• acarlsson

    Söker en film som jag inte kommer ihåg namnet på

    När jag var liten, nån gång på 70-talet, så gick det en film (eller kanske tv-serie) på tv:n som jag inte kan få ur huvudet. Jag tyckte den var otäck vid den tidpunkten, men den kanske egentligen var rolig, jag har tyvärr ingen aning.

    Jag kommer dessvärre bara ihåg en sekvens och det är en man som målar allting i samma färg, typ mintgrönt. Och då menar jag *allt*. Han går in i ett hus och målar rubbet mintgrönt, gardiner, stolar, köksprylar, osv.

    Jag skulle gärna vilja se den igen så att jag förhoppningsvis kan sluta tänka på detta...

    Någon som möljigen har en idé vilken film jag menar? Hyfsat osannolikt men det kan vara värt ett försök...!

    :)

  • Svar på tråden Söker en film som jag inte kommer ihåg namnet på
  • Sockervaddspinnen

    Hur många barnfilmer på 70-talet, var på annat språk än svenska - i Sverige?

  • acarlsson

    Jag minns inte ens att det var något prat - vilket gjorde det ännu hemskare. Spöke

    Vilse i pannkakan skulle det ju kunna vara, tidsåldern stämmer... Hittar man dem på YouTube kanske?

  • Giovanna

    Så det var en barnfilm? Jag har klurat :) Kan inte låta bli att tänka Tim Burton men 70-tal är ju lite för tidigt.

  • Afterlife

    Det framgår ju inte om det var en barnfilm. Jag tänkte direkt på Louis de Funés eller något liknande.

  • acarlsson
    Afterlife skrev 2015-07-28 12:19:52 följande:

    Det framgår ju inte om det var en barnfilm. Jag tänkte direkt på Louis de Funés eller något liknande.


    Det var nog ingen barnfilm, snarare tvärtom... (Nä, inte DEN typen av vuxenfilm Flört)
  • Afterlife
    acarlsson skrev 2015-07-31 09:41:30 följande:
    Det var nog ingen barnfilm, snarare tvärtom... (Nä, inte DEN typen av vuxenfilm Flört)
    Den typen? Som i? Inte komisk? Inte fransk?
    Den scenen jag tänkte på var nog den där i "tuggummifabriken" när han får en massa smet över sig.

    Kan du beskriva något mer ur filmen? Hur skådisen såg ut? Pratade de alls?
Svar på tråden Söker en film som jag inte kommer ihåg namnet på