• Anonym (hmmmmm)

    snålaste "moster" får man leta efter! tappa inte hakan nu..

    Min farbror är gift med en kvinna som har två barn C o J! Deras mamma är något så fruktansvärt snåla, de ska delas på allt oavsett vad. O är man hemma hos dem på middag tittas de nogrant hur mycket man tar o tar man mer en hennes ögon måtts beräkning, så meddelar hon detta direkt genom att säga oj vi har räknat 2 potatisar till varje person, så då får du lägga tillbaka. O hon menat allvar! O när de är frukost o man tar en hel skinka så meddelas detta direkt här tar vi en halv skinka på mackan. O jag hällde upp yogurt en gång enda upp till kanten av tallriken då säger hon oj du får nog hälla tillbaka yogurt för så mycket tar vi inte i detta hemmet. O nu senast vi fira jul tsm så skulle alla köpa med sig något o vi är 18 pers, o deras uppgift var att köpa med sig julmust då köper de med sig 3 julmust! På 18 personer???? O när man häller upp ett glas säger man tar halva glas de ska räcka till alla.... o nu pratar jag om ett par som har så mycket pengar o tjänar hur bra som helst o har ärvt massor av pengar o även "mosterns" mamma vann flera miljoner på bingolotto för några årsen o fick masssor av pengar.... hur kan man vara så snål? O vrf vill man bjuda på middag då om man är så snål så man vill spara in på maten......

  • Svar på tråden snålaste "moster" får man leta efter! tappa inte hakan nu..
  • Anonym (Sjukligt)

    Att vara så snål är sjukligt. Stackars barn att växa upp där. Vad jag inte förstår är hur man kan vilja hälsa på där, än mindre hur man kan tänka sigatt fira jul ihop med sådana människor??

  • Rainbow gg

    Hon kanske har ett väldigt kontrollbehov kring mat? Det låter ju som det. Ätstörning som hon projicerar på andra?

  • AnnaSthlm

    Det låter nästan komiskt. Jag hade bett henne "Du Anna, vill du lägga på åt mig, jag vill ju att det ska räcka för alla" och en timme senare "Inte ska vi besvära er, vi är lite hungriga av oss så vi har en matlåda, får vi lov att låna mikron?" Det hade varit underhållande.

  • Anonym (Fy)

    Men fy vilken snålkärring, verkar vara så att ju mer pengar man har desto snålare blir man.

  • Anonym (haha)
    AnnaSthlm skrev 2015-07-28 21:37:02 följande:

    Det låter nästan komiskt. Jag hade bett henne "Du Anna, vill du lägga på åt mig, jag vill ju att det ska räcka för alla" och en timme senare "Inte ska vi besvära er, vi är lite hungriga av oss så vi har en matlåda, får vi lov att låna mikron?" Det hade varit underhållande.


    Helt fantastiskt!
  • Anonym (Kusin)

    Det här påminner mig om när min kusin hade ställt till 30-års fest på en restaurang med buffé. Jag är veg så det fanns inte så mycket för mig att äta överhuvudtaget så jag åt definitivt inte över vad jag "borde" äta och alla andra fick ju min beräknade andel av kötträtterna.

    Hur som, på en av brickorna så tog jag upp två saker (minns inte vad tusan det var) och innan jag ens hann sätta det på tallriken så var någon där snabbt som attan och sa att det bara var en per person. Men saken var den att jag tog den andra till vår farmor för hon kunde inte hämta själv och när jag sa att det ju var till farmor så blev det ju förstås pinsamt för kusinen.

    Jag vet inte vad som är mest pinsamt; att någon står och räknar vad alla tar eller att man säger till om någon nu tar två av en sak på en buffé för förmodligen så lär inte varenda gäst ta en av varje sak oavsett för alla äter inte allt så kan man inte bara låta det gå då såvida någon inte lassar på varenda en?

  • Anonym (Fy)

    Vågar inte ens tänka tanken på att gå på toa där,
    - I det här hemmet använder vi bara en halv pappersbit

Svar på tråden snålaste "moster" får man leta efter! tappa inte hakan nu..