• Anonym (Vem?)
    Äldre 29 Jul 21:32
    1159 visningar
    10 svar
    10
    1159

    Vem har rätt?!

    Först och främst ska jag säga att jag och min kille har varit tillsammans i ca 7 månader. Och vi har haft stora problem med mitt ex som har varit extremt jobbig mot oss. 

    Min kille såg att jag hade kryssat i på fb att jag ska ut på en krog i slutet på augusti.
    Och det gillar han inte, pga förra gången vi var där mötte vi mitt ex och detta slutade i slagsmål mellan mitt ex och min nya. Mitt ex blev utslängd och vi kunde lugnt festa vidare.
    Min kille, vi kan kalla honom B.
    B är väldigt rädd att exet ska vara där och göra något mot mig.
    Jag vet om att mitt ex endast kommer våga säga något elakt till mig om jag ens möter honom där.
    B känner att han MÅSTE följa med om jag ska dit, och då kanske han måste slåss men kanske mot fler denna gången.
    Jag säger att han inte måste följa med, att jag kan gå dit själv med mina kompisar. Men detta godkänns inte...
    Vem har rätt här?
    Notera att mitt ex inte har skrivit till oss eller så på länge nu.
    Jag vill inte behöva begränsa mitt liv och skita i att gå på denna festen pga mitt ex som KANSKE är där.

  • Svar på tråden Vem har rätt?!
  • grind
    Äldre 29 Jul 21:38
    #1

    Gå dit båda två men gå därifrån om det skulle börja grälas. Ditt ex borde släppa dig förr eller senare.

  • grind
    Äldre 29 Jul 21:39
    #2

    Hur som helst finns det en vits att ni fattar ett gemensamt beslut så det blir tydligt för exet att ni är enade.

  • Anonym (Vem?) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 21:43
    #3
    grind skrev 2015-07-29 21:38:31 följande:

    Gå dit båda två men gå därifrån om det skulle börja grälas. Ditt ex borde släppa dig förr eller senare.


    Grejen är ju att jag vet att min kille inte kommer ha kul. Han gillar inte att gå ut på den krogen övh. Han går ju med och har tråkigt, vilket blir tråkigt för mig när jag vet om att han har tråkigt.
    grind skrev 2015-07-29 21:39:52 följande:

    Hur som helst finns det en vits att ni fattar ett gemensamt beslut så det blir tydligt för exet att ni är enade.



    Vaddå enade? Nu hänger jag inte med. hehe :)
  • Anonym (TÖNT!­)
    Äldre 29 Jul 21:45
    #4

    Vadå, så han följer med för att han tror att han måste försvara dig och slåss?
    Vad är det för grottmänniska du är tillsammans med egentligen!?
    Se för fan till att använda all preventivmedel du kan få tag i. De där urbota idiotiska generna kan du ju inte bidra till att ge spridning åt.

  • Ego Lovers
    Äldre 29 Jul 21:46
    #5
    Anonym (Vem?) skrev 2015-07-29 21:43:34 följande:
    Grejen är ju att jag vet att min kille inte kommer ha kul. Han gillar inte att gå ut på den krogen övh. Han går ju med och har tråkigt, vilket blir tråkigt för mig när jag vet om att han har tråkigt.
    grind skrev 2015-07-29 21:39:52 följande:

    Hur som helst finns det en vits att ni fattar ett gemensamt beslut så det blir tydligt för exet att ni är enade.



    Vaddå enade? Nu hänger jag inte med. hehe :)
    Varför går du ditt då. Är ditt ex ofta på den krogen. Om han är där varför, varför ska du promt gå dit? Du verkar gilla att de slåss om dig. Och varför slåss din kille. Jag hade dumpat en mes som slåss.
  • Anonym (Vem?) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 21:51
    #6
    Ego Lovers skrev 2015-07-29 21:46:10 följande:
    Varför går du ditt då. Är ditt ex ofta på den krogen. Om han är där varför, varför ska du promt gå dit? Du verkar gilla att de slåss om dig. Och varför slåss din kille. Jag hade dumpat en mes som slåss.
    Jag går dit för att just den krogen har endast öppet typ 5-6 ggr/år och denna gången är det en stor fest i byn där jag bor. Och där finns endast denna krogen.
    Nej, mitt ex brukar inte vara där. Han är ingen festprisse precis.
    Jag gillar inte att de slåss om mig, men jag fattar inte varför man måste anpassa sitt liv efter en person som kanske inte ens kommer vara där..
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 29 Jul 21:59
    #7

    Du har rätt. Självklart måste du kunna gå ut med vänner utan att ha en body

    Guard med dig.

  • Anonym (Gör som DU vill)
    Äldre 30 Jul 06:54
    #8

    Gå till krogen om du vill! Du ska inte behöva vara rädd för att exet kanske är där. Om det nu skulle vara så, så finns det vakter & annan personal som kan hjälpa dig om det behövs. 

    Säg till din kille att stanna hemma eller att han gör något som han själv vill. Det verkar som att han har ett stort kontrollbehov & vill ha koll på dig. 

  • Anonym (Slå)
    Äldre 30 Jul 07:06
    #9

    Tycker du ska dumpa ditt pucko till kille!

    Finns det inga bra killar som inte slåss i din by?

  • Anonym (Vem?) Trådstartaren
    Äldre 1 Aug 08:16
    #10

    Precis, som ni andra säger så ska jag inte behöva vara rädd för att mitt ex är där. 
    Jag tänker ju gå, men inte fan lyssnar B på mig om att jag ska gå dit själv med mina kompisar...
    Hur fasen får jag honom till at förstå att jag ska dit själv?

Svar på tråden Vem har rätt?!