• Äldre 1 Aug 12:10
    8818 visningar
    6 svar
    6
    8818

    Barnvagn från smooth baby???

    Hej! Behöver köpa första barnvagnen och har hittat en bra på smooth baby, man kan beställa därifrån och den kostar bara ca 5000 på rean, egentligen 6000. Det är en 3i1 vagn och vi har även åkt till butiken och kollat på den.

    Jag tycker att de flesta barnvagnar är alldeles för låga och min sambo är lång så vi behöver ha en rejäl liksom, så man inte får ont i ryggen av allt böjande.

    Men hur är kvaliten på dessa vagnar? Någon som beställt därifrån och varit nöjd/missnöjd. Vi har inte råd med en dyrare vagn tyvärr, hade gärna köpt emmaljunga eller så man de faller tyvärr bort.

    Här är vagnen vi tänkte oss www.smoothbaby.se/varumarken/tutek/trido/trido-3i1-svart-grafitgra

    den är väldigt hög och det gillar jag verkligen, men är rädd för att den ska gå sönder eller så.

  • Svar på tråden Barnvagn från smooth baby???
  • Äldre 1 Aug 12:12
    #1

    Jag tycker det ser ut som billig skit.
    Jag skulle hellre välja en begagnad märkesvagn på blocket om jag hade en begränsad budget.

  • Äldre 1 Aug 12:30
    #2
    Litenåfin skrev 2015-08-01 12:12:56 följande:

    Jag tycker det ser ut som billig skit.

    Jag skulle hellre välja en begagnad märkesvagn på blocket om jag hade en begränsad budget.


    Vi har varit och testkört vagnen och så, den kändes stabil och var väldigt fin. Tyget var fint och handtaget var i läder. Men jag vet inte så mycket.
  • Äldre 1 Aug 13:01
    #3

    Att märkesvagnar är bättre är en myt. Överprissatta utan att ha kvalitet gäller flera av de vanligaste köpta märken i kategorin "robusta vagnar". Kvaliteten på moderna vagnar typ Stokke o Bugaboo är däremot bättre än på billiga versioner.

    Din vagn såg ok ut. Rent av snygg. Går den att köpa utan babyskyddet? Såg inte att babyskyddet hade någon notering om att den var testad och godkänd. Där skulle jag köpa en av erkänt bra märke. Och ta en med bas, är så mycket smidigare.

  • Äldre 2 Aug 04:29
    #4

    Var säker innan jag ens såg bilden att du menade vagnen jag blev kär i, ville egentligen ha en vit Emmaljunga men den blev alldeles för dyr med alla delar. Tyvärr var denna för hög för mig så jag fick nöja mig med en svart/vit inspirre eco, måste säga att jag tycker kvalitén känns som över förväntan bra och vi är jättenöjda. De har även tänkt till så att alla funktioner man kan tänka sig finns. Babyskyddet var vi noga med att kolla upp så att det var godkänt och säkert på alla sätt och vis och satt bra i bilen.

  • Äldre 19 Feb 08:38
    #5

    Hej,


    Vi köpte en till synes mycket fin vagn från Smooth Baby. Den visade sig inte bara vara skräp utan farlig också. Bolaget är fullkomligt likgiltiga i sin kommunikation så nu kommer vi att anmäla de till Konsumentverket, bland annat.


     


    De är oseriösa skojare.

  • Anonym (Hihi)
    Äldre 28 Mar 09:22
    #6
    Peru skrev 2018-02-19 08:38:19 följande:

    Hej,

    Vi köpte en till synes mycket fin vagn från Smooth Baby. Den visade sig inte bara vara skräp utan farlig också. Bolaget är fullkomligt likgiltiga i sin kommunikation så nu kommer vi att anmäla de till Konsumentverket, bland annat.

     

    De är oseriösa skojare.


    Fniss..
Svar på tråden Barnvagn från smooth baby???