• Anonym (Sambo)

    Min sambo snodde mat från mig

    Jag kunde se hur min sambo tjuvade pt sig min nutella in till badrummet där han åt av den. Vi har delat upp all mat där vi har olika hyllor i kylen och i skafferiet. Mitt är mitt och hans är hans. Nu har han rånat mig på nutella och jag tänker fan ta och kräva pengar från honom! Jävla snål han är. Jag är trött på hans tjuveri. Hade han frågat skulle han få kunna köpa lite av mig.

    Personligen tycker jag det är fel att bete sig som han gör. Han accepterar inte att jag inte vill dela mat med honom gemensamt.

    Vet inte vad jag ska göra för att han ska förstå?

  • Svar på tråden Min sambo snodde mat från mig
  • Pentra

    Jag tycker inte att det låter som att ni är sambos. Snarare verkar det som att den ena är inneboende hos den andra. Ett inneboendekontrakt som inte följs bör man säga upp. ... Mvh, Pentra

  • Anonym (Sambo)
    Pentra skrev 2015-07-29 12:20:22 följande:

    Jag tycker inte att det låter som att ni är sambos. Snarare verkar det som att den ena är inneboende hos den andra. Ett inneboendekontrakt som inte följs bör man säga upp. ... Mvh, Pentra


    Men jag säger ju i min TS att vi är sambos
  • Pentra
    Anonym (Sambo) skrev 2015-07-29 12:28:26 följande:
    Men jag säger ju i min TS att vi är sambos

    Jo, jag vet. Det var därför som jag skrev att det snarare VERKAR som att den ena är inneboende hos den andra. Dessutom så beter han sig som ett barn när han smiter undan för att äta av det som inte är hans. Och att han dessutom gör det på toa! Urk! ... Förstår att du är förbannad. Detta tillhör inte ett vuxet beteende. ... Nej, när den ene i ett samboförhållande är barnslig och obotligt småaktig, och dessutom lever på och suger ut den andra, samt inte går att diskutera ämnet med, så är ett sådant förhållande rent slöseri med tid att bygga vidare på. Tyvärr. ... (Hos oss har vi lagt upp det så att vi står för olika poster när det gäller driften kring vårt gemensamma boende. All mat är allas, men det lilla specifika man köper till just sig själv är ens eget. Detta har vi kommit överens om i oproblematiskt samförstånd.) ... Mvh, Pentra
  • Gizmo
    LaLola skrev 2015-07-29 13:00:22 följande:
    Snart är sommarlovet slut....skönt!
    Ja, när börjar skolan egentligen?
  • LaLola
    Gizmo skrev 2015-07-29 13:03:02 följande:
    Ja, när börjar skolan egentligen?
    20 aug i min kommun iaf.
  • taquine
    LaLola skrev 2015-07-29 13:00:22 följande:

    Snart är sommarlovet slut....skönt!


    Ja , stackars ungar vad uttråkade de måste vara med detta skitväder...
    Goodness me
  • LaLola
    taquine skrev 2015-07-29 13:20:06 följande:
    Ja , stackars ungar vad uttråkade de måste vara med detta skitväder...
    mm....verkligen.
  • Anonym (Sambo)
    LaLola skrev 2015-07-29 13:25:09 följande:

    mm....verkligen.


    Längtar tills skolan börjar så du kan sätta dig framför skolbänken igen
  • LaLola
    Anonym (Sambo) skrev 2015-07-29 14:00:32 följande:
    Längtar tills skolan börjar så du kan sätta dig framför skolbänken igen
    Jaha gör du det.
  • Anonym (Sambo)
    LaLola skrev 2015-07-29 14:22:10 följande:

    Jaha gör du det.


    Du trollar för mkt här,

    La trolla
  • LaLola
    Anonym (Sambo) skrev 2015-07-29 15:11:16 följande:
    Du trollar för mkt här,

    La trolla
    Nej, det gör jag inte för jag finner inget nöje i sånt.
    Det finns det dock andra som gör och jag skulle så gärna vilja veta vad det roliga är. Men ingen av de vill svara på den frågan.
  • Anonym (ee)
    LaLola skrev 2015-07-29 13:00:22 följande:

    Snart är sommarlovet slut....skönt!


    Jag har en kompis som har det så med sin sambo faktiskt. Dom har olika hyllor i kyl och frys. Det är för att han aldrig har pengar, säger upp sig från jobb osv och då får hon stå för allt. När han väl har pengar köper han cigg och kläder sen surar han och tigger av henne. Helt sjukt men finns såna människor som har det sådär.. sorgligt men..
  • grind

    Låter som ett sant feministiskt förhållande. Hoppas ni har det tillsammans....

    ha ha. Ja, jisses, mycket ska man behöva höra.

  • Anonym (C)

    Men snälla nån varför har ni ett sånt sjukt system.
    Delar ni på bostad och livet borde ni väl kunna dela på maten.
    Det är ju systemet som det felar på inte på din sambo.
    Självklart ska man kunna gå och äta av det som finns i skåpen i sitt eget hem
    Snacka om att bädda för problem.
    Jeeez

  • Anonym (C)
    grind skrev 2015-07-29 16:12:02 följande:

    Låter som ett sant feministiskt förhållande. Hoppas ni har det tillsammans....

    ha ha. Ja, jisses, mycket ska man behöva höra.


    Trams.
    Det där har inget med feminism att göra, det är din egna svartmålning och hittepå.
    Jag är feminist och jag skulle aldrig drömma om att leva på ett sånt knäppt sätt som det ts beskriver. 
  • Anonym (sambo med ts)
    Anonym (Sambo) skrev 2015-07-29 12:11:57 följande:

    Jag kunde se hur min sambo tjuvade pt sig min nutella in till badrummet där han åt av den. Vi har delat upp all mat där vi har olika hyllor i kylen och i skafferiet. Mitt är mitt och hans är hans. Nu har han rånat mig på nutella och jag tänker fan ta och kräva pengar från honom! Jävla snål han är. Jag är trött på hans tjuveri. Hade han frågat skulle han få kunna köpa lite av mig.

    Personligen tycker jag det är fel att bete sig som han gör. Han accepterar inte att jag inte vill dela mat med honom gemensamt.

    Vet inte vad jag ska göra för att han ska förstå?


    Men snälla raring, du är väl ändå inte fortfarande arg på mig för att jag smögåt av din Nutella i badrummet?!
Svar på tråden Min sambo snodde mat från mig