• Forumvärd

    Har du gröna fingrar?

    Har du gröna fingrar?
    Är du en sådan person som får blommor att trivas och som bor i en prunkande oas?
    Eller slokar och tjurar blommorna i dina fönster?
    Rösta och dela gärna med er i tråden Solig

    Ni får gärna komma med tips på bra och härdiga blommor som är lättskötta.
    Mvh
    Kvinnan som just mördat sin tredje ormbunke

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du gröna fingrar?
  • Aniiee

    Knappast. Det är ett smärre under att köksväxterna lyckas överleva. Anar att någon annan ser till det..... 


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Forumvärd
    Aniiee skrev 2015-07-30 11:23:33 följande:
    Knappast. Det är ett smärre under att köksväxterna lyckas överleva. Anar att någon annan ser till det..... 
    Jag fixar orkidéer och lätta gröna växter men det mesta vissnar efter ett tag. :-/
  • MammAmma

    Med tanke på att mitt ex kallade mig 'Dr. Död' pga att jag t o m lyckades ha ihjäl växter som anses kunna överleva allt så, nej

  • M r a u

    Ganska. Reser en del och det sliter på några av blommorna. De flesta ormbunkar frodas i mitt hem, ljust och en bit in i rummet bara. Har en som blivit rätt stor, tror den är inne på 9:e året nu.

    Garderobsblommor och mönjelilja är svåra att ha ihjäl, ska mycket till

  • Forumvärd
    MammAmma skrev 2015-07-30 11:31:45 följande:
    Med tanke på att mitt ex kallade mig 'Dr. Död' pga att jag t o m lyckades ha ihjäl växter som anses kunna överleva allt så, nej smile2.gif
    Hehehe jag platsar nog i samma liga som dig
    Min man är bättre på blommor. Han kommer iallafall ihåg att vattna.
  • M r a u
    M r a u skrev 2015-07-30 11:37:25 följande:

    Ganska. Reser en del och det sliter på några av blommorna. De flesta ormbunkar frodas i mitt hem, ljust och en bit in i rummet bara. Har en som blivit rätt stor, tror den är inne på 9:e året nu.

    Garderobsblommor och mönjelilja är svåra att ha ihjäl, ska mycket till


    Paraplyblomman verkar väldigt tålig med, kan vara borta en vecka utan att det märks på den.

    Ett tips är att skaffa en Fredskalla, den slokar rejält och väl synligt ganska snabbt och om man vattnar på den då trivs resten med
  • Aniiee
    MammAmma skrev 2015-07-30 11:31:45 följande:

    Med tanke på att mitt ex kallade mig 'Dr. Död' pga att jag t o m lyckades ha ihjäl växter som anses kunna överleva allt så, nej


    Känner igen det. Jag har haft ihjäl ett antal kaktusar Oskyldig
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • fluu

    Näe.. Jag älskar blommor, men hade det bara varit upp till mig att hålla dem vid liv så hade det gått sådär.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • CarpeNoctem

    Gröna växter fixar jag, men när det kommer till växter med blommor på så är det annorlunda Fredskalla är dock väldigt lätt att ta hand om..

  • lövet2

    Nej, det finns inget som överlever i det här huset. Vi hade krukväxter en gång i tiden, men alla har dött. Sist jag fyllde år fick jag en tygblomma, och den verkar i alla fall klara sig.

Svar på tråden Har du gröna fingrar?