• Äldre 29 Jul 18:21
    12699 visningar
    50 svar
    50
    12699

    Ska jag stå ut?

    Så trött på de här. Vi har ett gemesant barn på 5 månader och jag har en 4 åring sen tidigare men vi har vart tsm sen ja va i 3 månaden med henne.

    Jag är mammaledig

    Han jobbar från 7-16 (kommunanställd å klipper gräs)

    Han blir grinig för att ja inte vill ha sex på kvällarna eller är jätte gosig. Är de så konstigt när de ser ut såhär?

    04.00 går ja upp å ger dottern mat

    05.00 ringer min mans kl men den ringer 30-40 min innan han går upp

    07.30 vaknar båda ungarna å vill gå upp

    Tar hand om dom hela dagen och tvättar å städar oxh min man ringer 4 gånger för att kolla vad vi gör typ

    Kl 16.00 kommer han hem då ska han sitta ne i soffan med telefonen eller duscha medans ja tar hand om båda ungarna och laga mat.

    Sen tar han minsta ca 20 min men när hon ska äta är de mitt ansvar för han bars suckar å gnäller

    Sen lägger han sig och sover med minsta

    Men när hon vaknar så blir han grinig oxh tycker ja ska ta henne för att hon stör när han ska sova

    Sen får ja lägga båda ungarna då han kom på att han måste göra något annat "som inte ens behövs göras just då" sen när båda ungarna sover vid 23. Så största e extremt svårsövd å krånglar å skriker så ja får springa mellan barnens rum från 19.00 då minsta vaknar av att största skriker å gnäller.

    Sen tycket min man när barnen har somna då vill han ha sex å ja säger nej då jag e så slutkörd å vill sova någon timme. Men då ska han störa med något så ja inte kan sova . Sen runt 01.-02 kan ja somna . Å då sover redan han.

    04. Vaknar dottern å vill ha mat

    Å så börjar dagen om.

  • Svar på tråden Ska jag stå ut?
  • Fjäril­slarv
    Äldre 29 Jul 18:28
    #1

    varför gör du allt hushållsarbete? har du gått med på att arbeta dubbelt heltid?

  • Anonym (Nej)
    Äldre 29 Jul 18:35
    #2
    +1

    Det är INTE ok.

    Försök få en stund ensam m honom och berätta läget lugnt och sansat. Många pappor verkar tro att man "bara går hemma" om dagarna.

    Åk bort en helg och lämna honom hemna med barnen för det känns som han måste få ett verkligt uppvaknande. Han låter omogen i sitt sätt att vara.

    Stå på dig!

  • Anonym (Nej)
    Äldre 29 Jul 18:37
    #3

    Och sexet....

    Kanske han behöver fatta att du behöver hinna andas lite ibland för att ens orka tänka på.

  • Äldre 29 Jul 18:41
    #4
    Fjärilslarv skrev 2015-07-29 18:28:31 följande:

    varför gör du allt hushållsarbete? har du gått med på att arbeta dubbelt heltid?


    Mej men gör ja de inte får vi bo i en svinstia då han stökar till mer än barnen . Å han hjälper rill typ 1 gång i månaden med att dammsuga å då ska han skryta om hur duktig han varit
  • Äldre 29 Jul 18:56
    #5

    Jag har pratar med han men de slutar med att han säger att han vill skiljas (då han tycker att han drar de stora lasset för hab jobbar å föesörjer oss) även fast ja får föräldrapenning . Har åkt iväg med äldsta dottern 1 natt när vi hade bråkat. Å då så börja han med att han mådde så dåligt så han kunde inte ha minsta så han tänkte köra henne till mig. ( då hade de gått 3 timmar) men sen börja han me att han inte kunde jobba om han skulle ha henne. Så ja sa att kör hit henne då innan jobbet så tar ja henne .) men de gick inte för sig utan ja skulle ta henne DIREKT på kvällen . Men jag blev så trött pått så han fixk ta ut en semester dag istället å va hemma. Å helvete va ja fick höra saker. Att ja bara kunde skita i minsta å att största betydde mer för mig å blabla. :s älskar båda mina barn lika mycket. Men båda barnen behöver sina pappor oxkså

  • Anonym (Mmmm)
    Äldre 29 Jul 18:56
    #6
    Fjärilslarv skrev 2015-07-29 18:28:31 följande:

    varför gör du allt hushållsarbete? har du gått med på att arbeta dubbelt heltid?


    Kanske för att mannen jobbar och ts är hemma hela dagarna?
  • Äldre 29 Jul 19:00
    #7
    Anonym (Mmmm) skrev 2015-07-29 18:56:41 följande:
    Kanske för att mannen jobbar och ts är hemma hela dagarna?
    Ska han då jobba 06.30 -16.00 och jag 24/7 ? Är de rättvist? E ju samma på helgerna
  • Anonym (men suck)
    Äldre 29 Jul 19:03
    #8
    Anonym (Mmmm) skrev 2015-07-29 18:56:41 följande:

    Kanske för att mannen jobbar och ts är hemma hela dagarna?


    Hon tar också hand om 2 barn dygnet runt och passar upp sin man. Han jobbar 7-16 sen ska han ha maten serverad, vila/sova, duscha och slappa. När får hon vila och slappa?
  • Äldre 29 Jul 19:06
    #9

    Nej, ställ ultimatum eller lämna. Det blir nog enklare med en mindre att passa upp på.

  • Äldre 29 Jul 19:06
    #10

    Å på helgerns när han tycker att han e ju ledig så då han han mecka. Så får ja ta hand om allt å han vill att ja sätter igång kaffe å fixar mat. Sen så skitar han ned BÅDA badrummen med olja å skit som han tvättar av sig. Å vem städar de? Ja inte fan e de han även fast man säger åt han

Svar på tråden Ska jag stå ut?