• Anonym (Stella Maris)

    Singelmän! Om en gift kvinna kontaktade er?

    Om du träffade en kvinna som du fann trevlig och snygg och hon kontaktade dig vad skulle du göra då? Låta henne sköta kontakten för att hon var gift? Visa intresse och skicka sms eller ringa henne? Bjuda ut henne? Ta reda på om hon håller på att skilja sig? Höra efter om det är okej i hennes äktenskap att dom har vänner av motsatt kön? Inte svara på kontaktförsöken för att du visste att hon är gift fast du själv är intresserad? Hur skulle du göra med en gift kvinna som visade intresse för dig (vänskap eller kärlek) om du själv var intresserad av henne?

  • Svar på tråden Singelmän! Om en gift kvinna kontaktade er?
  • Glennswe

    Svar: Har jag ingen relation med den gifta kvinnans man skulle jag kunna tänka mig en relation med kvinnan.
    Skulle kanske låta kvinnan ta lite mer initiativ till kontakt.
    Vänskap behöver ju inte bli sex även om det alltid finns med som en parameter.

  • Anonym (Stella Maris)
    Glennswe skrev 2015-07-29 16:36:02 följande:
    Svar: Har jag ingen relation med den gifta kvinnans man skulle jag kunna tänka mig en relation med kvinnan.
    Skulle kanske låta kvinnan ta lite mer initiativ till kontakt.
    Vänskap behöver ju inte bli sex även om det alltid finns med som en parameter.
    Att vara intresserad av någon behöver ju inte betyda att det utvecklas till kärlek när man lär känna varandra men att ha vänner är ju alltid bra och man vet ju inte vad det blir innan man känner varandra bättre.

    Men skulle du svara på samtal och sms från kvinnan och träffas för en fika eller något även fast hon var gift alltså? Förutsätt nu att du inte känner hennes man och att hon säger att hon vill träffas. Skulle du tycka att hon var en dålig kvinna som kontaktar dig när hon är gift och skulle du se ner på henne pga det? Nu förutsätter vi att hon inte förför dig i lackkläder det första hon gör utan att hon bara är vänskaplig.
  • The sea refuses no river

    Om jag var intresserad av vänskap, varför skulle jag då överhuvudtaget bry mig om hon hade partner eller inte?

    Jag är man, i en relation och är vän med många kvinnor (nästan mer än män).

    Vore jag singel, och romantiskt eller sexuellt intresserad av en gift kvinna, skulle jag antagligen agera på det också - såtillvida att jag inte kände hennes man (och sålunda riskerade att såra vår relation). Jag är av meningen, att i en relation så har var partner fullt ansvar för sina egna handlingar - ingen utomstående älskare eller objekt för otrohet har något ansvar. Anser helt enkelt inte att otrohet har någon "medbrottsling".

    Vill dock poängtera att även ifall jag inte kände mannen utan bara träffat honom, skulle mitt agerande bero kraftigt på mitt intryck av honom. En människa som jag upplevde som vänskaplig och trevlig skulle jag sannolikt känna för stort medlidande med.

  • Anonym (herr G)

    Jag skulle låta henne få sköta kontakten. Även bestämma nivån på den.

  • Anonym (Stella Maris)
    The sea refuses no river skrev 2015-07-29 19:26:55 följande:
    Om jag var intresserad av vänskap, varför skulle jag då överhuvudtaget bry mig om hon hade partner eller inte?

    Jag är man, i en relation och är vän med många kvinnor (nästan mer än män).

    Vore jag singel, och romantiskt eller sexuellt intresserad av en gift kvinna, skulle jag antagligen agera på det också - såtillvida att jag inte kände hennes man (och sålunda riskerade att såra vår relation). Jag är av meningen, att i en relation så har var partner fullt ansvar för sina egna handlingar - ingen utomstående älskare eller objekt för otrohet har något ansvar. Anser helt enkelt inte att otrohet har någon "medbrottsling".

    Vill dock poängtera att även ifall jag inte kände mannen utan bara träffat honom, skulle mitt agerande bero kraftigt på mitt intryck av honom. En människa som jag upplevde som vänskaplig och trevlig skulle jag sannolikt känna för stort medlidande med.
    Kanske tolkar jag dig helt fel men du menar att du skulle agera om du var singel och låta tiden utvisa om det blev kärlek eller vänskap? Så du skulle kontakta henne själv också eller skulle du låta henne sköta all kontakt?
    Anonym (herr G) skrev 2015-07-29 20:44:50 följande:
    Jag skulle låta henne få sköta kontakten. Även bestämma nivån på den.
    När du säger att du skulle låta henne bestämma så antar jag att du menar att du inte skulle kontakta henne men svara om hon hör av sig på telefon eller sms? Men du skulle inte spontant höra av dig själv? Om du inte hör av dig hur ska hon veta att du är intresserad av någon slags relation alls då- även en vänskapsrelation? En relation är ju ge och ta även om det är vänskap bara och man kan ju känna sig väldigt efterhängsen om man inte får någon respons och sluta höra av sig då. Jag skulle i varje fall inte höra av mig gång på gång om personen inte hörde av sig till mig för jag skulle förutsätta att han inte var intresserad av mig alls då, att han inte ens ville ha mig som vän.

  • The sea refuses no river
    Anonym (Stella Maris) skrev 2015-07-29 21:59:01 följande:
    Kanske tolkar jag dig helt fel men du menar att du skulle agera om du var singel och låta tiden utvisa om det blev kärlek eller vänskap? Så du skulle kontakta henne själv också eller skulle du låta henne sköta all kontakt?
    Anonym (herr G) skrev 2015-07-29 20:44:50 följande:
    Jag skulle låta henne få sköta kontakten. Även bestämma nivån på den.
    Jag skulle definitivt inte själv initiera någon form av sexuella anspel med en gift kvinna. Skulle hon dock göra det så skulle jag antagligen agera på det ifall jag själv var singel och intresserad.

    Men jag skulle i nuläget absolut kunna kontakta en gift kvinna för att jag trivs i hennes sällskap och vill ha henne som kompis. Alltså, det gör jag ju med folk även i nuläget oavsett deras civilstånd. Dock rör jag mig inte bland många människor som är gifta. Men, eftersom att jag inte är singel så stänger jag dörren till eventuella sexuella eller romantiska följder.
  • Anonym (Stella Maris)
    The sea refuses no river skrev 2015-07-29 22:18:47 följande:
    Jag skulle definitivt inte själv initiera någon form av sexuella anspel med en gift kvinna. Skulle hon dock göra det så skulle jag antagligen agera på det ifall jag själv var singel och intresserad.

    Men jag skulle i nuläget absolut kunna kontakta en gift kvinna för att jag trivs i hennes sällskap och vill ha henne som kompis. Alltså, det gör jag ju med folk även i nuläget oavsett deras civilstånd. Dock rör jag mig inte bland många människor som är gifta. Men, eftersom att jag inte är singel så stänger jag dörren till eventuella sexuella eller romantiska följder.
    Så okej, du skulle inte hoppa på henne om ni var ensamma (även om du kanske ville om du var singel) men du skulle kunna smsa/ringa och fråga om ni ska ta en fika?

    Jag pratar mest om i början nu när man ska lära känna någon och inte vet om man är intresserad av vänskap eller kärlek med personen men man finner personen intressant och vill få igång någon form av kontakt.
  • The sea refuses no river
    Anonym (Stella Maris) skrev 2015-07-29 22:28:33 följande:
    Så okej, du skulle inte hoppa på henne om ni var ensamma (även om du kanske ville om du var singel) men du skulle kunna smsa/ringa och fråga om ni ska ta en fika?

    Jag pratar mest om i början nu när man ska lära känna någon och inte vet om man är intresserad av vänskap eller kärlek med personen men man finner personen intressant och vill få igång någon form av kontakt.
    Jo, ungefär så. Kortfattat skulle jag nog utgå ifrån att hon inte var intresserad ifall hon inte själv visat det. Alltså skulle jag upfatta det som respektlöst att göra någon form av närmanden.

    Du verkar ha en del funderingar kring detta, får man av ren nyfikenhet fråga varför?
  • Anonym (Stella Maris)
    The sea refuses no river skrev 2015-07-29 22:41:28 följande:
    Jo, ungefär så. Kortfattat skulle jag nog utgå ifrån att hon inte var intresserad ifall hon inte själv visat det. Alltså skulle jag upfatta det som respektlöst att göra någon form av närmanden.

    Du verkar ha en del funderingar kring detta, får man av ren nyfikenhet fråga varför?
    Jag är avslöjad.  Oskyldig Jag undrar för att jag träffade en person som jag verkligen gillar och som tydligen har sagt till gemensamma vänner att han tyckte att jag är toppen men han gör inga kontaktförsök trots att han uttryckte sitt intresse till mig förut. Därför blev jag lite fundersam. Jag har precis som du många vänner av motsatt kön och jag förstår inte riktigt varför han håller sig undan när han tydligen verkar gilla mig. Vi tog en fika för ett tag sen men sen dess har han inte ens svarat på det sms jag skickade några dagar efter vilket gör mig förvirrad när en gemensam vän samtidigt säger att han tyckte att jag är jättetrevlig. Jag vill gärna bli vän med honom men vet inte hur jag ska gå vidare nu pga hans uteblivna svar.
  • Anonym (karl)

    för mig låter det som om han dragit öronen åt sig när han fick veta att du är upptagen

Svar på tråden Singelmän! Om en gift kvinna kontaktade er?