• Anonym (ex)

    Hur hanterar man sitt ex?

    För 8 månader sen träffade jag vad jag ansåg då var en fantastisk kille. Han var snygg, rolig och trevlig. Men redan på första dejten la han fram att han inte var gjord för förhållande. Jag accepterade det och trodde att vi inte skulle ses mer. Men van ville ses igen och jag tänkte att det var något i form av att vara kk. Efter två veckor kom han och sa att han var upp över öronen kär och ville ha ett förhållande. Kände mig mest förbannad då det kändes som någon lek men med tanke på hans betende så verkade det ju som han var kär. Så vi blev tillsammans. Där och då såg jag som sagt en mogen och fin kille.

    Tiden gick och jag såg nu mer och mer en kille som gillar alkohol, både i stora mängder och i små men ofta. Påpekade att det inte var okej för mig och om han inte var redo för att dra ner på det så kan vi inte fortsätta. Han lovade förändring. Jag såg ingen förändring och kände mig överkörd när han påpekar att det är hans grej om han vill dricka. Kärleken inom mig dog, jag la fram flera gånger att jag ville göra slut men han blev så fruktansvärt ledsen, hotade med att om jag gick nu så skulle han leta upp mig ändå för han kunde inte leva utan mig. En dag ligger vi i sängen och han får ett sms, som han raderar ser jag. Jag frågar varför? Det kommer fram att det är en tjej han haft kontakt med och varit på fika med inom jobb men att hon är på honom och inte skrev något viktigt så därför tog han bort det. När jag frågar varför han ljuger och inte berättar t ex att han träffat henne så säger han att det är mitt fel att han ljuger för jag är svartsjuk. Relationen kraschar. Han vill göra slut för han "äcklas av sig själv för det han gjort". Jag mådde väldigt dåligt utav att han ljuger samt träffat henne bakom min rygg. Jag säger att jag älskar honom och vi borde kämpa men nä han vill göra slut. Jag är förstörd men tillslut ger jag upp och säger okej. Men då vill han kämpa. Jag ältar, ifrågasätter, kan inte lita på honom. Är olycklig men finner inte styrkan att gå vidare. Är ju mitt fel att vi bråkar, att han ljuger för mig för jag är ju svartsjuk...enligt honom.

    Hans alkoholvanor ändras inte utan han börjar undanhålla hur mycket han dricker istället och när. Det är en redig fylla minst en gång i veckan, det är 2-3 öl minst 4 av 7 dagar. Spelar ingen roll om det är mitt på ljusa dagen, han ska köra bil eller jobba. För det är ju "gott". Senaste tiden har han även börjat röka och även det försvaras med att jag inte ska lägga mig i hans beslut. Han saknar ekonomi för sina vanor och 80% får jag stå för. Samt att jag inte anser det hälsosamt alls. Nu börjar han använda min vikt som försvar och säger "ja men du är ju tjock, jag får lägga mig i det som du gör med mig"

    Redan från början har han sagt att jag borde gå ner i vikt med skämtsam ton. Men nu under dom senaste månaderna har det varit "usch vilken stor mage du har, vilken stor rumpa" och ord som "tror du jag ska leva med dig om du blir ännu större?" Jag har även mått psykiskt dåligt sen vi blev tillsammans, verkligen dåligt. Det har såklart gjort att jag legat hemma o tröstat mig med dålig mat. Då sa han "tror du jag tänker leva med dig om du mår dåligt igen?"

    Där stod jag, grät som ett litet barn och bara lyssnade på detta. Dagen innan han flyttade ut regnade det ord som att det är mitt fel att han ljuger, mitt fel att det är slut. Att jag gör honom till en olycklig man. Hur värdelös tjock och sjuk i huvudet jag är. Så fort jag slutar och säger att det är okej och vi borde bryta kontakten. Då är han antingen ledsen eller så kommer där ett sms samma kväll att han saknar vår kontakt. Så då börjar karusellen igen. Jag gråter. Han blir elak.

    Han påpekar sådär kryptiskt att han redan har massa andra tjejer och hur glad han vore om jag träffade någon annan. Men får han minsta lilla hum om att så skulle vara fallet så börjar han bete sig kontsigt och stör sig på det. Ifrågasätter sånt som inte angår honom längre. Han vill göra mig svartsjuk med vilje också genom att stänga av sin telefon och dylikt. Sånt som han brukade göra under förhållandet som han vet jag ansåg vara respektlöst, han gjorde det på ett sånt skumt sätt att jag hade anledning att tvivla.

    Han påpekar hela tiden att vi kommer ses igen, stt vi bara behöver tid ifrån varandra. Han kommer besöka mig igen. Han vill inte träffas just nu för då kommer han ångra sig att han gjorde slut. Här står jag i mitten, förstörd som aldrig förr, känner mig värdelös. Vet att jag borde blockera honom men det känns som han vinner igen då. Känns som det är vad han vill, att jag ska blocka honom men han kommer ändå veta att jag sitter där och lipar varje dag över honom..men samtidigt är det så jäkla förnedrade att stå ut med att bli kallad fet, äcklig, sjuk i huvudet, veta att han ligger med andra..

    Vad gör man? Han kanske har rätt, kanske är det mig det är fel på? Att dricka så mycket trots att man ej har råd, att träffa andra tjejer som är intresserad utav en men ej berätta för sin partner är kanske också okej? Jag kanske kräver för mycket?

    Obs, ja jag är överviktig och jag håller på att gå ner vet bara inte om man brukar säga så till sin partner eller ens till en främling...kändes svårt att ta det på rätt sätt när ens käraste säger så. Kan även tillägga att hans egna kost är sjukt onyttig (snabbmat) och han väger 10 kg förmycket. Något jag aldrig påpekat, skulle jag påpeka det skulle jag nog göra det på ett snällare sätt som bjuda in till träning, bättre kost..

  • Svar på tråden Hur hanterar man sitt ex?
  • Anonym (...)

    Radera han från ditt liv. Se dig i spegeln och säg jag är värd någon bättre. Du ska inte försöka hantera denne looser. Önska han ett trevligt liv och var glad att du inte hann gå längre. Massa miljoner stötte kramar. Å du det finns killar där ute som vill ha en. Har ca 45 -50 kg för mycket å en man som dyrkar marken jag går på.

  • Afterlife

    TS, du har alltså gått från att vara, vad det verkar, måttligt intresserad till att att vara mer eller mindre förstörd över att det tagit slut.

    Kontentan är att du har försökt för mycket. ALLDELES för mycket!
    Han vinner inte för att du blockerar och klipper av helt med honom. Det är bara du som vinner på det. Han har gjort ditt huvud alldeles dimmigt. Det finns inget bra med en sån kille!
    Jag radar upp det för dig här:

    -Han dricker för mycket.
    -Du får betala för hans ovanor (alkohol, rökning)
    -Han ljuger
    -Han säger elaka saker till dig
    -Han lägger skulden för sina lögner på dig
    -Han hintar att han har andra tjejer med
    -Han gör allt han kan för att hålla dig kvar på botten

    Du kanske inte ser det nu, men det är HAN och bara HAN som har satt dig i den situationen som du är nu. En del är väldigt bra på att manipulera sin omgivning.
    Jag kan nästan slå vad om att du kände en viss eufori när han där efter några veckor kom och sa att han var kär och ville ha ett förhållande trots allt... Klassiskt av en manipulativ skitstövel att göra så.

    Försök nu hålla dig ifrån honom. Sätt upp det här på erfarenhetskontot och lägg till hans egenskaper på listan över vad en kille du träffar absolut inte ska vara.
    Och låt dig inte sugas in i hans jäkla spel igen.

  • Anonym (ex)

    Exakt så kände jag!! För jag var ju redan dökär i honom, såg oss två som något perfekt för en fin framtid för han verkade ju vara en toppen kille. Men han dissade ju mig med något skitsnack direkt. Han gav mig inte ens en chans. Kändes så orättvist. Som att jag inte dög.. hade ju hellre sett att vi träffats ett par gånger eller att ok han ville inte ha ett förhållande men då slutar träffa mig inte fortsätter liksom när han vet att jag vill ha honom.

    Sen kom han upp över öronen kär, hur gullig som helst och allt var verkligen SÅ fint. Aldrig upplevt kärlek på det sättet. Så även om min hjärna sa nej så skrek mitt hjärta JA. Men den där känslan fanns alltid där "han har faktiskt dissat dig en gång" och när han började bete sig dåligt så kände jag av det där ännu mer..hur fel det är och att jag kommer bli sårad.

    Någonstans vet jag att han gör fel och att den värsta övervikten har jag blivit av med när han flyttade. För hur jag än beter mig, om jag nu skulle vara svartsjuk så ger det väl inte honom rätt att gå bakom ryggen...om vi är i ett förhållande, bor under samma tak och jag står för ekonomin så kan det väl inte vara rätt att svara mig att jag inte ska lägga mig i hans vanor för det påverkar ju mig också att han dricker även när han ska jobba och köra..blir han tagen så drabbas jag också men det ser han inte alls ... det är så svårt att vara klok här för jag ser två sidor utav honom den ena är en man som jag älskar djupt, som är det finaste jag vet! Den som jag blev kär i....den andra är en skithög som tycker ner andra för att må bra själv. Men någonstans i den dimman så ser jag verkligheten: Att han ÄR en skithög och det är allt. Den fina sidan jag såg var bara till för att jag skulle bli kär. För att han sen skulle kunna förstöra mig. Samma sak gör han varje gång jag vill gå.. blockar jag honom på fb då kommer smsen.. men så fort jag svarar så börjas det igen.

    Som igår. Han vet att jag var ledsen då jag var tvungen att återvända till vår lägenhet. Har inte varit där på ett par veckor, han flyttade när jag inte var hemma. Väl här hemma fanns ju allt kvar bilder, saker, minnen.. vi pratade lite och han frågade om det var jobbigt vilket jag sa att det var. Då hörde han inte av sig alls mer under hela kvällen. Sen stängde han av telefonen då jag brukar vara den som skriver först på morgonen då jag vaknar tidigare och ser jag att den är avstängd så kommer jag misstänka att han är med en annan tjej, det är standard. Sådär gör han bara om han vill att jag ska misstänka och ibland för att det inte ska vara så uppenbart. Detta har han själv erkänt. Så imorse sket jag i att skriva något alls när jag såg att han slog på telefonen. Gick en timme och så skrev han "vad gör du?" Så igår när jag var ledsen då gick det bra att skita i mig..

    Gått från att vara en glad, pigg och stark tjej till en trasig och feg jävel som inte ens kan blocka någon som beter sig vidrigt mot mig... min magkänsla säger mig såååå att han manipulerar mig men ändå står jag kvar och är hans dörrmatta för jag tror på hans ord att det är mig det är fel på, jag som är sjuk i huvudet...

  • Afterlife
    Anonym (ex) skrev 2015-07-29 09:41:25 följande:

    Exakt så kände jag!! För jag var ju redan dökär i honom, såg oss två som något perfekt för en fin framtid för han verkade ju vara en toppen kille. Men han dissade ju mig med något skitsnack direkt. Han gav mig inte ens en chans. Kändes så orättvist. Som att jag inte dög.. hade ju hellre sett att vi träffats ett par gånger eller att ok han ville inte ha ett förhållande men då slutar träffa mig inte fortsätter liksom när han vet att jag vill ha honom.

    Sen kom han upp över öronen kär, hur gullig som helst och allt var verkligen SÅ fint. Aldrig upplevt kärlek på det sättet. Så även om min hjärna sa nej så skrek mitt hjärta JA. Men den där känslan fanns alltid där "han har faktiskt dissat dig en gång" och när han började bete sig dåligt så kände jag av det där ännu mer..hur fel det är och att jag kommer bli sårad.

    Någonstans vet jag att han gör fel och att den värsta övervikten har jag blivit av med när han flyttade. För hur jag än beter mig, om jag nu skulle vara svartsjuk så ger det väl inte honom rätt att gå bakom ryggen...om vi är i ett förhållande, bor under samma tak och jag står för ekonomin så kan det väl inte vara rätt att svara mig att jag inte ska lägga mig i hans vanor för det påverkar ju mig också att han dricker även när han ska jobba och köra..blir han tagen så drabbas jag också men det ser han inte alls ... det är så svårt att vara klok här för jag ser två sidor utav honom den ena är en man som jag älskar djupt, som är det finaste jag vet! Den som jag blev kär i....den andra är en skithög som tycker ner andra för att må bra själv. Men någonstans i den dimman så ser jag verkligheten: Att han ÄR en skithög och det är allt. Den fina sidan jag såg var bara till för att jag skulle bli kär. För att han sen skulle kunna förstöra mig. Samma sak gör han varje gång jag vill gå.. blockar jag honom på fb då kommer smsen.. men så fort jag svarar så börjas det igen.

    Som igår. Han vet att jag var ledsen då jag var tvungen att återvända till vår lägenhet. Har inte varit där på ett par veckor, han flyttade när jag inte var hemma. Väl här hemma fanns ju allt kvar bilder, saker, minnen.. vi pratade lite och han frågade om det var jobbigt vilket jag sa att det var. Då hörde han inte av sig alls mer under hela kvällen. Sen stängde han av telefonen då jag brukar vara den som skriver först på morgonen då jag vaknar tidigare och ser jag att den är avstängd så kommer jag misstänka att han är med en annan tjej, det är standard. Sådär gör han bara om han vill att jag ska misstänka och ibland för att det inte ska vara så uppenbart. Detta har han själv erkänt. Så imorse sket jag i att skriva något alls när jag såg att han slog på telefonen. Gick en timme och så skrev han "vad gör du?" Så igår när jag var ledsen då gick det bra att skita i mig..

    Gått från att vara en glad, pigg och stark tjej till en trasig och feg jävel som inte ens kan blocka någon som beter sig vidrigt mot mig... min magkänsla säger mig såååå att han manipulerar mig men ändå står jag kvar och är hans dörrmatta för jag tror på hans ord att det är mig det är fel på, jag som är sjuk i huvudet...


    Jag skulle vilja säga att det är lätt hänt. Ibland är man bara i ett läge där man känner sig svältfödd på uppmärksamhet och man tar den nästan i vilken form den än kommer.

    Jag har varit där själv. Inget jag är stolt över. Och såhär nästan tio år efter kan jag inte förstå vad jag såg hos honom.

    Jag tror att du mår bra av att inte ha någon kontakt alls med honom. Skoskav går liksom inte över om man fortsätter gå i skon som gett en problem.
    Det är lite som att sluta röka eller sluta äta godis. Man får ta en dag i taget och vara glad för alla små framsteg. Och rätt vad det är så kommer det att ha gått en vecka utan att du tänkt på honom och sedan en månad...

    Du har alldeles rätt i dina tankar. Han ska inte gå bakom ryggen på dig och han ska inte "ta" av dina pengar för att finansiera sina ovanor.

    Och det där med vikten. Om en människa är juste så ger den inte taskiga kommentarer om det. Jag har haft så mycket som 50 kilos övervikt och jag har inte fått några taskiga kommentarer om det. För de jag har haft omkring mig har varit tillräckligt empatiska för att veta att jag blir ledsen av det.

    Jag skulle säga: Sluta prata med honom direkt. Omedelbart. Och helt och hållet. Inga sms, inga meddelanden på FB eller något annat.
    Det kommer inte att gå över för dig förrän du börjar hålla dig ifrån honom.
  • Anonym (Lennart)

    Om du verkligen vill hålla dig borta från honom så går det.

    Ta bort honom från Facebook och blockera honom. Lika med Twitter, instagram. Blockera från Messenger och Skype. Radera i mobilen. Tryck bort honom när han ringer och radera sms.

  • Stina77

    OMG! Vad är det som gör att du låter honom styra och vad gör att du anser att han är någon som är värdig att befinna sig i ditt liv? Skulle du någonsin behandla någon annan så? Jag antar att du skulle säga NEJ, då är det ju faktiskt obegripligt att du anser att andra ska ha fri lejd att kränka och förstöra ditt liv. Nej, det är inte lätt att alltid stänga av, men i det här fallet kommer det att bara bli ännu värre om du inte gör det. Ta stöd och arbeta med ditt självförtroendet, men blockera, stäng av, lås dörren....usch.

  • Anonym (ex)

    Åh tack för alla era svar!

    Vad som gör att jag blir ett offer är nog för att alla omkring tycker han är helt underbar, så som vänner och familj. Så då frågar jag mig om jag överdriver? Han har också sagt "det är bara du som tycker jag är en skithög ingen annan tycker så".. så då blir man ju fundersam...men hela min kropp skriker att nej det är fel, att hans alkholvanor faktiskt är ett varningatecken och att vänner o familj inte bott med honom under samma tak och har samma relation.

    Får fortsätta jobba för att samla mod för att blockera all kontakt....:/

  • Afterlife
    Anonym (ex) skrev 2015-07-29 10:15:41 följande:

    Åh tack för alla era svar!

    Vad som gör att jag blir ett offer är nog för att alla omkring tycker han är helt underbar, så som vänner och familj. Så då frågar jag mig om jag överdriver? Han har också sagt "det är bara du som tycker jag är en skithög ingen annan tycker så".. så då blir man ju fundersam...men hela min kropp skriker att nej det är fel, att hans alkholvanor faktiskt är ett varningatecken och att vänner o familj inte bott med honom under samma tak och har samma relation.

    Får fortsätta jobba för att samla mod för att blockera all kontakt....:/


    Jag känner igen det där med att "alla andra tror han är bra". Ju förr du börjar kapa kontakten med honom desto bättre.
    Du vill inte bli nerdragen längre ner än så här.
    Vad skulle hända om du berättade för folk omkring dig hur han betett sig mot dig? Jag menar de allra närmaste. Skulle de tro dig?

    Om du inte klarar av att kapa all kontakt omedelbart (vilket brukar vara lättast i längden) så kan du försöka att hålla all kontakt ni har helt känslolös. Om han börjar prata om att ni ska försöka igen, då måste du lägga på för det ringde på dörren, om han frågar om du träffat någon, så kan du berätta om en kompis du pratat med. Vägra gå in på allt som har något med ert förhållande eller känslor att göra. Om han inte är helt tvärgalen så kommer han säkerligen att tröttna efter ett tag. Och var aldrig ledsen när du pratar med honom. Anförtro honom inget som är jobbigt. Besvara inte några känsloyttringar.

    Men det bästa är såklart om du klarar av att kapa kontakten. Som sagt, varje dag du klarar det är ett jättestort framsteg när man levt med en sådan man. 
  • Afterlife

    Förresten, det är klart att du inte överdriver. 
    Han har redan fått dig att börja ifrågasätta dina egna känslor! Det är alltid en jättestor varningssignal!
    Har du fått höra saker i stil med "om alla andra visste hur du var skulle de inte vilja umgås med dig" också?

  • Anonym (G.)
    Anonym (ex) skrev 2015-07-29 10:15:41 följande:

    Åh tack för alla era svar!

    Vad som gör att jag blir ett offer är nog för att alla omkring tycker han är helt underbar, så som vänner och familj. Så då frågar jag mig om jag överdriver? Han har också sagt "det är bara du som tycker jag är en skithög ingen annan tycker så".. så då blir man ju fundersam...men hela min kropp skriker att nej det är fel, att hans alkholvanor faktiskt är ett varningatecken och att vänner o familj inte bott med honom under samma tak och har samma relation.

    Får fortsätta jobba för att samla mod för att blockera all kontakt....:/


    Skulle alla andra tycka att han var underbar om de fick höra vad han sa till dig? Eller att han är otrogen? Dricker?

    Du vet mer om honom än de, alltså kan du inte låta dem avgöra hur han är.

  • Fjäril Vingad

    Får såna flashbacks från ett förhållande jag hade för snart fyra år sedan. Vi hann inte vara ihop länge, men på den korta tiden hann han få mig till en osäker tjej soM han kunde trampa på hur han ville. Ständig kritik, och ord som "du ska vara glad att jag vill vara med dig för du kommer aldrig hitta nån annan man som vill ta i dig med tång ens"...

    En dag gick jag bara. Tog mina saker och åkte. Då började helvetet. Ständiga samtal och mess, mordhot mm... Men när jag verkligen stålsatte mig och SLUTADE SVARA så blev samtalen och messen färre och slutade till slut helt.

    Det är HAN som är losern, inte du! Men DU måste sluta ha kontakt med honom. Kapa bort honom överallt. Blockera! Gå vidare.

    Lycka till!

    (Och du! Jag har idag ett fint liv, fyllt med kärlek, så det går visst att hitta män som gillar en precis som man är. )

  • Anonym (ex)

    Faktum är att jag mår bra annars. När han drog kändes det som en sten lättade från bröstet. Som jag var den där glada tjejen igen. Nu förstår jag att det var han som gjorde mig deprimerad eftersom jag alltid var tvungen att jaga mig till det, alltid bevisa att jag är värd respekt och kärlek. Samt att han inte är någon ekonomisk börda längre. Det är min lägenhet från start och jag har en bra lön men med honom så fick jag tilllslut vända på kronorna eftersom han inte bidrog alls. Samt att jag slipper se alla ölburkar på bordet samt alltid tänka på att han faktiskt har tagit några öl och sen sätter sig bakom ratten med "det gör inte så mycket"..

    Jag borde vara glad över att han drog! Vilket jag på ett sätt är men samtidigt gör det så jävla ont att vara ensam igen.. inte ha någon att ringa till,smsa, någon att krypa upp i famnen på efter en tung dag på jobbet..allt sånt där..

    Jag har berättat för min familj hur han är och dom står bakom mig, för dom har också sett några varningssingaler... är väl mer att det känns så orättvist att alla ska tro att han är aå perfekt och att det är jag som är "sjuk i huvudet" och därför det inte funkade... vet att jag borde skita i vad dom tror egentligen.

    Jag har tagit bort honom som fb vän men såklart skriver han på messenger fortfarande men just nu känns det som att det får vara så. Jag ska låta bli att bli ledsen.. börjar snart jobba igen, ska hänga med vänner och träna som jag gjorde förr så tror jag att jag kommer lyckas bygga upp mig själv igen med tiden.. för just nu njuter han av att veta att jag mår så dåligt...

  • Stina77
    Anonym (ex) skrev 2015-07-29 10:52:26 följande:

    Faktum är att jag mår bra annars. När han drog kändes det som en sten lättade från bröstet. Som jag var den där glada tjejen igen. Nu förstår jag att det var han som gjorde mig deprimerad eftersom jag alltid var tvungen att jaga mig till det, alltid bevisa att jag är värd respekt och kärlek. Samt att han inte är någon ekonomisk börda längre. Det är min lägenhet från start och jag har en bra lön men med honom så fick jag tilllslut vända på kronorna eftersom han inte bidrog alls. Samt att jag slipper se alla ölburkar på bordet samt alltid tänka på att han faktiskt har tagit några öl och sen sätter sig bakom ratten med "det gör inte så mycket"..

    Jag borde vara glad över att han drog! Vilket jag på ett sätt är men samtidigt gör det så jävla ont att vara ensam igen.. inte ha någon att ringa till,smsa, någon att krypa upp i famnen på efter en tung dag på jobbet..allt sånt där..

    Jag har berättat för min familj hur han är och dom står bakom mig, för dom har också sett några varningssingaler... är väl mer att det känns så orättvist att alla ska tro att han är aå perfekt och att det är jag som är "sjuk i huvudet" och därför det inte funkade... vet att jag borde skita i vad dom tror egentligen.

    Jag har tagit bort honom som fb vän men såklart skriver han på messenger fortfarande men just nu känns det som att det får vara så. Jag ska låta bli att bli ledsen.. börjar snart jobba igen, ska hänga med vänner och träna som jag gjorde förr så tror jag att jag kommer lyckas bygga upp mig själv igen med tiden.. för just nu njuter han av att veta att jag mår så dåligt...


    Det låter toppen! Ta tillbaka ditt liv och inse att när kroppen skriker då har den rätt. Ta ett steg framför det andra och plötsligt kommer du att upptäcka att du är fri och att nya spännande saker väntar runt hörnet! Kämpa på:)
  • Anonym (G.)
    Anonym (ex) skrev 2015-07-29 10:52:26 följande:

    Faktum är att jag mår bra annars. När han drog kändes det som en sten lättade från bröstet. Som jag var den där glada tjejen igen. Nu förstår jag att det var han som gjorde mig deprimerad eftersom jag alltid var tvungen att jaga mig till det, alltid bevisa att jag är värd respekt och kärlek. Samt att han inte är någon ekonomisk börda längre. Det är min lägenhet från start och jag har en bra lön men med honom så fick jag tilllslut vända på kronorna eftersom han inte bidrog alls. Samt att jag slipper se alla ölburkar på bordet samt alltid tänka på att han faktiskt har tagit några öl och sen sätter sig bakom ratten med "det gör inte så mycket"..

    Jag borde vara glad över att han drog! Vilket jag på ett sätt är men samtidigt gör det så jävla ont att vara ensam igen.. inte ha någon att ringa till,smsa, någon att krypa upp i famnen på efter en tung dag på jobbet..allt sånt där..

    Jag har berättat för min familj hur han är och dom står bakom mig, för dom har också sett några varningssingaler... är väl mer att det känns så orättvist att alla ska tro att han är aå perfekt och att det är jag som är "sjuk i huvudet" och därför det inte funkade... vet att jag borde skita i vad dom tror egentligen.

    Jag har tagit bort honom som fb vän men såklart skriver han på messenger fortfarande men just nu känns det som att det får vara så. Jag ska låta bli att bli ledsen.. börjar snart jobba igen, ska hänga med vänner och träna som jag gjorde förr så tror jag att jag kommer lyckas bygga upp mig själv igen med tiden.. för just nu njuter han av att veta att jag mår så dåligt...


    Spärra honom på messenger! Han är en elak alkis som gör dig illa! Ut med packet!
  • Fjäril kär

    Så länge du tillåter att han trampar på dig, så länge kommer du att må dåligt.

    Så länge du ger honom minsta lilla möjlighet att göra dig ledsen så kommer han göra det.

    Varför ska han veta hur du mår och hur ledsen du är? Det ger bara honom mer makt.

    Kapa alla band. Nu.

  • Anonym (ex)

    Han frågade hur jag mår. Sa att jag mår bra och frågade tillbaka. Då mår han helt plötsligt dåligt. Såklart. För att jag ska bry mig. Svarade inget på det. Då skrev han att han ska åka iväg. Till en plats vi skulle till men inte kunde åka för att han ej hade råd. Så jag svara bara ok. Då la han till att han bara skulle dit för att släppa av släkt. Vilket jag tror på men det är så han beter sig. Istället för att säga "jag ska åka iväg och släppa av släkt i Stckholm" så säger han bara halva meningen för att jag skulle undra hur han har råd nu..... men eftersom jag inte reagerande, var det tydligen inte lika kul längre. Och att han mår dåligt säger han bara för att jag ska tycka synd...

    Märklig människa..

  • Fjäril kär
    Anonym (ex) skrev 2015-07-29 11:50:35 följande:

    Han frågade hur jag mår. Sa att jag mår bra och frågade tillbaka. Då mår han helt plötsligt dåligt. Såklart. För att jag ska bry mig. Svarade inget på det. Då skrev han att han ska åka iväg. Till en plats vi skulle till men inte kunde åka för att han ej hade råd. Så jag svara bara ok. Då la han till att han bara skulle dit för att släppa av släkt. Vilket jag tror på men det är så han beter sig. Istället för att säga "jag ska åka iväg och släppa av släkt i Stckholm" så säger han bara halva meningen för att jag skulle undra hur han har råd nu..... men eftersom jag inte reagerande, var det tydligen inte lika kul längre. Och att han mår dåligt säger han bara för att jag ska tycka synd...

    Märklig människa..


    Men varför pratar du med honom? Du har ingen anmälningsplikt gentemot honom. Inte heller är du skyldig att svara honom. Du blir bara mer ledsen och lägger ner onödigt med tid och energi.

    Släpp honom nu.
Svar på tråden Hur hanterar man sitt ex?