• Anonym (Nej, nej, nej!)

    Jag tror att jag kan ha råkat gjort mitt barn faderslöst!

    Jag sitter med gråten i halsen nu.
    Jag och pappan till mitt barn har grava samarbetsproblem. Jag sa då att vi inte kommer längre nu vi måste ta hjälp av familjerätten. Han vägrade. Han hotade med att han skulle säga upp all kontakt om jag blandade in någon myndighet (vet inte om det är en myndighet, men han sa så iaf).
    Jag trodde att det bara var tomma hot. Man vill väl det bästa för sitt barn så jag tänkte att han säkert skulle lugna sig och inse att det var lika bra med familjerätten. Jag trodde aldrig att han skulle sluta träffa sitt barn.
    Men det har han gjort nu. Det har gått 6 månader och han har inte hört av sig. Jag sa att vi inte ska ha någon kontakt förens familjerätten bokat ett möte med oss som vi båda kan gå på.
    Jag ringde familjerätten i min kommun och berättade kort om allt. Hon sa att för att undvika kontakt med pappan, så skulle hon ringa honom istället och förklara vad familjerätten är, hur det går till och så. Hon skulle ta tag i det inom nån vecka.
    Så jag väntade, hörde inget från familjerätten eller pappan. Försökte ringa pappan men han svarade inte (det har hänt förut, så jag tänkte inte på det).
    Tiden gick och familjerätten ringde och sa att hon har pratat med pappan men pappan var inte intresserad och slängde luren i örat på henne. Hon sa att hon inte kunde göra mer än så. Man kan inte tvinga någon att komma på möte hos familjerätten.
    Jag försökte ringa pappan några gånger igen, utan att han svarade.
    Det gick en tid och jag tänkte att han hör väl av sig. Jag hade semester och ja, tiden flöt iväg liksom.
    Nu har det gått sex månader. Jag försökte ringa för en stund sedan men då har inte numret någon abonnent och ingen hänvisning till nått nytt nummer.
    Jag tror att han faktiskt menade allvar. Han har sagt upp kontakten nu. Jag har gjort mitt barn faderslös!
    Hur gör jag nu? Vad gör jag nu? Vad säger jag till mitt barn när mitt barn växer upp?
    Snälla, hjälp!

  • Svar på tråden Jag tror att jag kan ha råkat gjort mitt barn faderslöst!
  • Ego Lovers

    Faderslös kommer barnet aldrig bli så länge fadern lever men en fader som är helt ointresserad har ditt barn. Det beror inte på dig utan för att han inte har förmågan att förstå vad ett barn behöver.

  • Anonym (Nej, nej, nej!)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-07-31 22:00:52 följande:

    Gråter?? Varför??

    Nej, skit i honom!


    För att mitt barns pappa inte vill träffa sitt barn längre och allt är pga mig!
    Ego Lovers skrev 2015-07-31 22:03:01 följande:

    Faderslös kommer barnet aldrig bli så länge fadern lever men en fader som är helt ointresserad har ditt barn. Det beror inte på dig utan för att han inte har förmågan att förstå vad ett barn behöver.


    Fast hade jag aldrig sagt något om familjerätten eller givit henne hans nummer så hade det aldrig hänt!

  • StevenDiese
    Anonym (Nej, nej, nej!) skrev 2015-07-31 22:04:17 följande:
    För att mitt barns pappa inte vill träffa sitt barn längre och allt är pga mig!
    Ego Lovers skrev 2015-07-31 22:03:01 följande:

    Faderslös kommer barnet aldrig bli så länge fadern lever men en fader som är helt ointresserad har ditt barn. Det beror inte på dig utan för att han inte har förmågan att förstå vad ett barn behöver.


    Fast hade jag aldrig sagt något om familjerätten eller givit henne hans nummer så hade det aldrig hänt!

    Hade han brytt sig om sitt barn hade det aldrig hänt.

    Inget barnens mamma säger/hotar med ska få en seriös pappa att lämna sina barn.
  • Anonym (Nej, nej, nej!)
    StevenDiese skrev 2015-07-31 22:06:35 följande:
    Hade han brytt sig om sitt barn hade det aldrig hänt.

    Inget barnens mamma säger/hotar med ska få en seriös pappa att lämna sina barn.
    Det var aldrig menat som ett hot!
    Vi behövde verkligen hjälp av utomstående och då är det ju familjerätten man vänder sig till.
    Faktum kvarstår ändå att hade jag aldrig ringt familjerätten så hade barnets pappa aldrig sagt upp kontakten.
  • The sea refuses no river
    Anonym (Nej, nej, nej!) skrev 2015-07-31 22:09:48 följande:
    Det var aldrig menat som ett hot!
    Vi behövde verkligen hjälp av utomstående och då är det ju familjerätten man vänder sig till.
    Faktum kvarstår ändå att hade jag aldrig ringt familjerätten så hade barnets pappa aldrig sagt upp kontakten.
    Du måste verkligen omvärdera din ansvarsbild.

    Inget i det här är ditt fel och du har uppenbarligen agerat i barnets bästa intresse.

    Låt oss låtsas att du inte blandat in familjerätten. Tror du inte då att pappan hade försökt kontrollera genom att använda samma hot i andra situationer?

    Han har gjort sitt val, det har ingenting att göra med dig. Snälla ta åt dig av det och känn dig inte ansvarig för vad som har hänt!

    Kram
  • Anonym (qwerty)

    Nu får du försöka hålla reda på vem som gör vad och vem som är ansvarig för vad.

    Vem väljer att inte träffa sitt barn?

  • Anonym (Nej, nej, nej!)
    The sea refuses no river skrev 2015-07-31 22:14:34 följande:
    Du måste verkligen omvärdera din ansvarsbild.

    Inget i det här är ditt fel och du har uppenbarligen agerat i barnets bästa intresse.

    Låt oss låtsas att du inte blandat in familjerätten. Tror du inte då att pappan hade försökt kontrollera genom att använda samma hot i andra situationer?

    Han har gjort sitt val, det har ingenting att göra med dig. Snälla ta åt dig av det och känn dig inte ansvarig för vad som har hänt!

    Kram
    Ja men då hade han bara hotat mig och varit elak mot mig. Det hade jag kunnat ta om jag visste att mitt barn annars skulle bli faderslös!
  • Drottningen70

    Det är verkligen knäppt att du tar på dig ansvaret för att pappan vägrar kontakt.

  • Anonym (Nej, nej, nej!)
    Anonym (qwerty) skrev 2015-07-31 22:17:15 följande:

    Nu får du försöka hålla reda på vem som gör vad och vem som är ansvarig för vad.

    Vem väljer att inte träffa sitt barn?


    Han, men det är pga mig!

    Han sa till och med "om du krånglar nått så säger jag upp all kontakt med barnet och då är det ditt fel!"
    Men jag trodde aldrig att han verkligen menade det! Gråter
Svar på tråden Jag tror att jag kan ha råkat gjort mitt barn faderslöst!