• Äldre 31 Jul 01:28
    750 visningar
    3 svar
    3
    750

    Hjälm i stil med den här - tips?

    Lillkillen har fått sin första cykel och hjälm. Tyvärr visade det sig att hjälmen var för liten och han hade förstås redan hunnit förälska sig i den innan vi insåg att den inte fanns att få i större storlek.

    Så här ser hjälmen ut;
    www.xxl.se/cykel/utrustning-till-cyklisten/cykelhjalmar/etto-psycho-kid-cykelhjalm-for-barn-gront-spanne/p/1068920_1_style

    Någon som har något tips på en annan fin hjälm 'åt det hållet'. Skate- eller cykelhjälm spelar inte så stor roll, men den måste ha ett grönt säkerhetsspänne.

    Lillkillen mäter 52 cm runt huvudet,

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:55
    Menade att det det går bra med såväl klassiskt cykelhjälmsutseende som skatehjälmsutseende ('rund'), men den måste vara godkänd för cykling.

  • Svar på tråden Hjälm i stil med den här - tips?
  • Äldre 31 Jul 06:26
    #1

    Jag har inget tips på hjälm, dock så är de ju inte som du säger att skatehjälm eller cykelhjälm spelar roll. Klart det spelar roll och det borde vara självklart att pojken ska ha en cykelhjälm.

  • Äldre 31 Jul 09:13
    #2

    Hm. Det stod på förpackningen på den vi köpte att det var en cykelhjälm och nu när jag har rekat så presenteras många av skatehjälmarna (dvs de som är 'runda') som just cykelhjälmar?

    Finns det cykelhjälmar som ser ut som skatehjälmar och skatehjälmar som inte är godkända/passande för cykling? Eller bara det sistnämnda?

  • Äldre 31 Jul 09:54
    #3

    Efter lite googlande så har jag uppdaterat min trådstart ang skate el ej!

Svar på tråden Hjälm i stil med den här - tips?