• Fruktolina

    Fejkad budgivning?!

    Jag kollade lägenhet, la min bud som jag anser är värt för lägenheten. Efter ca 40 min finns det 9 olika budgivare?! Är det ens rimligt att så många trissar upp priset med 50 000 mellan varje budgivning eller brukar det oftast vara 2-3 budgivare som "krigar" om lägenheten? Lägenheten ligger i en förort, acceptpriset var 995 000kr.

  • Svar på tråden Fejkad budgivning?!
  • jonadav

    Jag var på jakt efter lägenhet i våras och följde många budgivningar. Detta i stockholmsområdet. Inte ovanligt med 8-9 budgivare. Om även denna lägenhet är i stockholmsområdet är det heller inte konstigt, eftersom priset är så pass lågt. 

  • Sockervaddspinnen

    Nån eller några kan vara fejk. Men förmodligen inte. Det är hård konkurrens om lägenheterna i storstäderna nuförtiden.

  • Fruktolina

    Det är i Göteborg som lägenheten är, det kom upp till 11 olika budgivare. Nu "krigar" budgivare 1 och 9 om priset. Tyckte bara att det började lukta illa att priset gick upp med 400 000 för en förortslägenhet, men ja det kan vara som sockervaddspinnen säger - att det är hård konkurrens om lägenheter speciellt i storstäderna. Tack för era svar :)

  • ITpappan

    Det är inte ovanligt att säljaren eller mäklaren lägger fejkade bud. Men du får ju själv bedöma vad lägenheten/fastigheten är värd.

  • Fruktolina

    Själv anser jag att lägenhet är inte värd mer än 1,1 och nu är priset uppe på 1,45 vilket är skyhögt enligt mig. Men men, det är bara sätta sig och leta efter andra lägenheter och hoppas på det bästa.

Svar på tråden Fejkad budgivning?!