• Gert
    Äldre 27 Jul 18:52
    17413 visningar
    156 svar
    -1 +1
    156
    17413

    Olof Palme: "Nu ska vi ställa till ett helvete för borgarna!"

    Människor verka ha glömt bort, eller förträngt, det Olof Palme sa efter valförlusten 1976: "Nu ska vi ställa till ett helvete för borgarna!"

    Det talet var inspiration till Jimmie Åkessons sms "Give em hell!" till Mattias Karlsson.

    Nu undrar jag om medias reaktion mot Olof Palme var likadant som mot Jimmie Åkesson och varför det här inte nämns någonstans. Är det så illa att journalister inte vågar säga som det är; att Jimmie Åkesson fick idén från Olof Palme?


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Olof Palme: "Nu ska vi ställa till ett helvete för borgarna!"
  • Äldre 27 Jul 18:59
    #1

    Även om det skulle varit inspirerat av en sådan sak så måste man se till vad jimpan och co faktiskt gjorde med sitt lilla utspel, och vad som stod på spel för detta utspel.

    Vilket gör att när Jimpan tillsammans med ultima thule på ett litet privat kalas sitter med dessa t-shirtar ;



    Driver med både Sverige och det svenska folket. (Spara bilden om du vill Gert )

  • Gert
    Äldre 27 Jul 19:03
    #2

    Media försöker nu utmåla Ultima Thule som nazister. Senast media gjorde det var väl på 90-talet.

    Här kan ni se vad Ultima Thule egentligen tycker om nazister:





    tinyurl.com/q6u8epk


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 27 Jul 19:08
    #3
    Gert skrev 2015-07-27 19:03:07 följande:

    Media försöker nu utmåla Ultima Thule som nazister. Senast media gjorde det var väl på 90-talet.

    Här kan ni se vad Ultima Thule egentligen tycker om nazister:





    tinyurl.com/q6u8epk


    Klart det bara är ett sammanträffande att jimpan och bandmedlemmarna i ultima thule trivs ihop... Eller..? Jag tror inte det... Börjar bli svårt att bortförklara att SD inte är rasister när motsatsen om och om igen påvisas.

    nyheter24.se/nyheter/kronikor/720851-ultima-thule-ar-dagens-sverigedemokraters-framsta-laromastare
  • Gert
    Äldre 27 Jul 19:11
    #4
    todo nada skrev 2015-07-27 19:08:20 följande:
    Klart det bara är ett sammanträffande att jimpan och bandmedlemmarna i ultima thule trivs ihop... Eller..? Jag tror inte det... Börjar bli svårt att bortförklara att SD inte är rasister när motsatsen om och om igen påvisas.

    nyheter24.se/nyheter/kronikor/720851-ultima-thule-ar-dagens-sverigedemokraters-framsta-laromastare
    Kan du sluta spamma tråden med off topic?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 27 Jul 19:14
    #5
    -1
    todo nada skrev 2015-07-27 19:08:20 följande:

    Klart det bara är ett sammanträffande att jimpan och bandmedlemmarna i ultima thule trivs ihop... Eller..? Jag tror inte det... Börjar bli svårt att bortförklara att SD inte är rasister när motsatsen om och om igen påvisas.

    nyheter24.se/nyheter/kronikor/720851-ultima-thule-ar-dagens-sverigedemokraters-framsta-laromastare


    Eller så trivs de tillsammans som nationalister? Fast det är klart, i Sverige är det ju fult att älska sitt land....Kan inte förstå att det inte kan vara mer nyanser i dagens samhälle. Antingen är du för fortsatt hög invandring, eller så är du rasist/nazist. Punkt slut. Nåja.
  • Äldre 27 Jul 19:16
    #6

    1976!!!

    Gert, vet du hur längesen det var???

  • Äldre 27 Jul 19:17
    #7
    +1
    Gert skrev 2015-07-27 19:11:50 följande:

    Kan du sluta spamma tråden med off topic?


    Vad är ot?
  • Gert
    Äldre 27 Jul 19:21
    #8
    -1
    Nerfherder skrev 2015-07-27 19:16:25 följande:

    1976!!!

    Gert, vet du hur längesen det var???


    Spelar det någon roll hur länge sen det var? Det verkar bara vara SD:s historia som är intressant att skriva om idag.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 27 Jul 19:21
    #9
    +1
    lintu skrev 2015-07-27 19:14:45 följande:

    Eller så trivs de tillsammans som nationalister? Fast det är klart, i Sverige är det ju fult att älska sitt land....Kan inte förstå att det inte kan vara mer nyanser i dagens samhälle. Antingen är du för fortsatt hög invandring, eller så är du rasist/nazist. Punkt slut. Nåja.


    Kalla det vad du vill, men en gris blir inte en häst för att du tar på den en sadel och vrålar "hoppla".

    Jag är din värsta antirasistiska mardröm, en kombination av söt&trevlig arier, kombinerat med kyss mitt antirasistiska arsle..

    Jag vet iaf vad du är, någon jag trampade på tån..
  • Äldre 27 Jul 19:27
    #10
    Gert skrev 2015-07-27 19:21:12 följande:

    Spelar det någon roll hur länge sen det var? Det verkar bara vara SD:s historia som är intressant att skriva om idag.


    Speciellt med tanke på att SD inte ens existerade då.
Svar på tråden Olof Palme: "Nu ska vi ställa till ett helvete för borgarna!"