• Äldre 31 Jul 05:10
    1801 visningar
    11 svar
    11
    1801

    Förstört våra chanser nu?

    Tror vi har förstört våra chanser att bli gravida denna månaden...

    Trodde jag skulle ha ÄL på senast dag 14 men så märker jag ägglossningssekret på dag 15... Den där riktiga råa äggvitan alltså..

    Och vi har bara haft sex på dag 8, 10, 12, 13 och sen igår på dag 16.

    Så mellan sexet på dag 13 och 16 är det 72 timmar vilket är för länge va för att ha goda chanser att bli gravida?

    Hade det riktigt råa ägglossningssekretet igår och tyckte mig ha ÄL smärta från höger äggstock igår också.

    Är våra chanser nedsatta nu pga de 72 timmarna utan sex och hur länge efter den äggviteflytningen är man fertil?

    Märkte den flytningen vid kl 16 dag 15 men hade sex kl 07 dag 16.

  • Svar på tråden Förstört våra chanser nu?
  • Äldre 31 Jul 05:30
    #1

    Ingen fara spermierna lever upp til en vecka! Jagblev gravid den här gången under en säker period trode jag då vi hade sex 5 dagar innan äl (hade koll med älstickor) har nu en tös i magen som ska ut om två veckor:)

  • Äldre 31 Jul 05:47
    #2

    Tack, hoppas våra chanser inte är förstörda, idag har det varit betydligt torrare men inte mjölkiga flytningar men liksom vattniga men inte äggviteaktiga flytningar. Hur lång tid efter, eller innan, den sista äggviteflytningen har man ägglossning?

  • Äldre 31 Jul 06:57
    #3
    fartty skrev 2015-07-31 05:47:04 följande:

    Tack, hoppas våra chanser inte är förstörda, idag har det varit betydligt torrare men inte mjölkiga flytningar men liksom vattniga men inte äggviteaktiga flytningar. Hur lång tid efter, eller innan, den sista äggviteflytningen har man ägglossning?


    Jag brukar ägglossa när det gör ont. :)
    Spermier KAN leva länge men det är väldigt individuellt :)
    Nu hade ni ju sex samma dag så tror inte du ska oroa dig :)
  • Äldre 31 Jul 08:54
    #4

    Men varför håller ni så hård koll på det? Barn ska ju föddas av kärleken och inte av att ha sex på en bestämd dag. Tycker att det är jättetråkigt när folk verkligen klockar när de ska ha samlag istället av att älskaGråter

  • Äldre 31 Jul 09:32
    #5
    brallison skrev 2015-07-31 08:54:10 följande:

    Men varför håller ni så hård koll på det? Barn ska ju föddas av kärleken och inte av att ha sex på en bestämd dag. Tycker att det är jättetråkigt när folk verkligen klockar när de ska ha samlag istället av att älskaGråter


    Du har uppenbarligen ingen förståelse för hur folk som kämpar att bli gravida kan må och hur folk efter 5,6,7,20,30 minus inte riktigt har sex "av kärlek" utan är tvungen att ha bebisfabrik? Hur jobbigt det är? Hur dåligt man kan må? Hur trist sexet blir? Försök sätta dig in i det innan du skriver den typen av kommentarer.
  • Äldre 31 Jul 11:32
    #6
    Emmask skrev 2015-07-31 09:32:16 följande:
    Du har uppenbarligen ingen förståelse för hur folk som kämpar att bli gravida kan må och hur folk efter 5,6,7,20,30 minus inte riktigt har sex "av kärlek" utan är tvungen att ha bebisfabrik? Hur jobbigt det är? Hur dåligt man kan må? Hur trist sexet blir? Försök sätta dig in i det innan du skriver den typen av kommentarer.
    Du har rätt, jag har inte haft dessa problem tack och lov, men vad jag kan se av de flesta trådar och kommentarer om det så oftast det är de människor som så maniskt försöker att bli gravida som får sådana tankar. Jag menar inte illa nån, utan snarare att väldigt ofta folk först skapar ett problem för sig själva (genom att sitta och räkna dagar och ta tempen och ta tester och så vidare) och blir deprimerade redan efter två månader att ingenting händer istället av att låta naturen gå allt sin väg först och bara sedan oroa sig.
  • Äldre 31 Jul 18:16
    #7

    Varför komma och försöka förstöra min tråd? Alla gör väl hur de vill när de försöker bli gravida?

  • Äldre 31 Jul 20:31
    #8
    fartty skrev 2015-07-31 18:16:39 följande:

    Varför komma och försöka förstöra min tråd? Alla gör väl hur de vill när de försöker bli gravida?


    Fartty, jag hade inte alls en avsikt att förstöra din tråd - ledsen om det känns så för dig. Jag bara sa min åsikt och egentligen vart jag ville komma är att du ska inte oroa dig - för de flesta kvinnor som försöker att bli gravida så händer det så fort de har släppt taget och lugnat ner sig (även hormoner funkar bättre när man är i harmoni med sig själv).
  • Äldre 31 Jul 22:37
    #9
    brallison skrev 2015-07-31 20:31:25 följande:
    Fartty, jag hade inte alls en avsikt att förstöra din tråd - ledsen om det känns så för dig. Jag bara sa min åsikt och egentligen vart jag ville komma är att du ska inte oroa dig - för de flesta kvinnor som försöker att bli gravida så händer det så fort de har släppt taget och lugnat ner sig (även hormoner funkar bättre när man är i harmoni med sig själv).
    Om du hade ägnat en minut åt att sätta sig in i ofrivilligt barnlösas livsvärldar, om du bara läst lite i dessa forum och försökt känna empati, kanske du skulle kunna förstå att det inte handlar om människor som försökt i två månader. De flesta har försökt i många månader, år, och det absolut värsta du kan säga är "sluta stressa så löser det sig". Du visar absolut ingen förståelse för varken vad barnlöshet beror på eller för vad människor går igenom.

    Jag hade lätt att bli med barn, men jag har tillräckligt många omkring mig, och tillräckligt stor förmåga till inlevelse, att förstå barnlöshetens helveten. Att utifrån mitt priviligierade lätt-att-bli-gravid-perspektiv avfärda andras upplevelser och metoder är både förmätet och respektlöst.
  • Äldre 31 Jul 23:13
    #10
    brallison skrev 2015-07-31 20:31:25 följande:

    Fartty, jag hade inte alls en avsikt att förstöra din tråd - ledsen om det känns så för dig. Jag bara sa min åsikt och egentligen vart jag ville komma är att du ska inte oroa dig - för de flesta kvinnor som försöker att bli gravida så händer det så fort de har släppt taget och lugnat ner sig (även hormoner funkar bättre när man är i harmoni med sig själv).


    Jag förstår att du ville säga din åsikt och själv inte vet vad ofrivilligt barnlösa måste gå igenom. Jag respekterar det.

    Men, du måste verkligen tänka dig för när du skriver i ett forum/tråd som detta på det viset. När man har svårt för att bli gravid beror detta ofta INTE på hormoner. Det handlar om sjukdomar som förhindrar gradivitet och medicinerna som en varit tvungen att ta i flera månader/år för att ens få ägglossning eller mens, något som är självklart för många andra att man "bara får". Detta gör att vi är många som faktiskt MÅSTE planera och ha sex på speciella dagar för att ens ha en chans att bli gravid.

    Jag älskar min sambo otroligt mycket och detta gör vi för att vi älskar varandra. Inte för att ha en bebisfabrik, vi ÄLSKAR faktiskt trots bestämda dagar.

    Du kanske kan få barn genom att slappna av och låta det hända, men vi är otroligt många som inte kan göra på det viset. DU måste respektera och vara lite känslig för att vi är många som nästan börjar gråta när människor säger "slappna av så händer det bara!" För vi har försökt i ÅR att slappna av utan att något hänt och MÅSTE planerar och äta mediciner. Snälla respektera det och ge inte andra mer ångest för vi inte funkar som "normala" kvinnor.
  • Äldre 31 Jul 23:28
    #11
    Cissi90 skrev 2015-07-31 23:13:54 följande:
    Jag förstår att du ville säga din åsikt och själv inte vet vad ofrivilligt barnlösa måste gå igenom. Jag respekterar det.

    Men, du måste verkligen tänka dig för när du skriver i ett forum/tråd som detta på det viset. När man har svårt för att bli gravid beror detta ofta INTE på hormoner. Det handlar om sjukdomar som förhindrar gradivitet och medicinerna som en varit tvungen att ta i flera månader/år för att ens få ägglossning eller mens, något som är självklart för många andra att man "bara får". Detta gör att vi är många som faktiskt MÅSTE planera och ha sex på speciella dagar för att ens ha en chans att bli gravid.

    Jag älskar min sambo otroligt mycket och detta gör vi för att vi älskar varandra. Inte för att ha en bebisfabrik, vi ÄLSKAR faktiskt trots bestämda dagar.

    Du kanske kan få barn genom att slappna av och låta det hända, men vi är otroligt många som inte kan göra på det viset. DU måste respektera och vara lite känslig för att vi är många som nästan börjar gråta när människor säger "slappna av så händer det bara!" För vi har försökt i ÅR att slappna av utan att något hänt och MÅSTE planerar och äta mediciner. Snälla respektera det och ge inte andra mer ångest för vi inte funkar som "normala" kvinnor.
Svar på tråden Förstört våra chanser nu?