• Djävulens Högra Hand

    Hylla en kvinna?

    Är det rätt som familjeliv gång på gång gör att vinkla och vara partiska. Förra gången så handlade det om forumets design och då skulle mammor och blivande mammor få företräde i att säga sitt om hur dom vill ha forumet. Nu ska vi hylla ett kön.

    Familjeliv lever inte upp till det moraliska och jämlika man så falsk vill avspegla, varför inte hylla en människa? En betydelsefull människa?

    Nej familjeliv efterlever inte efterlever jämlikhet och ser skillnad i sina tävlingar och skillnad i vem som är mer välkommen i att besöka och hitta trivsel i forumet. Ska vi inte på samma gång kanske hylla en hudfärg också när ni ändå håller på...

    Nu kommer någon skribent skriva, passar det inte så var inte på forumet, kommer jag inte bry mig ett smack om för det är ett familjeliv och inte mammaliv. Nej nu vill jag se att allas värde är lika oavsett färg, ålder, kön, barnlös som förälder eller sexuell läggning!!!

    Så kära familjeliv ta för fan och skärp er!

  • Svar på tråden Hylla en kvinna?
  • Kereza
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-07-28 14:59:49 följande:

    Är det rätt som familjeliv gång på gång gör att vinkla och vara partiska. Förra gången så handlade det om forumets design och då skulle mammor och blivande mammor få företräde i att säga sitt om hur dom vill ha forumet. Nu ska vi hylla ett kön.

    Familjeliv lever inte upp till det moraliska och jämlika man så falsk vill avspegla, varför inte hylla en människa? En betydelsefull människa?

    Nej familjeliv efterlever inte efterlever jämlikhet och ser skillnad i sina tävlingar och skillnad i vem som är mer välkommen i att besöka och hitta trivsel i forumet. Ska vi inte på samma gång kanske hylla en hudfärg också när ni ändå håller på...

    Nu kommer någon skribent skriva, passar det inte så var inte på forumet, kommer jag inte bry mig ett smack om för det är ett familjeliv och inte mammaliv. Nej nu vill jag se att allas värde är lika oavsett färg, ålder, kön, barnlös som förälder eller sexuell läggning!!!

    Så kära familjeliv ta för fan och skärp er!


    Kollade du VARFÖR man skulle hylla en kvinna?

    För att vinna en biljett till en film som HANDLAR om just en kvinna (flera, om vi bland annat räknar in kvinnan på tavlan, och deras relation) - om du föreslår saken så tror jag faktiskt att FL skulle vara intresserade av att hylla män också.

    Om inte annat så kan du ju dra igång en liknande tråd - till exempel så fanns det en tråd om hur mycket, och varför, man hatade sin svärmor - för både män och kvinnor - och någon startade en om varför man hatade sin svärfar, för jämlikhetens skull.

    Nu var ju det NEGATIVA trådar, så nog skulle det vara kul att se lite om varför man TYCKER om folk - både män som kvinnor.

    Starta en du, istället för mer onyanserad "Jag är avundsjuk på kvinnorna som får all uppmärksamhet" - såna har vi redan, massvis, och det är inte konstruktivt.
  • Djävulens Högra Hand
    Kereza skrev 2015-07-28 18:43:27 följande:

    Kollade du VARFÖR man skulle hylla en kvinna?

    För att vinna en biljett till en film som HANDLAR om just en kvinna (flera, om vi bland annat räknar in kvinnan på tavlan, och deras relation) - om du föreslår saken så tror jag faktiskt att FL skulle vara intresserade av att hylla män också.

    Om inte annat så kan du ju dra igång en liknande tråd - till exempel så fanns det en tråd om hur mycket, och varför, man hatade sin svärmor - för både män och kvinnor - och någon startade en om varför man hatade sin svärfar, för jämlikhetens skull.

    Nu var ju det NEGATIVA trådar, så nog skulle det vara kul att se lite om varför man TYCKER om folk - både män som kvinnor.

    Starta en du, istället för mer onyanserad "Jag är avundsjuk på kvinnorna som får all uppmärksamhet" - såna har vi redan, massvis, och det är inte konstruktivt.


    Det var precis det jag läste och läste även rubriken dom har satt. Nej handlar inte om avundsjuka utan allas lika värde oavsett ämnet, i ett modernt Sverige så borde ett forum även följa det publika som är i samhället och att inte arbeta konstruktivt för jämställdhet både ser och är enormt dåligt.

    Men som vi ser här så är det bara två typexempel på att det familjära familjeliv är inte så familjärt.

    Sen spelar det ingen roll om jag själv skulle hylla männen för då gör jag samma misstag själv, det hade varit vackert och väldigt rätt om familjeliv hade utlyst en hyllning till människan inte könet.
  • Djävulens Högra Hand
    fredsduvan skrev 2015-07-28 19:06:02 följande:

    Hylla en hen då... finns ju män som gjort könsbyte ;)


    Men är det min uppgift egentligen att arbeta jämställt?

    Jag gör förövrigt så gott jag kan att efterleva det jag nu håller på och belyser men när det inte är jag som startar trådar och utlyser tävlingar så blir det väldigt blekt handlade med ett hyllade från min sida. Krävs liksom mer än så.

    Sen om en han har bytt ett kön blir det väl en hon va? Lika som att om en kvinna bytt kön och blivit en han.
  • Johan70

    Familjeliv.se är och har väl alltid varit inriktad på småbarnsmammor som sin primära målgrupp. Varför skulle Familjeliv.se då inte kunna bestämma sig för att lyssna lite mer på dem än på andra? Familjeliv.se är ingen myndighet som måste se alla som lika.

    Om du inte känner dig hemma här, så finns det säkert andra Internetfora som passar dig bättre.

  • nihka

    Kvinnor i barnafödande ålder är den största gruppen och därmed målgruppen på FL och givetvis är sajten mer uppmärksam på de som använder sajten mest. Ändå har de haft tävlingar på fars dag om att "hylla" en pappa och en massa andra tävlingar som riktar sig till alla.

Svar på tråden Hylla en kvinna?