• Anonym (15)

Tappat lusten för allt

Dom första veckorna av sommarlovet var bra. Jag gick upp vid 10-11 och hade då sovit 8-10 timmar och kände mig pigg och utvilad. Jag gjorde saker om dagarna, som att träna, fixa naglarna, städa, rita, gick på promenader och jag umgicks med mina vänner. Var jag inte det minsta lilla produktiv en dag så kände jag mig usel och fick ångest så jag såg till att göra saker. Jag mådde bra och hade inga bekymmer.

Men nu, i kanske en vecka har allt vänt.

Jag gör ingenting på dagarna längre, jag har ingen lust. Jag har slutat träna för jag har ingen motivation och tycker det har blivit ett måste istället för en rolig aktivitet. Jag har inte heller någon lust att vara med någon. Jag kan fråga om nån av mina vänner vill hitta på något men jag har absolut ingen lust att träffa någon.

Jag har också vänt på dygnet, går upp mellan 13-16 och går och lägger mig runt 2-5 och känner mig ändå inte helt utvilad.

Jag ligger i min säng och gråter och har ångest men förstår inte varför.

Jag har tappat lusten för allt. Jag ser ingen mening med att fixa det heller, för allt känns ändå så meningslöst.

Jag skulle ju kunna vända tillbaka dygnet och göra saker på dagarna som jag gjorde i början av lovet men jag har ingen lust, ork eller vilja till det.

Vad fan har hänt med mig? Varför har jag tappat intresset för allt, för livet? Har liksom ingen lust att leva.

• Svar på tråden Tappat lusten för allt
  • Anonym (Mia)

Det har kvinna 34 med med all rätt..../ hälsningar  Mia

• verklighetsförmedlingen

Oh jag känner igen mig i det du skriver. Förr så vaknade jag stel, det knakade när jag gick. Jag låg på hundra cigg om dan och käften full av snus. Men nu är allting förändrat, nu trivs jag med mig själv, alla flickor dom flörtar med mig.

Svar på tråden Tappat lusten för allt