• Anonym (OrgasmNyfiken)

    Kvinnor: Hur svårt/lätt har ni att få orgasm med en partner

    Hur lätt har ni att få orgasm?

    Ni som har lätt att få orgasm, vad gör att ni får lätt att få orgasm? Får ni det alltid nästan eller hur mycket beror det på vem som är er sexpartner ? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor: Hur svårt/lätt har ni att få orgasm med en partner
  • Kolibri12

    Hur lätt som helst om han slickar mig. Skickliga fingrar funkar också bra men tunga är bäst. Så, visst har det betydelse vem det är jag har sex med. Vissa män vill ju inte ens ge oralsex, t ex. 

  • Anonym (OrgasmNyfiken)
    Kolibri12 skrev 2015-07-30 13:29:13 följande:
    Hur lätt som helst om han slickar mig. Skickliga fingrar funkar också bra men tunga är bäst. Så, visst har det betydelse vem det är jag har sex med. Vissa män vill ju inte ens ge oralsex, t ex. 
    Kan du komma flera gånger då? 

    Jag tycker de flesta män är intresserade av att slicka el iaf så säger de att de vill det. Sen är det inte alla som är bra på att slicka så klart
  • MammAmma

    För mig beror det extremt mycket på partnern. Jag har väldigt lätt för att få orgasm på egen hand, med partner är det generellt inte alls lika lätt. Hur lätt/svårt det är beror på hur mycket jag tänder på mannen. Hittills har jag träffat en kille jag kommit varenda gång med, flera gånger per tillfälle t o m, men jag har heller aldrig varit lika sexuellt attraherad av någon som jag var av honom.

  • Anonym (Jag)

    Jag kommer väldigt, väldigt lätt vid penetrering ... rör aldrig klitoris under tiden.
    Men har aldrig kommit av att bli slickad tyvärr. Inte heller av fingrar. Hoppas på att få uppleva det nån gång, har en partner som
    gärna hjäper till att öva ;)

  • Anonym (OrgasmNyfiken)
    Anonym (Jag) skrev 2015-07-30 13:48:05 följande:
    Jag kommer väldigt, väldigt lätt vid penetrering ... rör aldrig klitoris under tiden. Men har aldrig kommit av att bli slickad tyvärr. Inte heller av fingrar. Hoppas på att få uppleva det nån gång, har en partner som gärna hjäper till att öva ;)
    Ovanligt. Brukar vara tvärtom för de flesta
  • Kolibri12
    Anonym (OrgasmNyfiken) skrev 2015-07-30 13:37:26 följande:
    Kan du komma flera gånger då? 

    Jag tycker de flesta män är intresserade av att slicka el iaf så säger de att de vill det. Sen är det inte alla som är bra på att slicka så klart
    Ja.

    Det finns naturligtvis en skala, från de som vägrar till de som fullkomligt älskar att slicka. Snäppet över "vägrar" är de som gör det motvilligt men som egentligen inte vill. Då får det vara. Bäst är förstås de som älskar det, det blir mer känsla och passion i själva aktiviteten och de är mer lyhörda. Detta är min egen åsikt, bäst att tilägga det.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (OrgasmNyfiken) skrev 2015-07-30 13:49:25 följande:
    Ovanligt. Brukar vara tvärtom för de flesta
    Ja jag har förstått det :)
    Det finns så många olika ställen inne i slidan som ger olika slags orgasmer...mmm nu blev jag lite sugen här.
  • MammAmma
    Anonym (Jag) skrev 2015-07-30 13:48:05 följande:

    Jag kommer väldigt, väldigt lätt vid penetrering ... rör aldrig klitoris under tiden.

    Men har aldrig kommit av att bli slickad tyvärr. Inte heller av fingrar. Hoppas på att få uppleva det nån gång, har en partner som

    gärna hjäper till att öva ;)


    Kommer inte heller av oralsex, så uppmaningar om att låta killen avsluta med att gå ner på en när han själv är klar och jag inte kommit hjälper inte ett dugg xD
  • Anonym (vildhallon)

    Kommer lätt varje gång, av fingrar eller oralt. om det beror på partnern är svårt att säja eftersom jag haft samma man i snart 30 år. Jag kom innan dess också men intensivare numera, svårt att veta hur mkt som beror på mannen , vad man hittar på i sexväg och på ens egen hjärna.

  • Anonym (För lätt)

    Tyckte inte det fanns ett lämpligt svarsalternativ riktigt. Jag kommer 99% av gångerna jag har sex, men sällan flera gånger även om det händer.

    För mig är det ett problem att jag kommer för lätt. Efter att jag kommit tappar jag lite av intresset för aktiviteten så att säga, ska något särskilt till för att det hela ska vara så hett att jag vill fortsätta och kommer flera gånger. 

    Kommer av att killen slicka och/eller använder fingrarna om han gör rätt, så den biten beror ju på partnern. Men annars fixar jag det själv med handen på väldigt kort tid, så att jag ska komma överhuvudtaget är inte beroende av sexpartnern. Det skulle väl vara om han var så otroligt motbjudande att jag omöjligt kunde komma men ser inte hur jag skulle sätta mig i en sån situation. 

    Hade svårt att komma av andras beröring som yngre, det som förändrades var att jag lärde mig att släppa kontrollen och tillåta mig att ta emot njutning utan att försöka styra eller fundera på hur det kan göras bättre osv. 

Svar på tråden Kvinnor: Hur svårt/lätt har ni att få orgasm med en partner