• Anonym (Jordemodern)

    Lär dig skillnaden mellan bvc och mvc

    Jag blir så irriterad på att folk inte kan skilja mellan bvc och mvc , barnsjuksköterska eller barnmorska. Vad är det som är så svårt? De flesta normalbegåvade människor kan ju skilja på rörmokare och elektriker eller förskolelärare högstadielärare. Barnsjuksköterskor har vidareutbildning i hälso och sjukvård gällande barn, på bvc följer man barnets utveckling och hälsa. Barnmorskan har vidareutbildning och följer kvinnan under graviditet/förlossning, kvinnohälsa och sexuell hälsa. Barnsjuksköterska=barnet, barnmorska=kvinnan. Såå trött på att få frågor om utslag hos halvårsbebisar och liknande.

  • Svar på tråden Lär dig skillnaden mellan bvc och mvc
  • suziz
    Anonym (mc) skrev 2015-07-23 19:45:12 följande:

    men vad är mc då?


    BVC = Barnavårdcentral
    MVC = Mödravårdcentral
    MC = Minecraft 
  • Anonym (mc o vc´?)

    men det är för att man inte exakt vet vad en barnsjuksköterska eller barnmorska gör. låter mer som samma jobb som fått flera namn.

    och vad står mc och vc för?

  • Anonym (Jordemodern)
    suziz skrev 2015-07-23 19:48:37 följande:

    BVC = Barnavårdcentral

    MVC = Mödravårdcentral

    MC = Minecraft 


    Haha! Good one :)
  • Anonym (Jordemodern)
    Anonym (mc o vc´?) skrev 2015-07-23 19:49:13 följande:

    men det är för att man inte exakt vet vad en barnsjuksköterska eller barnmorska gör. låter mer som samma jobb som fått flera namn.

    och vad står mc och vc för?


    Mc har jag ingen aning om vad det är, VC ÄR VÅRDCENTRAL.
  • Anonym (Jordemodern)

    Jag tycker det är så fruktansvärt ointelligent att inte kunna skilja på de två när man har fött flera barn och gått på båda ställena. Märker man liksom inte att man byter person? Eller lokal? Eller att de gör olika saker? Om det var samma så skulle man ju gå hos samma sköterska under både graviditet och sedan med barnet.

    Att folk som inte haft att göra med endera instans inte vet har jag full förståelse för.

  • Anonym (mc)
    Anonym (Jordemodern) skrev 2015-07-23 19:55:07 följande:

    Jag tycker det är så fruktansvärt ointelligent att inte kunna skilja på de två när man har fött flera barn och gått på båda ställena. Märker man liksom inte att man byter person? Eller lokal? Eller att de gör olika saker? Om det var samma så skulle man ju gå hos samma sköterska under både graviditet och sedan med barnet.

    Att folk som inte haft att göra med endera instans inte vet har jag full förståelse för.


    Men vad är MC???
  • Anonym (Jordemodern)
    Anonym (mc) skrev 2015-07-23 19:57:28 följande:

    Men vad är MC???


    Har ju sagt att jag inte vet
Svar på tråden Lär dig skillnaden mellan bvc och mvc