• Anonym (Kaffedraken)

    Trygghetsanställning, vill byta plats. Någon som vet mer?

    Jag har en trygghetsanställning nu men är inte nöjd där jag är. Jag vill utvecklas och känner att jag vill komma vidare i det jag arbetar med och känner inte att det är möjligt där jag är nu eftersom cheferna saknar engagemang i arbetsplatsen, ser ingen möjlighet för mig att utvecklas. 

    Hur går jag tillväga? Arbetsförmedlingen verkar mest vara lata och jag tror de skulle tycka det var jobbigt om jag kom och var "besvärlig" med att byta ställe, men jag inte nöjd som det är nu. 

    Någon som är insatt? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-28 17:21
    Blev lite slarvigt skrivet - "lata" kanske var fel ord, men jag har ju fått känslan av att de är nöjda sålänge jag med trygghetsanställning har någonstans att vara på överhuvudtaget.
    Jag vill ju dock mer än så jag är intresserad av deras agerande om jag skulle ta upp det.

    Skulle de prata med min arbetsgivare om det? Kan jag säga att jag vill söka andra jobb utan att min arbetsgivare vet om det?

  • Svar på tråden Trygghetsanställning, vill byta plats. Någon som vet mer?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Först och främst borde du prata med din arbetsgivare om att du vill utvecklas mer. Fråga vad det finns för möjligheter och hur man kan göra. Prata sen med Arbetsförmedlingen om hur man kan göra. Det är de som ska godkänna trygghetsanställningen. Huruvida de pratar med din nuvarande arbetsgivare eller inte beror nog mycket på vad du säger till dem. Om du inte vill att de ska prata med din arbetsgivare så be dem att inte göra det.

  • Anonym (Kaffedraken)
    sportpappa skrev 2015-07-28 17:27:51 följande:

    Först och främst borde du prata med din arbetsgivare om att du vill utvecklas mer. Fråga vad det finns för möjligheter och hur man kan göra. Prata sen med Arbetsförmedlingen om hur man kan göra. Det är de som ska godkänna trygghetsanställningen. Huruvida de pratar med din nuvarande arbetsgivare eller inte beror nog mycket på vad du säger till dem. Om du inte vill att de ska prata med din arbetsgivare så be dem att inte göra det.


    Nu utelämnade jag lite i trådstarten; det är inte bara att jag vill utvecklas som är problemet. Jag är även väldigt missnöjd med arb. givaren i sig. Det hela går inte till som det ska enligt papper sas(eller enligt någon annan rimlighets lag heller, de behandlar firman och människor fel). Efter några år har jag insett att det här inte är människor jag vill arbeta för. 

    Det är dock inget jag vill blanda in arb. förmedlingen i utan jag vill egentligen bara komma vidare men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det.
    Jag vill ju inte att de börjar ifrågasätta arb. givaren(då kommer det ju bli jobbigt mellan mig och arb. givaren liksom). 


  • Anonym (Kaffedraken)

    93 som läst men ingen som har tips? 

Svar på tråden Trygghetsanställning, vill byta plats. Någon som vet mer?