• Anonym (HubbaBubba)

    Behöver hjälp med att få en mening tolkad...

    Hej jag försöker förstå vad nedanstående mening egentligen innebär men det är fantastiskt svårt för mig. Behöver hjälp. Och jo, jag kan svenska, men det är ändå ett mysterium.

    "Jag svarar inte på frågan för innehållet var bara halva din fråga och inte ens formulerat så"

    Vad ska detta betyda egentligen. Någon som vet?

  • Svar på tråden Behöver hjälp med att få en mening tolkad...
  • Smarthuvud

    Personen tycker att du kan hosta upp det du egentligen vill få sagt.

    Typ: "Vart var du hela natten?"
    Du undrar egentligen: "Har du varit otrogen?"

    Men, det kan ju betyda vad som helst egentligen..

  • Anonym (HubbaBubba)
    Smarthuvud skrev 2015-07-30 03:45:42 följande:

    Personen tycker att du kan hosta upp det du egentligen vill få sagt.

    Typ: "Vart var du hela natten?"

    Du undrar egentligen: "Har du varit otrogen?"

    Men, det kan ju betyda vad som helst egentligen..


    Tack för din brainstorming ;) (ditt bidrag alltså) men jag tror inte det handlar om det. Tror det handlar om att blir ertappad med en lögn och ett desperat försök att släta över.
  • Anonym (H)

    Man får nog ha en större del av konversationen för att kunna sätta det i rätt sammanhang

  • Anonym (tvärsoemot)
    Anonym (HubbaBubba) skrev 2015-07-30 03:40:53 följande:

    Hej jag försöker förstå vad nedanstående mening egentligen innebär men det är fantastiskt svårt för mig. Behöver hjälp. Och jo, jag kan svenska, men det är ändå ett mysterium.

    "Jag svarar inte på frågan för innehållet var bara halva din fråga och inte ens formulerat så"

    Vad ska detta betyda egentligen. Någon som vet?


    Gissningsvis handlar det om en skriftlig kommunikation i något forum där du ställt en fråga om något som en annan person berört i sitt inlägg och där den andra personen ansåg att din fråga inte var helt relevant gällande det verkliga innehållet i den andre personens inlägg.
  • Anonym (mer info kanske?)

    Väldigt svårt att tolka något, som är plockat ur sitt sammanhang.

Svar på tråden Behöver hjälp med att få en mening tolkad...