• Äldre 31 Jul 11:12
    3882 visningar
    4 svar
    4
    3882

    Mens igen efter 2 dagar?

    Hejsan. 
    I tidigare inlägg har jag skrivit om detta och hoppas nu på att någon har svar eller har varit me dom detta innan. Jag planerar barn och minsta lilla avvikelse från det normala gör mig väldans nervös. Min menscykel är 28 dagar, och min mens brukar vara emellan 1-2 veckor lång vilket också oroat mig denna månad. Först en mens på 4 dagar och sedan ingen mens på 2 för att blöda efter dessa igen. 

    Jag och killen hade sex och när han ska gå på toa medans jag ligger kvar i sängen med täcke under rumpan(för att hamna högre upp i 30min) så hör jag honom ropa ifrån toaletten att jag nog borde stoppa in en tampong för han hade blod på sig. Så gick till toaletten och när jag sätter mig på toa så är blodet liksom in lindat i sperman. Färgen kan jag säga var helt klar, inget gammalt blod överhuvudtaget. Det var liksom genomskinligt. Har ingen mensvärk heller vilket jag alltid haft. Mer illamående, hungrig och trött. Har ni varit med om detta? 


     


    ska även tillägga att jag gjorde en abort för 2 månader sedan som jag ångrar så oerhört mycket, där av att jag nu planerar att bli gravid..

  • Svar på tråden Mens igen efter 2 dagar?
  • Äldre 1 Aug 01:32
    #1
    +1

    Tagit ett test? Om inte, så gör det.

    När jag haft mens men sedan uppehåll och börjat blöda någon dag senare har det varit tecken på missfall eller utomkvedshavandeskap.

    Är det inte graviditet som pågår så kan det säkert ha och göra med aborten du gjort. Att kroppen inte riktigt kommit i balans.

    Men vill också passa på att råda dig om cellprov, vid cellförändringar kan blödningar uppstå när den inte bör.

    Kör uteslutningsmetod. Börja med ett test!

  • Äldre 1 Aug 19:37
    #2
    Upptaget skrev 2015-08-01 01:32:43 följande:

    Tagit ett test? Om inte, så gör det.

    När jag haft mens men sedan uppehåll och börjat blöda någon dag senare har det varit tecken på missfall eller utomkvedshavandeskap.

    Är det inte graviditet som pågår så kan det säkert ha och göra med aborten du gjort. Att kroppen inte riktigt kommit i balans.

    Men vill också passa på att råda dig om cellprov, vid cellförändringar kan blödningar uppstå när den inte bör.

    Kör uteslutningsmetod. Börja med ett test!


    Tagit 3 tester. Alla visar negativt. Och var in på efterkontroll efter aborten cirka 1-2 veckor efter och allt såg bra ut. Fick även mensen 1 vecka efter att jag blött klart av aborten..

    Börjar bli orolig..
  • Äldre 2 Aug 01:35
    #3

    Cellprov?

    Men iaf, din mens kom som beräknad den gången?
    Visst är det lite konstigt att den slutat och sedan kommer igen. Men det kan säkert ha med din abort att göra. Även om förra mensen var normal.

    Tycker däremot att du ska boka en tid hos en gyn om du är orolig. Är det så att du misstänker graviditet trots dina negativa test så kan man ju ta blodprover för att kolla.

  • Äldre 2 Aug 01:44
    #4
    Upptaget skrev 2015-08-02 01:35:18 följande:

    Cellprov?

    Men iaf, din mens kom som beräknad den gången?
    Visst är det lite konstigt att den slutat och sedan kommer igen. Men det kan säkert ha med din abort att göra. Även om förra mensen var normal.

    Tycker däremot att du ska boka en tid hos en gyn om du är orolig. Är det så att du misstänker graviditet trots dina negativa test så kan man ju ta blodprover för att kolla.


    Ska begära att få byta sjukhus.. Det jag är på nu tar inget på allvar och hjälper mig inte trots min oro.. Hoppas på riktig hjälp på Umeå istället och ska även be om ett cellprov..
Svar på tråden Mens igen efter 2 dagar?