• Lluiht

    Lunch?!

    Vad tusan äter ni till lunch? Tycker det är så svårt att få ihop någon bra lunch.,, slutar ofta med tomfisksallad och det börjar bli rätt trist...

  • Svar på tråden Lunch?!
  • lövet2

    Oftast rester från middagen dagen före. I dag t ex blev det lövbiff, potatis, ärter o morötter och lite sky. Microvärmt förstås.

  • Alexi

    Min snabbaste variant är hälla lite ägg i stekpanna till äggröra, blanda med lite grönsaker (tex gurka, tomat, banan, paprika) och lite tacosås.

  • Ungoliant

    Också middagsrester för det mesta. Om sådana saknas så brukar jag gå ut och köpa nån husman, dumplings eller sallad om jag är på jobbet. Hemma blir det oftast pasta med nåt tillbehör, typ tomatsås eller bara pesto eller blandade tillbehör som finns i kylen (typ sallad, oliver, salami etc.)

  • Tow2Mater

    God lunch: Mackor med ost och paprika/gurka.
    Nyttig lunch: Spenat och sallad med paprika/tomat/gurka/lök/rädisor/broccoli/blomkål + en av kokt ägg eller tonfisk eller salladsräkor, toppa med lite italiensk dressing.
    Helt-ide-torka-lunch: En soppa på burk. Ev med en bit bröd till. Eller Ramen nudlar.

  • Santin

    Äter bara lunch om jag jobbar. Är jag hemma blir det sällan mer än frukt. Möjligen rester från middagen eller typ en omelett om jag är hungrig nån dag

  • IsDimma

    Hemma blir det oftast en matlåda från en annan dag.
    På jobbet äter jag nästan alltid pedagogisk lunch med barnen och äter därmed det som serveras den dagen.

Svar på tråden Lunch?!