• Anonym (Move To Malmö)

    Vart i Malmö ska man bo?Ska byta min Sthlm lya.Men vill bo i bra område.Är kräsen

    Hej ! Har barn tillsammans med en dansk man som bor i Köpenhamn.Han har ett jobb då han reser väldigt mycket som filmare och fotograf.Vi gick skilmda vägar tidigt.Men är bra vänner och hat en son på 7 år.Nu har mitt ex trappat ner på jobbet och är hemma mer.Flyttade hem till Sthlm för han var borta så långa perioder. Men han har god kontakt med vår son.Nu har jag tänkt flytta till Malmö så min son och hans pappa ska bo nära.Men vart i Malmö ska man bo. Sett mycket på nyheter och tycker de verkar oroligt där. Vill veta bra skolor och vart man ska bo.Hört talas om slottsstaden.Jag bor bra på Södermalm i Sthlm.Så kräsen är jag. 3 eller 4 är jag ute efter. Samt 5:a.

  • Svar på tråden Vart i Malmö ska man bo?Ska byta min Sthlm lya.Men vill bo i bra område.Är kräsen
  • Anonym (Flytta INTE!!!)

    Jag hade INTE flyttat till Malmö ALLS om jag var du. Massa invandrade rån våldtäkter inbrott oroligheter mm mm mm!!!

  • Anonym (Flytta INTE!!!)

    Men om pappan bor i Sthlm är det väl knappast nära om du drar till Malmö? Eller har jag missat något? Då är det väl närmare om du bor kvar i Sthlm.

  • Anonym (V)
    Anonym (Flytta INTE!!!) skrev 2015-07-29 08:05:23 följande:

    Jag hade INTE flyttat till Malmö ALLS om jag var du. Massa invandrade rån våldtäkter inbrott oroligheter mm mm mm!!!


    Skitsnack.
  • Eleonor01
    Anonym (Flytta INTE!!!) skrev 2015-07-29 08:05:23 följande:

    Jag hade INTE flyttat till Malmö ALLS om jag var du. Massa invandrade rån våldtäkter inbrott oroligheter mm mm mm!!!


    Håller fullt med. Finns många bättre ställen att bo på istället för Malmö som ändå är väldigt nära. Helsingborg eller Lund exempelvis. Allt går otroligt fort att ta sig emellan här i Skåne å allt är väldigt lätt tillgängligt
  • Anonym (Flytta INTE!!!)
    Anonym (V) skrev 2015-07-28 23:07:47 följande:
    Skitsnack.
    Eh NEJ! Det är inte skitsnack.
  • Anonym (Slottsstaden)

    Hej

    Bor själv i Slottstaden och trivs bra. Man ska inte förneka att det finns stora problem här men samtidigt så älskar jag min stad.

    Om du vill bo bra så är Slottstaden, Ribersborg, södra promenaden och fridhem (Erikslust) bra tips. Vi har vår son på Malmö Montessoriskola som ligger ett stenkast från oss. Fantastisk skola och fritids!

  • Anonym (du skämtar hoppas jag)

    Ööhh flyta INTE till Malmö, speciellt om du har barn, flyta till Sverige, Malmö, Göteborg delar av Stockholm och en del av mindre städer till och med är förlorade, syns knappt att man ens är i Sverige.


    Flyta ut på landet om du vill ha trygghet och ha dina barn säkra, i alla fall nått enstaka år till.


    Öppen droghandel, våld på gatan, skottlosningar, väpnade rån även mot barn, våldtäkter, det sista vi hade var flygande granater i olika stadsdelar, även det "sista fina området" i Malmö


    Lägg benen på ryggen och tänk inte ens tanken.


    .


     

  • frökenelisabeth

    Bunkeflostrand eller Klagshamn är poppis hos barnfamiljer och väldigt nära till Dk. Det snackas mkt skit om Malmö i medierna, men det är en underbar stad.

  • Anonym (du skämtar hoppas jag)
    frökenelisabeth skrev 2015-07-29 12:57:49 följande:

    Bunkeflostrand eller Klagshamn är poppis hos barnfamiljer och väldigt nära till Dk. Det snackas mkt skit om Malmö i medierna, men det är en underbar stad.


    På papper hör kanske bunkeflo och klagsamn till Malmö men i själva verket ligger dom en bra bit utanför, inte ens i närheten av gångavstånd till stan, ja om man inte har några timmar på sig.


     

  • Anonym (Slottsstaden)
    Anonym (du skämtar hoppas jag) skrev 2015-07-29 12:53:46 följande:

    även det "sista fina området" i Malmö

    Lägg benen på ryggen och tänk inte ens tanken.

    .

     


    Vilket område menar du?
Svar på tråden Vart i Malmö ska man bo?Ska byta min Sthlm lya.Men vill bo i bra område.Är kräsen