldre i poolen utan att ha durshat!!! Är dom dumma i hela huvudet??? Måste vara ett skämt.


    Jag vet! Det är ju jättemärkligt!? Usch jag vill då inte att andra män ska stå och glo på mig. Obestämd Och ja jag är säker på att det är så. Dels så står det att det är gemensam omklädning/duschrum och sen så har jag en väninna som varit där sen tidigare och berättat det är så. Jag ska klaga men tror knappast det kommer förändra något tills vi ska dit.
  • Anonym (???)
    Anonym (brummemaja) skrev 2015-07-23 17:47:20 följande:

    Jag vet! Det är ju jättemärkligt!? Usch jag vill då inte att andra män ska stå och glo på mig.  Och ja jag är säker på att det är så. Dels så står det att det är gemensam omklädning/duschrum och sen så har jag en väninna som varit där sen tidigare och berättat det är så. Jag ska klaga men tror knappast det kommer förändra något tills vi ska dit.


    Gör det!!! Jag kommer aldrig duscha i en gemensam duschutrymme!!! Hälsa från mig att dom är dumma i hela huvudet ;) Lycka till.
  • Anonym (brummemaja)
    Anonym (...) skrev 2015-07-23 13:08:48 följande:

    När jag är på badhuset går jag dit med badkläder under mina kläder, och har duschat hemma precis innan. När jag är klar sätter jag på mig kläderna igen över baddräkten och åker hem och duschar igen.


    Ok så kan man göra, frågan är om det är rätt att göra så. Jag antar du har på dig tröja/jacka/byxor ovanpå det efter att du duschat som i sin tur innehåller bakterier?Då för du ändå med dig bakterier ner i badet. Det är tänkt man ska duscha där.
  • Anonym (???)
    Anonym (brummemaja) skrev 2015-07-23 19:38:22 följande:

    Ok så kan man göra, frågan är om det är rätt att göra så. Jag antar du har på dig tröja/jacka/byxor ovanpå det efter att du duschat som i sin tur innehåller bakterier?Då för du ändå med dig bakterier ner i badet. Det är tänkt man ska duscha där.


    Det skulle dom ha tänkt på innan de gjorde gemensamt omklädningsrum!!! Finns ingen som kan tvinga mig/dig att byta om med män!!!
  • enmamma

    Lös problemet, om ni är flest mammor så byter damerna om först,

    Skulle det vara fler pappor blir det herrarna som får gå först.

    Personligen skulle jag inte bry mig, tycker det är från andra kvinnor man får flest kritiska blickar. Har svårt att tro att så många män tänker på sex i ett mixat omklädningsrum med småttingar och en blandad kompott av vuxna individer.

    Om ditt barn kan sitta brukar det finnas barnstol antilop från Ikea, att stoppa ned sin unge i ,

    Mycket praktiskt.

  • pigglet

    Aldrig att jag skulle klä av mig naken så. Inte en chans.
    Låter så märkligt.

    Kanske ta med en regnponcho och duscha under den, om det är sådana duschar med slang?  :)

  • Anonym (brummemaja)
    Anonym (???) skrev 2015-07-23 20:02:22 följande:
    Det skulle dom ha tänkt på innan de gjorde gemensamt omklädningsrum!!! Finns ingen som kan tvinga mig/dig att byta om med män!!!
    Nej jag vet itne varför de har den lösningen de har, eller varför ingen har klagat och fått dem att göra något åt det. Alternativet är att avstå från babysimmet vilket är riktigt synd...
Svar på tråden Mixat omklädningsrum på babysim