• Anonym (förtvivlad)

    Barnen får inte åka till mormor o morfar för min sambo

    Imorgon hade jag planerat att åka till mina föräldrar (1 mil hemifrån) och för ovanligheten skull sova över. Barnen tycker alltid att det är ett äventyr att sova över, så jag hade hoppats att de ville hänga med. Min sambo vill stanna hemma. Ikväll när barnen fick höra om mina planer och ville följa med, sa sambon (som beter sig djävulskt elakt emellanåt) att de inte fick det. De är tvungna att stanna hemma med honom och jag är elak som hindrar honom att träffa barnen - om de följer med mig. Det handlar om en kväll och en natt - inte om att jag tänker flytta till Australien med barnen... 6-åringen grät sig till sömns ikväll: "Jag vill följa med, snälla!" Jag var tvungen att säga att för mig fick hon förstås följa med, men pappa kommer inte låta henne göra det. Jag kände mig som ett maktlöst barn tillsammans med henne - mot en fiende vi inte rår på. Mitt hjärta värker när jag ser vad våra barn måste utstå.
    Hur ska jag få styrka att ta mig ur detta helvete som pågått alldeles för länge? Var ska jag börja?
    Min sambo kallar det kriminellt att göra något med barnen man inte är överens om. Jag ska inte få lämna hemmet med barnen enligt honom. Men han tar sig friheten att bestämma saker som jag (och barnen) inte är med på.
    Hur ska jag kunna sova inatt?

  • Svar på tråden Barnen får inte åka till mormor o morfar för min sambo
  • Lena

    Ta med dig barnen och åk aldrig tillbaka igen. Det låter som han sysslar med psykisk misshandel

  • LaLola

    Ta barnen, åk i morron o kom aldrig mer tillbaka.
    Ta hjälp av dina föräldrar att komma ifrån denna "man".
    eller ring dina föräldrar nu o be de komma o hämta er.

  • Anonym (Nej)

    Skilj dig! Din man är inte klok! Stackars dina barn att behöva växa upp under sådana otrygga förhållanden.

  • Anonym (förtvivlad)
    Frontline skrev 2015-07-30 23:59:20 följande:

    Och en sådan vill du leva och ha en framtid med?


    Nej, det är ju det jag inte vill! Men allt är så jobbigt att jag inte vet hur jag ska orka ta mig ur det. Tar jag barnen och sticker så kommer han påstå att jag gjort något som bevisar att jag är en dålig förälder och bör förlora vårdnaden. Inga vittnen finns på all hans galenskap. Vad händer i en familjerättssituation? Ord står mot ord i allt!
  • Isola80

    Det är inte ett normalt beteende din sambo har. Man får visst besöka mormor när man är barn. Och det är inte kriminellt. Däremot är det fruktansvärt elakt att ta ifrån barnen detta!!

  • Lena

    Du kommer inte förlora vårdnaden för att du åker till dina föräldrar och ringer därifrån och gör slut. Säg samtidigt att du vill boka in ett möte om umgänge och boende. Skaffa dig en advokat.

  • Frontline
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-07-31 00:08:39 följande:
    Nej, det är ju det jag inte vill! Men allt är så jobbigt att jag inte vet hur jag ska orka ta mig ur det. Tar jag barnen och sticker så kommer han påstå att jag gjort något som bevisar att jag är en dålig förälder och bör förlora vårdnaden. Inga vittnen finns på all hans galenskap. Vad händer i en familjerättssituation? Ord står mot ord i allt!
    Är du en dålig förälder då?

    Antar att barnen är så pass gamla att dom har en egensinnad rätt att säga vad dom vill..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Penida

    Som sagt, psykiskt misshandel. Det är det han sysslar med och det är inte bara du som är ett offer här utan också era barn, det kan sätta djupa spår och du vill inte att dina barn ska minnas sin uppväxt så eller låta detta ha för stor påverkan på dem, BRYT.
    Du åker imorgon. Du berättar allt för dina föräldrar och också kanske andra som står dig nära. Du behöver människor omkring dig som finns där och ställer upp för där ska du inte stanna en dag till eller hur?! Han har säkert fått dig att tro en massa som verkar riktigt för dig just nu men tänker du de tankarna så försök då att se längre, till era barn. Inte vill du detta för dem?
    Är han aggressiv? Är du rädd för honom?


    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Barnen får inte åka till mormor o morfar för min sambo