• Anonym (Ekonomimamman)

    Hur ofta bor ni på hotell/äter ute?

    Hur ofta bor ni andra familjer på hotell / reser? Och hur ofta är ni ute och äter på resturang?

  • Svar på tråden Hur ofta bor ni på hotell/äter ute?
  • Anonym (fktonfnrlotktktbkuk)

    Vi bor bara på hotell och äter på restaurang när vi är utomlands vilket är i snitt varannat år.

  • Anonym (35)

    Äter på restaurang: ett par ggr i månaden

    Bor på hotell; ca 35 nätter / år

    3 barn under 7 år

  • Sockervaddspinnen

    Min son älskar att campa. Gärna i tält, men även i husvagn och husbil.
    Skulle jag släpa med mig honom till ett hotell mitt i en stad skulle han undra vad han gjorde där, det lilla naturbarnet. :D

    Han har bott på hotell en gång i sitt liv.

    Restaurang äter vi på ungefär en gång i månaden. Oftare på somrarna än på vintrarna, så det snittar på ungefär en gång i månaden. Kanske en gång var tredje vecka. Har inte räknat på det. ;)

    Hade han varit mer för hotell, pool, sol och bad, osv. så hade det nog blivit oftare. Men frågar man honom vad han helst vill göra på semestern, så är det att campa och vandra i skogen! :)

  • Fjäril kär

    Restaurang 1-2 ggr i veckan 

    hotell tja... vad kan det bli typ 40 nätter om året 

    campar ca 2 veckor om året med tält. 

    en 7-åring hemmaboende och  fyra barn i övre tonåren/ unga vuxna som emellanåt också är med

  • nnnnnnnn

    restaurang - ca 5-10 ggr/år
    Bo på hotell - har ännu ej bott med alla barnen, när vi hade 2 barn så var det kanske 2-3 nätter/år. Och när vi varit utomlands, såklart, dvs 3 ggr på 12 år.

  • The past is now

    Aldrig något av det. Vi lagar helst mat hemma. Hotell ser jag inte varför vi ska bo på. Vi har aldrig varit utomland med alla barnen och det vill vi nog inte heller för det är en årslön minst i såfall.

    Jag och min man åker 1 ggr/år på en festival och bor på området i ett sk mobilt "hus".

  • Anonym (lm)
    The past is now skrev 2015-08-01 19:57:20 följande:

    Aldrig något av det. Vi lagar helst mat hemma. Hotell ser jag inte varför vi ska bo på. Vi har aldrig varit utomland med alla barnen och det vill vi nog inte heller för det är en årslön minst i såfall.

    Jag och min man åker 1 ggr/år på en festival och bor på området i ett sk mobilt "hus".


    Husvagn på Power Big Meet i Västerås?
  • The past is now
    Anonym (lm) skrev 2015-08-01 20:05:38 följande:
    Husvagn på Power Big Meet i Västerås?
    Nej fy satan heller! Aldrig i livet. Hahaha!

    Amsterdam (Defqon1 festival) !!
  • Anonym (Olika)

    Vi har två barn, 1 och 5 år och sedan den lille föddes har vi bott på hotell kanske17-20 nätter, hyrt stuga 1 natt och sovit över hos vänner/släkt 9-11 nätter. Äter ute gör vi rätt ofta, kanske i snitt två gånger på tre veckor, eller något liknande. Och då kan det vara både ett snabbmatsställe som en finare restaurang med femrättersmeny till oss vuxna

  • Mascaraklumpar

    Som familj kanske 5 gånger om året på hotell och typ 30 på restaurang (exklusive snabbmatsställen och luncher).

  • smulpaj01

    Äter på restaurang ca 1-2 ggr/vecka.

    Bor på hotell ca 1 helg/månad i snitt.

    Reser utomlands 1-2 ggr/år vanligtvis.

  • Anonym (Ekonomimamman)

    Oj, 30 nätter på hotell??

  • Argentum
    Anonym (Ekonomimamman) skrev 2015-08-01 21:44:34 följande:

    Oj, 30 nätter på hotell??


    Läste trådstarten med ett intresse, skummar oftast förbi dessa pollar.

    "Oj, 30 nätter på hotell??"
    Är detta analysen av svaren som inkommit? Vad var syftet med frågan? Har du någon följdfråga att ställa för att föra diskussionen vidare?


    Vem var frågan riktad till? Ser inget av ovanstående inlägg som överensstämmer med din fråga.

    Missta inte mitt inlägg för att vara i hård ton eller nedsättande. Se det som helt neutralt.

  • Dixie

    Vi har precis kommit hem från en resa i USA så då blev det ju 16 nätter på hotell och massor av restaurangbesök - men hemma äter vi sällan på restaurang. 

  • Butterscotch

    Hotell/reser gör vi två-tre veckor per år som familj (vi vuxna är därutöver bortresta några dagar per år på egen hand också). Äter middag på restaurang gör vi varje eller varannan vecka, lunch oftare.

  • LaLola

    Har inte sovit på hotell på typ 7 år nu. Var nog gravid sist. 20 mil hemifrån.
    Reser gör jag aldrig.

    Äter på restaurang? Nån gång per år kanske (räknar inte pizzerior nu).

  • Anonym (hm)

    Hotell har vi bott på 3 gånger sen sonen föddes. Han är 8 år nu så det är sällan :)

    Äter ute gör vi kanske en gång var 3:e månad. Vi gör hellre mat hemma istället.

Svar på tråden Hur ofta bor ni på hotell/äter ute?