• melissans

    Vad är detta för dressing?!?

    Behöver seriöst er hjälp, har grymma cravings efter en dressing jag fick i present för ett tag sedan. MEN jag hittar den ingenstans, jag vet inte ens vad den heter. Jag kommer bara ihåg innehållet och att utseendet på flaskan. Hon som köpte den tror att den kommer ifrån Ica Maxi men kommer inte heller ihåg. Så om någon där ute kan hjälpa mig? 

    Det är en rosa/turkos flaska. Minns att flaskan var väldigt cool och fin, speciell liksom. Kan vara nått mönster eller typ blommor på den. I glas. Med en såndär kork som det är på typ puckoflaskorna. Dressingen är röd/rosa till färgen och tror det är någon form av Sesamdressing. Med ganska mycket socker i så den är väldigt söt, och himmelskt god. 


    Finns det någon som har köpt denna och vet vad den heter, eller har sett den någonstans?? 


    Uppskattar all hjälp!

  • Svar på tråden Vad är detta för dressing?!?
  • Ungoliant

    Kikkoman Sesamdressing?

    Inte vad jag skulle kalla "cool" flaska, men precis så du beskriver i glas med puckolock och nån slags salladsblad runt om flaska.

  • melissans
    Ungoliant skrev 2015-07-30 12:18:04 följande:

    Kikkoman Sesamdressing?

    Inte vad jag skulle kalla "cool" flaska, men precis så du beskriver i glas med puckolock och nån slags salladsblad runt om flaska.


    Men guuuud tack. Jag tror det är den, men minns flaskan som lite mer pimpad haha. Nu ska jag bara hitta vart man kan köpa denna :D
  • melissans
    Drottningen70 skrev 2015-07-30 14:49:51 följande:

    Vad har man dn till? Sallad?


    Ja jag brukar göra en sallad med spenat, blandade salladsblad, fetaost, kiwi, gurka, tomat, honungsmelon och allt annat som jag tycker är gott. så brukar jag steka quorn bitar och sen bara hälla massor av den där dressingen över, så himla gott!!!

    tror den passar till all sallad som är lite sådär salt/syrlig
Svar på tråden Vad är detta för dressing?!?