• Gert

    Brukar ni undvika att umgås med SD-hatare?

    Det brukar jag göra. Mer hatiska människor får man leta efter.

    Deras liv går ut på att hata SD och tänk att umgås med en människa som tror att SD är nazister och fascister.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Brukar ni undvika att umgås med SD-hatare?
  • Anonym (Ärhling)
    Gert skrev 2015-07-30 21:59:05 följande:

    Det brukar jag göra. Mer hatiska människor får man leta efter.

    Deras liv går ut på att hata SD och tänk att umgås med en människa som tror att SD är nazister och fascister.


    www.etc.se/inrikes/nazisterna-som-skapade-sverigedemokraterna

    www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/sd-framme-vid-sitt-mal-och-nu-sluter-nazisterna-upp/

    na.se/asikt/ledare/1.2719435-sd-knyter-an-till-nazismen
  • Gert
    LaLola skrev 2015-07-30 22:04:44 följande:

    Näe jag brukar aldrig prata politik med mina vänner o bekanta.


    Jo, det kommer jag ihåg. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Skandal!)

    Nej, jag är inte tillräckligt insnöad för att välja bort människor utifrån politisk (eller annan) övertygelse.

  • Ego Lovers

    Är det något man inte ska prata med sina vänner så är det politik, religion och dieter.
    Det kan tråka ut även den skarpaste hjärnan och vilja lobotomerade sig själv. Så nä jag vill inte prata politik med mina vänner.

    Min svägerska försökte en gång på detta med att prata politik och tyckte alla skulle rösta på SD för då slipper vi alla svartskallar, invandrare och tiggare. Då satt hennes thailändsks svägerska bredvid och hennes barn som är halvthai.
    Smart drag.

  • Anonym (omöjligt)

    Funkar ju inte, man måste ju jobba och träffa människor.

    Inte skulle jag vilja sitta isolerad med några likasinnade och leva på bidrag.

    Dessutom tycker jag inte att det är fel att folk gör narr av SD, ingen kan ju påstå att SD lockar till sig de mest skärpta anhängarna.

    På mitt jobb var det en sverigedemokrat som påstod att muslimerna på jobbet snor kollegernas kaffemuggar och tvättar sig i arslet på toa i dem.

    Klart han blev utskrattad och förlöjligad. Jag har för mig att han startade en tråd om det på FL.

  • lintu

    Diskuterar inte politik annat än med mina närmsta som nästan allihop även råkar dela min politiska syn. Har ett par nära väninnor som inte har samma synsätt, men som lika lite som jag själv aldrig skulle få för sig att döma ut någon för att man inte tycker lika.

    sedan har jag den sedvanliga drösen facebook"vänner" som skrikit sig hesa sedan valet att de absolut inte köper att någon SD- röstare står på deras vännerlista. Dessa får mer än gärna plocka bort mig om det stör dem såpass, att allt annat vi kommer överens om plötsligt är ovidkommande.

    Mig stör det inte att umgås med oliktänkande vänner sålänge de visar samma tolerans tillbaka.

  • Anonym (omöjligt)
    Anonym (omöjligt) skrev 2015-07-30 23:15:07 följande:
    Funkar ju inte, man måste ju jobba och träffa människor.

    Inte skulle jag vilja sitta isolerad med några likasinnade och leva på bidrag.

    Dessutom tycker jag inte att det är fel att folk gör narr av SD, ingen kan ju påstå att SD lockar till sig de mest skärpta anhängarna.

    På mitt jobb var det en sverigedemokrat som påstod att muslimerna på jobbet snor kollegernas kaffemuggar och tvättar sig i arslet på toa i dem.

    Klart han blev utskrattad och förlöjligad. Jag har för mig att han startade en tråd om det på FL.
    Nu hittade jag tråden där min kollega sverigedemokraten berättar om arbetsplatsen där muslimer tvättar arslet med sina kollegers kaffekoppar. Det var förresten lite synd om arbetsförmedlingen som satsat pengar på nystartsjobb till honom och så inleder han på detta sätt. Jag tror inte att företaget kommer att förlänga kontraktet när det har gått ett år.

    Jag kan ju inte garantera att det är samma arbetsplats i och för sig  men håller det för osannolikt att samma försök till förtalskampanj ska uppstå på två olika arbetsplatser.

    www.familjeliv.se/forum/thread/74871430-svenskar-ar-radda-for-muslimer-ett-exempel-fran-min-arbetsplats/9
Svar på tråden Brukar ni undvika att umgås med SD-hatare?