• Anonym (...)
    Äldre 27 Jul 18:14
    37526 visningar
    92 svar
    92
    37526

    Råkade se min sambos kontoutdrag..

    Min sambo pratar alltid om att han inte har råd med ngt. Föreslår jag bio, fika vadsomhelst så frågar han om jag har pengar.. Jag brukar bjuda då jag tänker att han har ju mycket utgifter med bil lån osv. Jag köpte nya hallmöbler då han ville att jag skulle betala för att han inte hade råd. När vi skulle köpa jordgubbar häromdagen frågade han om vi kunde lägga 10kr var de kostade 20..

    Vi delar på hyra och matpengar men det är alltid bråk om att han tycker att det går för mycket till mat..

    Jag försöker spara lite varje månad till en buffert men kommer sällan över 25 tusen..

    Häromdagen såg jag hans kontoutdrag.. 277 636kr hade han efter att han betalat sina räkningar.. Vad säger man?

  • Svar på tråden Råkade se min sambos kontoutdrag..
  • Äldre 27 Jul 18:17
    #1
    +1

    Ja vad säger man?
    Dra åt helvete hade jag sagt

  • Anonym (S)
    Äldre 27 Jul 18:18
    #2
    Anonym (...) skrev 2015-07-27 18:14:33 följande:

    Min sambo pratar alltid om att han inte har råd med ngt. Föreslår jag bio, fika vadsomhelst så frågar han om jag har pengar.. Jag brukar bjuda då jag tänker att han har ju mycket utgifter med bil lån osv. Jag köpte nya hallmöbler då han ville att jag skulle betala för att han inte hade råd. När vi skulle köpa jordgubbar häromdagen frågade han om vi kunde lägga 10kr var de kostade 20..

    Vi delar på hyra och matpengar men det är alltid bråk om att han tycker att det går för mycket till mat..

    Jag försöker spara lite varje månad till en buffert men kommer sällan över 25 tusen..

    Häromdagen såg jag hans kontoutdrag.. 277 636kr hade han efter att han betalat sina räkningar.. Vad säger man?


    Att du i fortsättningen inte bör läsa hans kontoutdrag, utan istället be honom att vara ärlig med pengar.
  • j a d e
    Äldre 27 Jul 18:19
    #3

    Mmm ja. Dra åt helvete sounds about right.

  • Anonym (Ty)
    Äldre 27 Jul 18:20
    #4
    +1

    Öh, hur kan man vara sambo utan att ha hyfsad koll på varandras ekonomi? Oansvarigt. Bor man ihop ska man vara öppen om sin ekonomi, annars kan man fara och flyga.

  • j a d e
    Äldre 27 Jul 18:22
    #5
    +6

    Man har rätt till ett eget liv även som sambo med egen ekonomi, men har man nästan 300 000 på kontot kan man fan betala sina egna jordgubbar. Det är lögnen här som är problemet och valet att snylta. Stört. Mycket stört.

  • Anonym (S)
    Äldre 27 Jul 18:24
    #6
    j a d e skrev 2015-07-27 18:22:56 följande:

    Man har rätt till ett eget liv även som sambo med egen ekonomi, men har man nästan 300 000 på kontot kan man fan betala sina egna jordgubbar. Det är lögnen här som är problemet och valet att snylta. Stört. Mycket stört.


  • Äldre 27 Jul 18:25
    #7

    Jag hade blivit skit arg om han hade haft så mkt pengar o ändå bett mig betala en massa för att han inte har råd. Fy vad taskigt.

  • Äldre 27 Jul 18:27
    #8
    +1

    Att han inte har råd kan betyda att han redan överstigit det han planerat lägga på tex mat/jordgubbar. Man kan ju ha pengar på banken men planera / budgetera att använda 600:- på mat, blir det mer så tänker han att det överstiger månadens budgetpost för mat.

    Men nu låter det mer som att han är snål och ljuger.

  • Äldre 27 Jul 18:28
    #9
    -2 +2

    Hur tror du han lyckats spara 277 papp (som faktiskt inte är så mkt)?

    Jo, genom att se till att inte ha onödiga utgifter.

  • Anonym (Usch)
    Äldre 27 Jul 18:33
    #10
    +3

    Inte ha onödiga utgifter genom att snylta på andra menar du?! Fy för sådana som snyltar på dem som har det mycket mer knapert än de själva!


    ITpappan skrev 2015-07-27 18:28:53 följande:

    Hur tror du han lyckats spara 277 papp (som faktiskt inte är så mkt)?

    Jo, genom att se till att inte ha onödiga utgifter.


Svar på tråden Råkade se min sambos kontoutdrag..