• CarmenCarmen

    Nidblödning eller mens?

    Hej! Har sett att här finns en massa trådar om nidblödning, men jag gör en ny här ändå. Jag och min sambo försöker få barn, vi har börjar nu nyligen... Jag har inte gjort några ägglossningstest, men jag ska göra det, om jag inte redan är gravid! Så här är det iallafall:
    Förra veckan, söndag, var första gången vi hade oskyddat sex. Förra veckan hade jag också då och då lite mensvärk, hade också ömma bröst, vilket inte var något ovanligt, när detta händer vet jag alltid om att min mens kommer snart, oftast efter en vecka. Nu denna veckan har jag haft mensvärk till och från och mina bröst ömmar fortfarande, men ingen mens. Men så igår på dagen när jag var på toa (ursäkta för detta) så när jag torkade mig såg jag på pappret en jätte tunn rosa fläck. Jag tänkte att okej, då är jag inte gravid! Men så resten av dagen så kom det ingenting mer, vilket är konstigt för mig för när jag har min mens så lägger det ju inte av en kväll bara så första dagen, dessutom får jag alltid mycket, jag har i vanliga fall alltid på mig ett tunt trosskydd och det kom inte något på den.
    Idag fram till kvällen kom det heller ingenting på pappret, men som sagt, på kvällen kom det igen. Jag blir bara förvirrad och jag kan ju inte ta ett test nu då det är för tidigt, men har ni varit med om något liknande och att det sedan ändå visat sig att ni är gravida? Är det helt omöjligt eller kan det vara en nidblödning? Tänkte köpa grav test nästa vecka, om min mens inte bryter ut helt som vanligt :/ Det blev en liten bok här, men jaja :) 

  • Svar på tråden Nidblödning eller mens?
  • Trippelmamma76

    Nidblödning kommer ungefär när du skulle haft mens och kan variera från nästan i inget till ganska mycket. Ta ett gravtest efter när din mens skulle kommit enl beräkning, det är det enda att göra.

  • CarmenCarmen

    Tack för svaret! Jag tror inte att inte att jag är gravid. Nu när jag vaknade hade jag så det nästan fyllde en rosa tampong ( satte på mig tampong inatt ut i fall att, hade slut på bindor). Det känns för mycket för att det ska kunna vara en nidblödning... Men ja, min mens betedde sig jätte konstig denna gången då det kom Pytte lite första dagen ett tillfälle bara och sen slutade, nästa dag samma sak och nu tredje dagen kom det mycket mer... Jag antar att min mens bara var väldigt ovanlig denna gången, för att vara min. Men jag ska köpa ett ägglosningstest idag och använda den sen när mensen är slut :)

  • Missdalvik

    Jag har liknande problem här med! Vi är inne på fjärde månaden av bebisverkstaden. Min mens är beräknad till söndag 9/8 men igår började något lustigt att köra igång med kroppen. Bruna flytningar, liknande sånt man får i slutet på sin mens. Idag övergick det till blod så antog att mensen bara var tidig (har aldrig hänt tidigare). Nu ikväll är det mer rosa än rött. Har kraftig mensvärk och mår väldigt illa. Frågan nu är ifall detta är missfall, nidblödning eller mens? Vill så gärna ha våran efterlängtade bebisen!!! Inga klumpar eller dylikt har kommit.

  • CarmenCarmen

    @missdalvik, vad konstigt! Min "mens" började förra veckan fredag och slutade i måndags. Helt konstigt! Jag får alltid och har alltid haft sen jag var 12 år och fick min mens en sån katastrof mens, jätte mycket mensvärk och jätte riklig, får byta minst en gång om nätterna och den har alltid läckt sen när jag vaknar på morgonen. Och nu varade den fre-mån och var knappt nåt! Söndagen fick jag lite mer men det var fortfarande knappt. Om det nu var mens, så kan jag säga att jag har ibland fått så kraftig mensvärk att jag mår illa... Hm... Jag undrar verkligen vad det kan ha berott på, att få så lite mens plötsligt? Har du gjort grav test?

  • Missdalvik

    Mitt var ett missfall tyvärr.. :( så ledsen. Men vi lyckades pricka in äl nu efteråt och hoppas på ett plus denna gång som vill stanna kvar. Börjar ge upp hoppet!

  • happylife
    Missdalvik skrev 2015-08-24 13:51:55 följande:

    Mitt var ett missfall tyvärr.. :( så ledsen. Men vi lyckades pricka in äl nu efteråt och hoppas på ett plus denna gång som vill stanna kvar. Börjar ge upp hoppet!


    Hej! Beklagar :( får jag fråga hur du vet att det var ett missfall? Är lite i samma sits som du nämligen...
  • Missdalvik

    Gjorde ett gravtest som var positivt dagen efter jag skrev första gången i tråden. Efter det kom det rikliga blödningar med klumpar, och enorm mensvärk.. :(

  • Choclair

    ÅH vad skönt att hitta en aktiv tråd! 


    Jag behöver hjälp ang det här med blödningar under tidig graviditet, nidblödningar och mens!!!


    Jag har varit så glad över att jag fått flera graviditetssymtom som inte bara jag lagt märke till (förändrat humör/humörsvängningar, extrem hunger, trötthet, lite halsbränna/illamående till och från och nu senaste dagarna är brösten mer svullna och det ena bröstet är t om större än det andra!). Jag har tidigare varit gravid (vilket tyvärr slutade i missfall) och både jag och sambon känner igen mycket av dessa förändringar just därifrån! Jag fick även vita gryniga "kesoliknande" flytningar under några dagar förra veckan vilket jag endast haft en gång tidigare: när jag var gravid! Sambon har varit helt säker och inte ens tyckt att graviditetstest behövts eftersom det är så tydligt (sist hade han ju rätt och vi var gravida!), och jag har känt ungefär samma sak men inte velat ta ut någon glädje i förskott....


    Ni förstår säkert att jag hoppats och knappt kunnat vänta tills BIM och ett säkert testresultat, men i förrgår ? 10 dagar efter ÄL (enl fertilitetskalender) kom en ljust ljust rosa flytning som bara syntes på toapappret. Dagen efter kom lite mer brunrosa flytning när jag torkade mig, och en blodblandad flytning stor som en enkrona i trosan.... Jag blev inte ens orolig då jag faktiskt antog att det var en nidblödning när ägget fäster. Detta pga att jag har väääldigt riklig mens i vanliga fall och brukar blöda igenom flera plus-tamponger per dag i början av mensen. Dessutom sätter den fart SNABBT när den väl är på G, ser jag blod på pappret brukar jag inte ha mer än en timme på mig innan trosor och byxor kommer vara nerfläckade. Så jag kände mig ganska lugn när det bara var lite rosa färg i flytnigarna.


    NU till min oro: Inatt/imorse kom det mer ljusrött blod på pappret, och mängden har ökat. Även fast blödningen är sparsam så är det ändå blod som kommer nu och inte bara färgade flytningar.... Blodet är liksom lite "vattnigt" eller vad man ska säga, typ "utblandat", då jag fått ganska rikliga flytningar sedan ägglossningen. Min menscykel är 27 dagar, men den kan variera 1 dag hit eller dit, och blödningen började alltså BIM -4. Idag är jag på BIM -2.


    SNÄLLA, vad tror ni?? Har någon här varit med om något liknande? Någon som vill berätta om sin erfarenhet eller som vet vad detta kan vara? Sista mensen började 6/8 och BIM är 2/9. Jag hade troligtvis ÄL den 19/8 som vi "prickade in" ;)


    Kan jag vara gravid trots att det börjat blöda lite nu innan mensen skulle kommit? Kan tillägga att graviditetssymtomen jag upplevt är kvar. Jag är så himla förvirrad och ledsen!!! Vågar jag hoppas alls och när borde man kunna göra ett graviditetstest i så fall? Förlåt för att det blev så långt och så många frågor, men om någon kan svara på nåt så vore jag jättetacksam....


    Kram och lycka till ni andra!


     


     

Svar på tråden Nidblödning eller mens?