• JohannaSaGo

    Vem ska man kontakta?

    Har sö mycket oro/funderingar. Någon med liknande erfarenhet som kan lugna mig?

    1 vecka efter missfall. Var i vecka 11+5. Blödningen har slutat redan i torsdags då jag även fick smärta i underlivet när jag t.ex går på toa/sätter mej på en stol/är toanödig.

    Ibland så ont att jag inte kan stå rätt upp när jag blir toanödig.

    Fick en tid på kk på fredagen och konstaterades att det var en liten irritation bakom livmodern vilket säkert var därför jag hade ont. Lite slemhinna kvar men annars såg det Bra ut. Det skulle gå över och komma ut av sig själv.

    Någon mer som haft ont efter ett missfall? Tycker mig läsa att "alla" blev av med sin smärta när blödningen slutade..

    Sen började jag tänka på när jag fick missfallet.

    Läkaren som undersökte mig såg inte min graviditet. Bara rester som var påväg ut. Med graviditet antar jag fostret? Jag är 99% säker att jag inte såg något foster komma ut innan jag åkte till akuten och blev undersökt.

    Alla frågor kommer när man är hemma..

    Kan det handla om Ofostrig graviditet eller finns det en risk för att fostret växte någon annanstans? Utomhavskvedandeskap?! För vart tog min graviditet annars vägen?

    Kan läkaren ha missat det på ultraljudet jag gjorde i fredags? Eller är det något dom inte kan missa!?

    Vem ska man kontakta en lördag kväll när man inte har akuta smärtor men mest oro.

    Tillägger att jag åker utomlands på måndag så mår så dåligt över detta.

  • Svar på tråden Vem ska man kontakta?
  • Anonym (sorry)

    Du kan ringa 1177, det finns ingen annan på en lördagskväll.

  • JohannaSaGo

    Ringde, och sålänge jag inte har feber tycker hon jag skulle avvakta och ta värktabletter. Att det kan vara normalt med värk efter ett missfall i vecka 11.. Suck


    Anonym (sorry) skrev 2015-08-01 22:22:03 följande:

    Du kan ringa 1177, det finns ingen annan på en lördagskväll.


  • Ika J

    Hej! Beklagar verkligen ditt missfall. Fick själv konstaterat MA på ultraljud i torsdags och väntar nu på att kroppen ska stöta ut fostret av sig själv.
    Som jag har förstått är det vanligast att fostret har dött en tid innan man faktiskt får missfall. Man har dock kvar graviditetssymtom till själva missfallet. I mitt fall skulle jag ha varit i vecka 10+0 nu men fostret dog i vecka 5. 

    Kanske samma sak har hänt dig, att fostret egentligen dog för några veckor sen, och det är därför du inte har sett fostret komma ut för det var så litet?

    Hur du någon återbesökstid till gynekolog? Kan ju vara skönt att få undersöka ytterligare en gång så att allt har kommit ut om du är orolig. 

  • JohannaSaGo

    Beklagar verkligen Jaa så kan det ju vara, men tyckte mej kända varenda liten klump som kom ut.. Men såklart.. När man satt där i värk kanake man missa det. Är så rädd för ett utomkveds.. Liksom vart tog mitt foster vägen annars ofostrig kanske..

    Har inte fått någon mer tid ifall jag själv inte mår dåligt.. Läkaren tror det kommer sköljas ut av sig själv och att det inte är så konstigt med en irritation efter MF.

    Men hur går det för dej? Misstänkte du MA eller mådde du som vanligt? Så tråkigt


    Ika J skrev 2015-08-02 09:22:50 följande:

    Hej! Beklagar verkligen ditt missfall. Fick själv konstaterat MA på ultraljud i torsdags och väntar nu på att kroppen ska stöta ut fostret av sig själv.

    Som jag har förstått är det vanligast att fostret har dött en tid innan man faktiskt får missfall. Man har dock kvar graviditetssymtom till själva missfallet. I mitt fall skulle jag ha varit i vecka 10+0 nu men fostret dog i vecka 5. 

    Kanske samma sak har hänt dig, att fostret egentligen dog för några veckor sen, och det är därför du inte har sett fostret komma ut för det var så litet?

    Hur du någon återbesökstid till gynekolog? Kan ju vara skönt att få undersöka ytterligare en gång så att allt har kommit ut om du är orolig. 


  • Ika J

    Jag förstår att det måste kännas jobbigt när du ska åka utomlands och inte mår bra. Men jag tänker att i de allra flesta fall så mår man riktigt dåligt när något inte står rätt till. Som jag har förstått det är det vanligast att ha merbesvär vid utomkveds. Tänker att det måste vara liten sannolikhet när din blödning har stoppat och du har varit på två kontroller.

    Jag fick en liten blodblandad flytning i måndags och dagen efter var illamåendet borta. Dock kom illamåendet tillbaka i onsdags Så jag trodde att allt var lugnt men bokade ändå in ett ul på privat klinik bara för att stilla oron. Hade inte alls väntat mig att ha ett dött foster i magen sen 4 veckor tillbaka. Känner mig så lurad av kroppen. Kunde inte fostret bara ha stöttsut på en gång så hade man kunnat försöka igen istället.

Svar på tråden Vem ska man kontakta?