• Anonym (?)

    Måste jag berätta min hemlighet för min fru?

    Jag är så kåt nu på jobbet stt jag kommer gången och runka till gay-porr. Jag undrar om jag har en skyldighet stt berätta för min fru om detta? Ingen vet. Nör jag är utomlands ensam med jobbet så träffar jag män i smyg där och har sex. Måste jag berätta om det? Jag anser inte att det är otrohet eftersom det gäller samma kön. Det handlar bara om experimenterande.

  • Svar på tråden Måste jag berätta min hemlighet för min fru?
  • MammAmma

    Du ska nog se att din fru skulle anse det vara otrohet. Vad du runkar till kan du dock hålla för dig själv.

  • Anonym (-)

    Naah, jag är ganska säker på att det skulle ingå under kategorin otrohet. Hmm..

    Som svar. Du kanske kan dela med dig av din läggning till din fru. Vem vet, hon kanske gillar det?! I know I do.

    Du skyddar väl dig? Så att inte både du och din fru drabbas av könssjukdomar. 

  • Anonym (g)

    Min kille resonerade så. Men han höll sig till chattande vad jag vet. Blir arg så fort jag tänker på det. Eller känner mig sårad. Han gör det inte sedan säkert 7 år.

  • Hazel Grace

    Vad du runkar till är din ensak men att ha kontakt med andra av sexuella skäl är otrohet. Om hon hade legat med tjejer bakom din rygg hade du tyckt det var okej? Jag tycker absolut du ska berätta för sånt där kommer alltid fram förr eller senare, även om det dröjer 10 år. Jag hade känt mig sviken. Men som någon sa så kanske hon går igång på det, så mitt råd är att berätta.

  • Synsksynthcyniker

    Här finns en hel hoper människor som kommer med kassa definitioner av otrohet. Jag skulle definiera otrohet som att det är att gå utanför de ramar man båda satt upp. Och de ramarna kan ju i vissa fall vara att man inte ens får runka på egen hand (no pun intended), eller att sex med andra inte räknas som otrohet utan är accepterat inom relationens ramar. I vilket fall så har du bestämt dig för att skita i vilka ramar ni har och göra din sexualitet till en fråga som bara angår dig, vilket fungerar oerhört dåligt i relation till sådana här saker som "i nöd och lust" och att "dela glädje och sorg". Att inte vara ärlig mot sin livspartner ser jag - i min definition av otrohet - som den ultimata versionen av otrohet. Då är man inte längre den där enheten utan har slagits sönder i en egocentrerad individualism som låter egen njutning komma först, oavsett konsekvensen för det. Så. Slut på moraliserandet. Tack för mig.

  • Anonym (-)
    Synsksynthcyniker skrev 2015-07-28 00:13:05 följande:

    Här finns en hel hoper människor som kommer med kassa definitioner av otrohet. Jag skulle definiera otrohet som att det är att gå utanför de ramar man båda satt upp. Och de ramarna kan ju i vissa fall vara att man inte ens får runka på egen hand (no pun intended), eller att sex med andra inte räknas som otrohet utan är accepterat inom relationens ramar. I vilket fall så har du bestämt dig för att skita i vilka ramar ni har och göra din sexualitet till en fråga som bara angår dig, vilket fungerar oerhört dåligt i relation till sådana här saker som "i nöd och lust" och att "dela glädje och sorg". Att inte vara ärlig mot sin livspartner ser jag - i min definition av otrohet - som den ultimata versionen av otrohet. Då är man inte längre den där enheten utan har slagits sönder i en egocentrerad individualism som låter egen njutning komma först, oavsett konsekvensen för det. Så. Slut på moraliserandet. Tack för mig.


    Spännande med någon som fungerar som tolkningsföreträde i vad som okasst definierar otrohet.
  • Anonym (Trogen)

    Självklart borde du berätta för din fru att du ligger med en annan man. Då kan hon ta beslutet om hon vill fortsätta vara gift med dig eller avsluta ert äktenskap.

  • Synsksynthcyniker
    Anonym (-) skrev 2015-07-28 00:21:11 följande:

    Spännande med någon som fungerar som tolkningsföreträde i vad som okasst definierar otrohet.


    Det jag menar är en kass definition är att sätta likhetstecken mellan ens egen relations ram för trohet kontra att fokusera på själva trohetsbegreppet - och att trohet är ett _ramverk_ man sätter upp tillsammans. Förstår du verkligen inte skillnaden?
  • Anonym (-)
    Synsksynthcyniker skrev 2015-07-28 18:27:22 följande:
    Det jag menar är en kass definition är att sätta likhetstecken mellan ens egen relations ram för trohet kontra att fokusera på själva trohetsbegreppet - och att trohet är ett _ramverk_ man sätter upp tillsammans. Förstår du verkligen inte skillnaden?
    Jag har inte påstått att jag inte förstår skillnaden.
  • gaptoothbitch

    Fråga dig själv om du tycker det är otrohet om din fru springer iväg och ligger med andra kvinnor. Är du bekväm med det?

    Ja/Nej. Där har du ditt svar.

Svar på tråden Måste jag berätta min hemlighet för min fru?