• Anonym (Kaffedraken)

    Är du lycklig?

    Är du lycklig? Är du lycklig med vad du har åstadkommit i livet? Vad har du gjort med ditt liv som gör dig lycklig? Vad gör du på fritiden som gör dig lycklig?

    Försök svara på alla frågorna, själv är jag inte lycklig, blir bara värre & värre med åren.

  • Svar på tråden Är du lycklig?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ingen är lycklig jämt, men alla har sina lyckliga stunder. Det gäller att ta vara på dem och minnas dem, och även att minnas att de små lyckorna är viktigare i länga loppet än de stora lyckorna. 

    Det är inte så lätt alla gånger....


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej jag kan inte ens minnas när jag senast kände mig lycklig.

    Många år sedan.....

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja det är jag, är nästan alltid glad och harmonisk och det har blivit bättre med åren - var väldigt orolig som tonåring och i tjugoårsåldern för allt möjligt. Har en man, föräldrar och syskon som älskar mig och ställer upp för mig. Har även några nära vänner själv och många gemensamma vänner tillsammans med maken som jag/vi träffar ofta på fritiden och har roligt och skrattar med.

    Det mesta har hittills blivit som jag önskat när jag önskat det. Är nu halvvägs gravid med första barnet; blev gravid på första försöket och har mått jättebra hela tiden (peppar, peppar). Både min man och jag ser fram emot barnet lika mycket och vi bråkar väldigt sällan. Trivs nästan alltid på jobbet och har trevliga arbetskamrater. Det enda jag inte är helt nöjd med är att det vore gött om vi båda tjänade mer så att vi inte behövde spara och snåla för att kunna köpa hus, men å andra sidan trivs vi med våra yrkesval som det känns nu och vi har en stabil ekonomi så det är inget att gnälla över.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är lycklig. Jag är mest lycklig över mina relationer. Till mina barn, vänner, sambo och övrig familj. Jag har kämpat mycket med att skapa goda relationer till folk och det är jag stolt över. Och känner mig trygg. Jag vet att det finns folk runt mig om något skulle hända. Och jag finns där för mina nära. Det tar tid och energi att finnas för de man älskar men jag har insett att det är det som gör mig mest lycklig.

    Sen är jag lycklig över mitt jobb. Jag jobbar med det jag brinner för. Har ett eget företag, bestämmer över tider och det gör arr jag känner mig fri.

    På fritiden är jag med mina vänner och familj. Dricker vin, läser böcker och ser på serier. Enkelt men ger mig mening.

    Men jag har inte alltid varit lycklig. Har varit med om stora kriser. Och jag vet att jag inte alltid kommer att vara lycklig. Så är det ju tyvärr i livet. Men jag har övat mig mycket på att välja rätt, att prioritera. Att inte stressa.

    Hoppas att du hittar lyckan!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej. Däremot är jag nöjd med vad jag åstadkommit i livet. Tyvärr finns det rätt mycket som ligger utanför min kontroll, och de sakerna har gjort det svårt att vara lycklig.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vilken svår fråga ... Ja jag har mina lyckliga stunder, (att jag lyckats få fina och empatiska barn tex) Men visst har jag haft djupa dalar  också.. tror jag alla har . Svårt att tänka mig det finns någon som är lycklig jämt .
    Life is a rollercoaster  som sagt 


    Goodness me
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja, det är jag. Jag har valt att ägna mig åt sådant som gör mig lycklig istället för att fastna i ekorrhjulet och bara jaga pengar. Pengar som slösas bort på intet i slutändan. . .

    Jag har inte alltid varit lycklig, men för att nå dit jag är idag har jag framför allt läst mycket. Österns mystik blandat med modern vetenskap har gett mig insikter om hur man når den alltid gäckande lyckan. Det handlar inte om yttre framgång, utan om inre frid.


  • Anonym (Kaffedraken)

    Deprimerad sen tonåren och ser ingen större mening med livet. Så nej.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja, det skulle jag säga. Än mer sedan jag fått mina barn, som överlevt och mår bra mot dåliga odds! Familjen är jag lycklig över. I övrigt skulle jag snarare säga tillfreds. Dock inte med mitt jobb, men det avser jag att ändra på.

Svar på tråden Är du lycklig?