• Anonym (M)

    Nån som vet om jag får säga ifrån fotografier?

    Hej! Dottern är 1 1/2 och har precis börjat ha umgänge med sin pappa. Han är dömd för att ha haft barnporr och andra opassande bilder på barn i alla åldrar på datorn och suttit i fängelse en kortare period när dottern var nyfödd. Jag visste inget och det är därför vi inte är tillsammans och därför de inte haft umgänge innan. Han har fortfarande rätt att träffa dottern med umgängesstöd och finns inget jag kan säga till om, och jag är med de första gångerna tills dottern är trygg att lämnas ensam med honom och umgängesstödet. Jag kommer för övrigt inte låta dom träffas ensamma och det kommer jag kämpa för. Förra gången ville han fota dottern, vilket gjorde mig obekväm. Hon blev ledsen så det blev inget men det andra umg.tillfället närmar sig och jag undrar om jag har rätt att säga nej? Jag har ensam vårdnad.

  • Svar på tråden Nån som vet om jag får säga ifrån fotografier?
  • Anonym (va?)

    Men varför skulle han INTE få fota sitt egen dotter? 

  • Anonym (Mia)

    Jag kan förstå din oro, men tyvärr så finns det inget lagrum som ger dig rätten att kontrollera vem som fotar ditt barn.

    Du kan inte ta upp din oro med umgängesstödet och tala om hur du känner? Kanske kan ni komma fram till något tillsammans?

    Det måste ha varit en oerhörd chock för dig när det hela uppdagades, jag kan knappt tänka mig hur jag skulle må. En eloge till dig som alls orkat med och som orkar fortsätta vara en bra mamma!

    Kram och all pepp i ditt ärende!!!

  • Anonym (V)
    Anonym (va?) skrev 2015-07-30 20:17:23 följande:

    Men varför skulle han INTE få fota sitt egen dotter? 


    Du kanske skulle ta och läsa tråden igen.
  • Anonym (va?)
    Anonym (V) skrev 2015-07-30 20:29:00 följande:
    Du kanske skulle ta och läsa tråden igen.
    Jag HAR läst, men fattar ändå inte. Förklara för mig!
  • Anonym (V)
    Anonym (va?) skrev 2015-07-30 20:42:28 följande:
    Jag HAR läst, men fattar ändå inte. Förklara för mig!
    Jaha, du är en av de där. Då var det inget, du kommer att vara aktiv under hela trådens gång och värna om peddosens rättigheter. Gl hf
  • Anonym (va?)
    Anonym (V) skrev 2015-07-30 20:49:54 följande:
    Jaha, du är en av de där. Då var det inget, du kommer att vara aktiv under hela trådens gång och värna om peddosens rättigheter. Gl hf
    Han har suttit av sitt straff, han har en dotter som han får ha umgänge med.... av vilken anledning får han inte fota sin dotter då?

    Att dottern ska vara påklädd är ju en självklarhet!
  • fjanten
    Anonym (va?) skrev 2015-07-30 20:53:47 följande:

    Han har suttit av sitt straff, han har en dotter som han får ha umgänge med.... av vilken anledning får han inte fota sin dotter då?

    Att dottern ska vara påklädd är ju en självklarhet!


    Ja okej, så hans pedofiliska böjning försvann alltså i och med straffet han fick?
  • Mithi

    Självklart ska han få ta bilder på dottern om hon är påklädd. En pedofil behöver inte tända på incest... Givetvis ska du fortsätta vara försiktig och bevaka deras möten, men låt han ha bilder på sin egen dotter.

  • Ess

    Jag hade skitit i om han tagit vanliga foton på henne. Jag hade oroat mig mer för att han troligen kommer att få ha umgänge på egenhand om några år.

Svar på tråden Nån som vet om jag får säga ifrån fotografier?