• samanta1234

    Ni som vill bli grav i augusti 2015

    Jag försökte i juli men misslyckades. Den här månaden hoppas att jag lyckas. jag blev såå besviken i juli när mensen kom fy hatar när den kommer

    vill ni också bli grav
    andvänder ni testickor eller ni bara kör

  • Svar på tråden Ni som vill bli grav i augusti 2015
  • NMT

    Jag/vi längtar också efter en liten bebis. Jag slutade med plåster i början på juli och efter den plåster mensen har det inte hänt något nytt så jag har egentligen ingen aning nät jag har mens, innan jag började med preventivmedel så hade jag väldigt oregelbunden mens. Hoppas så på att det inte tar så lång tid innan allt kommer igång. Jag tänker inte köpa tester utan kör så får man se om det händer något, kanske blir testar efter några månader om det inte gått innan dess ?

  • Bmwz34

    Im in! :) slutade med p-piller i januari men inte försökt "på riktigt" för än nu i juni. Kör inte heller med stickor utan ger naturen och turen ett eller ett par försök först tänkte jag :) heja oss!!

  • Allvis

    Jag vill också vara med! Vi har just börjat försöka och det känns himla pirrigt. Har ägglossning på måndag. Kör inte på några stickor än. Hoppas det tar sig fort för oss alla! 

  • samanta1234

    hoppas att vi alla blir gravidaGladjag ska göra graviditetstest om en vecka och några dagar, det blir spännande, hoppas verkligen på ett stort plus
    vill inte se mensen i 9 mån. skönt att slippa den

  • samanta1234
    NMT skrev 2015-08-01 19:06:00 följande:

    Jag/vi längtar också efter en liten bebis. Jag slutade med plåster i början på juli och efter den plåster mensen har det inte hänt något nytt så jag har egentligen ingen aning nät jag har mens, innan jag började med preventivmedel så hade jag väldigt oregelbunden mens. Hoppas så på att det inte tar så lång tid innan allt kommer igång. Jag tänker inte köpa tester utan kör så får man se om det händer något, kanske blir testar efter några månader om det inte gått innan dess ?


    tänker man på tester blir man inte grav..
    du gör rätt i att du kör bara. bara ha samlag två till tre gånger i veckan och på så sätt kan man få största chansen att bli grav
  • NMT

    Ja lite så jag känner :) vill gärna va säker när jag väl testar mig, vill inte bli besviken. Slutade du också nyss med preventivmedel?

  • Lunda

    Här har ni en till som precis påbörjat försök att få syskon. Tog ut spiralen för några veckor sen. Tempat varje morgon för att försöka hitta ett litet mönster men tänker att det blir när det blir ????

  • Humlan26

    Försök till syskon här.

    Slutade med mini pe 2/7. Tre veckor senare fick jag mens, som höll i sig i 4 dagar. Nu knappt en vecka senare har jag fått mens igen... Väntar på äl.

  • samanta1234

    jag tog inga p-piller och nu vill bli grav men det verkar svårt dock vissa blir grav när de glömmer att ta p-piller en dag, fattar inte.

    min dotter fyra år behöver syskon

  • micjos

    En till här :)

    Hoppas på plus i aug och slutade med p-piller i slutet på juli, tror jag hade ÄL igår så hoppas på det :)

  • Humlan26
    Humlan26 skrev 2015-08-02 09:14:54 följande:

    Försök till syskon här.

    Slutade med mini pe 2/7. Tre veckor senare fick jag mens, som höll i sig i 4 dagar. Nu knappt en vecka senare har jag fått mens igen... Väntar på äl.


    Verkar inte bli nån ordentlig mens. Bruna flytningar till och från...
  • CarmenCarmen

    Vi vill också ?? Har nyligen börjat försöka, känns pirrigt, spännande och lite läskigt, men bra läskigt! Fast jag fick min mens i fredags, men det var jätte konstig! Fick typ inget i fredags, Pytte lite rosa såg jag pappret när jag var på toa ( ursäkta!), detta hände bara en gång i fredags. Sen dagen efter, alltså lördag hände samma sak. Söndag fick jag lite till, men fortfarande väldigt lite. Och idag är sen som typ sista mensdagen, alltså typ inget! Jag brukar ha sån galen mens i minst en vecka! Men men. Behövde skriva av mig det ?? Lycka till alla, vi ska fortsätta försöka!

  • CarmenCarmen

    Mitt inlägg blev lite konstigt pga iMessage, blev frågetecken där det skulle vara utropstecken och "nu är den som sista mensdagen"... Inte nu är sen...

  • Humlan26
    CarmenCarmen skrev 2015-08-03 22:02:00 följande:

    Vi vill också ?? Har nyligen börjat försöka, känns pirrigt, spännande och lite läskigt, men bra läskigt! Fast jag fick min mens i fredags, men det var jätte konstig! Fick typ inget i fredags, Pytte lite rosa såg jag pappret när jag var på toa ( ursäkta!), detta hände bara en gång i fredags. Sen dagen efter, alltså lördag hände samma sak. Söndag fick jag lite till, men fortfarande väldigt lite. Och idag är sen som typ sista mensdagen, alltså typ inget! Jag brukar ha sån galen mens i minst en vecka! Men men. Behövde skriva av mig det ?? Lycka till alla, vi ska fortsätta försöka!


    Vilket preventivmedel har du använt? När slutade du?
  • CarmenCarmen

    Det var flera år sen jag slutade med minipiller, vi har sedan dess använt kondom. Det var förra söndagen vi för första gången hade oskyddat sex, alltså veckan innan min mens skulle komma. Fast det är väl en väldigt liten chans att bli gravid precis innan mensen..

Svar på tråden Ni som vill bli grav i augusti 2015