• Studentpappa

    Studsmatta är 3,3m för liten?

    Dottern börjar bli i lagom ålder för en studsmatta, tänkte köpa en berg från studsexperten.se. Men funderar på storleken 2,4m är för liten sådan har vi testat. Syrran har 4,3m och det är såklart bra men rejält stor, jag funderar på 3,3 eller 3,8m någon som har erfarenhet?

    Vi har två barn och det kommer studsas flera samtidigt så egentligen är väl så stor som möjligt att föredra. Men tomten är inte gigantisk och dom är inte vackra..

  • Svar på tråden Studsmatta är 3,3m för liten?
  • StevenDiese

    Vi har 2,4 m. Funkar fint! Barnen nöjda. Så allt över det blir såklart bra det med!

  • Sockervaddspinnen

    Se till att ha säkerhetsnät.
    Sedan säger väl rekommendationerna att man helst ska studsa en i taget, max två åt gången.
    Kolla på youtube så finner du en hel del vidriga olyckor med barn som studsat fler åt gången - med och utan nät.

  • Studentpappa

    Ja nät är givet, det är väl ett krav för att få säljas idag. Egentligen kanske det är bra med en inte för stor så det är enklare att vara färre på mattan. För man kommer ju inte alltid stå där bredvid själv.

  • Sockervaddspinnen
    Studentpappa skrev 2015-07-29 11:43:50 följande:

    Ja nät är givet, det är väl ett krav för att få säljas idag. Egentligen kanske det är bra med en inte för stor så det är enklare att vara färre på mattan. För man kommer ju inte alltid stå där bredvid själv.


    Fördelen med en större matta, är att de större mattorna har fler antal fjädrar, vilket ger bättre studs.
    Jag hade köpt en stor matta, men varit stenhård med reglerna ang. antalet personer som får vistas på mattan samtidigt.
  • MS

    Vi har 3,3 m. Två tonåringar och en sjuåring som har jättekul. Glöm ej skyddsnät! Vi köpte på Rusta vilket har varit toppen eftersom de har reservdelar. Vi har bytt ut i stort sett allt utom ställningen och har haft studsmattan i sju år. Inget har gått sönder men elasticiteten i mattan blir sämre efter 3-4 år och nätet behöver också bytas ut minst var tredje år.

  • Studentpappa

    Jag köpte en 3,3m från Berg, alla andra strl var slut så det spelade också in... Modellen verkar hålla bra kvalité så jag räknar med att kunna ha den många år. Gillade näten på dom här modellerna inga dragkedjor utan det går omlott och går inte att lämna öppet.

  • Studentpappa

    Fick mattan idag, riktigt enkel att montera. Bra studs och storleken passade vår tomt bra. Den kostade några tusen mer än de enklare men det märktes varför. Så jag kan gott rekommendera bergs studsmattor

    8 års garanti på ramen om registrerade sig online.

Svar på tråden Studsmatta är 3,3m för liten?