• Marinan

    Kan man få spökstreck inom utsatt testtid?

    Jag skulle verkligen uppskatta svar från några testomaner. Glad

    Igår eftermiddag kl.17 tog jag ett graviditetstest (från testlagret) och inom 2-3 minuter kom ett svagt andra streck upp. 

    Kl.23 tog jag ett nytt test och samma sak hände igen. 

    Imorse när jag vaknade tog jag ytterligare ett test och... SAMMA SAK IGEN. 

    På samtliga tre tester jag tagit är teststrecket rätt placerat och lika brett som kontrollstrecket. Men samtidigt är resultaten så pass svaga att jag inte kan avgöra om teststrecken är rosa eller inte. 

    Min fråga är - vågar jag tro på att det är positiva resultat, eller kan så kallade spökstreck uppkomma tidigt (alltså inom 2-3 minuter)?

  • Svar på tråden Kan man få spökstreck inom utsatt testtid?
  • Marinan

    Det konstiga är att jag inte ska ha mens förrän nästa vecka. Jag är alltså bara på bim -7 idag. 

    Jag har regelbunden 28-dagars menscykel. Vissa månader har jag provat med digitala ägglossningstest och då alltid fått utslag just dag 14 eller 15. Men det skulle innebära att jag idag bara är äl+7. Har jag kanske fått ägglossning tidigare? 

  • Långbenopluto
    Marinan skrev 2015-07-29 09:19:13 följande:

    Det konstiga är att jag inte ska ha mens förrän nästa vecka. Jag är alltså bara på bim -7 idag. 

    Jag har regelbunden 28-dagars menscykel. Vissa månader har jag provat med digitala ägglossningstest och då alltid fått utslag just dag 14 eller 15. Men det skulle innebära att jag idag bara är äl+7. Har jag kanske fått ägglossning tidigare? 


    Då har du fått spökstreck till 99%.
  • Semlan1988

    Jag plussade på äl+6 dock mycket svagt. Vet detta eftersom jag är gravid efter en IVF. Strecken blev inte starkare fören på dag äl+10 och var då fortfarande svaga. På äl+12 blev det dock väldigt tydligt :) använde testlagrets stickor. Kanske skall tillägga att på äl+6 så var embryot redan 9 dagar gammalt eftersom jag satte in ett 3 dagars på äl+0. Det gör ju såklart lite skillnad jämfört med en vanlig graviditet.

  • Fian88
    Tines skrev 2015-07-29 10:11:38 följande:
    Då har du fått spökstreck till 99%.
    Ägget kan ju dock fästa på endast tre dagar även om det är ovanligt och då kan man få utslag tidigt!
    Ts, har du bild på testen?
  • Marinan

    Tycker inte att de syns på bild, och jag har tyvärr inget annat än iphone att fotografera med. Men jag lägger ändå upp bilden. Ser ni något? 


    Jag har nu införskaffat mig andra test med en känslighet på 10mlU/ml jämfört med testlagrets som är 25mlU/ml. Får jag något utslag på de känsligare testen kommer jag nog att våga börja hoppas. 
  • monn

    Tycker ju att jag kan ana något svagt, men det är svårt tt se vilken färg somsagt. Hoppas det blir starkare och rosa:)


    Marinan skrev 2015-07-29 14:30:34 följande:

    Tycker inte att de syns på bild, och jag har tyvärr inget annat än iphone att fotografera med. Men jag lägger ändå upp bilden. Ser ni något? 


    Jag har nu införskaffat mig andra test med en känslighet på 10mlU/ml jämfört med testlagrets som är 25mlU/ml. Får jag något utslag på de känsligare testen kommer jag nog att våga börja hoppas. 
  • Semlan1988

    Jag ser också streck. Så såg det ut för mig när jag testade första gången. Vänta några dagar så skall du se att det blir starkare :)

  • Semlan1988

    Hittade en från äl+8 för mig. Som sagt så har jag gjort ivf och på äl+0 så var embryot 3 dagar redan. Så detta test birde motsvara äl+11ca :)

  • Semlan1988

    Eller förresten nu snurrade jag till det lite... Embryot var inte alls 3 dagar på äl+0 utan det var just 0. Ursäkta mig :)

  • Marinan
    Semlan1988 skrev 2015-07-29 18:02:07 följande:

    Eller förresten nu snurrade jag till det lite... Embryot var inte alls 3 dagar på äl+0 utan det var just 0. Ursäkta mig :)


    Vad snäll du är som delar med dig bilder. Tack så mycket! =) 

    Men jag är inte så insatt i IVF, och jag hängde inte riktigt med i kommentaren. När du först plussade på äl+6 var då embryot 6 eller 9 dagar? Alltså plussade du egentligen på "äl+9" om jag förstått det rätt? 

    Om jag nu är gravid hoppas jag att jag egentligen fått ägglossning tidigare än beräknat. Jag fick ett missfall i december 2014 och är livrädd för ett till. När jag nu plussar så tidigt i cykeln är jag rädd att ägget implanterat för tidigt och därmed inte kommer att utvecklas som det ska.
  • Semlan1988

    När jag plussade på äl+6 så var embryot 9 dagar. Det var egentligen äl+9 Jag som var snurrig. Blandade ihop med ruvardagarna (antalet dagar embryot legat i livmodern)

    Vad jag vet så är det inte någon ökad risk för missfall om embryot implenterats tidigare? Förmodligen så har du haft en tidigare ägglossning bara :)

    Testa igen om ett par dagar så ska du se att det blir tydligare. Om du testar redan imorgon och det är lila svagt få ej panik som jag fick! Det starka plusset kom tillslut :)

  • Marinan
    Semlan1988 skrev 2015-07-29 19:52:04 följande:

    När jag plussade på äl+6 så var embryot 9 dagar. Det var egentligen äl+9 Jag som var snurrig. Blandade ihop med ruvardagarna (antalet dagar embryot legat i livmodern)

    Vad jag vet så är det inte någon ökad risk för missfall om embryot implenterats tidigare? Förmodligen så har du haft en tidigare ägglossning bara :)

    Testa igen om ett par dagar så ska du se att det blir tydligare. Om du testar redan imorgon och det är lila svagt få ej panik som jag fick! Det starka plusset kom tillslut :)


    Tack, vad snäll du är. Ska försöka slappna av. =)
  • Marinan

    Testade igen i morse. 

    Fortfarande lika svagt positivt på testlagrets test, men negativt på ett känsligare test från bäst på test. 

    Antar nu att testlagrets är felaktiga i och med att det andra testet som är mer än dubbelt så känsligt inte ger utslag alls. Fan vad förbannad och ledsen jag blir. Detta är mitt sjunde försök efter ett missfall och det känns rent fördjävligt att få upp sina förväntningar på detta vis. 

  • Marinan

    Jag är på BIM-6 och har inte gett upp hoppet än, men jag tror ändå att testlagrets stickor visat fel. Speciellt i och med att jag idag fick negativt när jag provade med ett annat känsligare test. Innerst inne förstår jag nog själv att det är halvt omöjligt att plussa på BIM-8, eller äl+6. Rynkar på näsan

    Till mitt försvar måste jag ändå säga att man blir lite småknäpp när testlagrets stickor visar svaga sträck tre dagar i rad. 

Svar på tråden Kan man få spökstreck inom utsatt testtid?