• Anonym (Hundmamman)

    Min man vägrar köpa ny hund

    Hela mitt liv har jag varit en djurmänniska. Hade ett zoo innan jag träffade min man. Nu har vi bara en gammal hund kvar som jag älskar SÅ! Barnen och jag är lika galna i djur, men min man är "pedant" och gillar inte alls djur som vi. Dessvärre har han (påväg att få) KOL och är allergisk mot det mesta. Enligt allergi testet inte just hund, men han säger sig känna av det väldigt.

    Efter denna hund kommer han alltså inte få med på en ny. Jag är HELT förtvivlad. Min livsdröm var att bli hunduppfödare och bo på en stor gård. Vad ska jag ta mig till? Vad finns det för lösningar?

    Jag tänkte köpa hus och på så sätt få mer plats för en hund. Men han TOTALVÄGRAR!

    Vad ska jag ta mig till? Är så fruktansvärt arg på honom, samtidigt är det ju otroligt ego att skiljas för en hundfråga när man har två små barn!? Usch så ledsamt detta är!

  • Svar på tråden Min man vägrar köpa ny hund
  • Ego Lovers

    Går en hund före din kärnfamilj så skaffar du gärna en hund för din man mår ju uppenbart inte bra med djur. Att sätta ett djur framför sin partner eller barn är absurt. Du borde valt en man som älskar djur.

  • Anonym (Hundmamman)

    Jag dejtade HUR MÅNGA män som helst och föll för min man för han älskade hundar och ville bo på en gård! Han ändrade sig helt när barnen kom...

  • Anonym (men asså)

    Förstår din sorg - du måste helt säkert välja mellan man eller djur. Det måste inte barnen - de får leva med ditt val.

    Då din man har KOL så är det ju inte för att jävlas med dig som han vägrar skaffa en ny hund. Hur kan du vara arg på honom då det är hans sjukdom som förhindrar honom att acceptera en ny hund.

  • Anonym (men asså)
    Anonym (Hundmamman) skrev 2015-08-01 22:52:55 följande:
    Jag dejtade HUR MÅNGA män som helst och föll för min man för han älskade hundar och ville bo på en gård! Han ändrade sig helt när barnen kom...
    Är du som mitt ex? - hon var mer engagerad i djuren än i barnen Rynkar på näsan

    Eller engagerad är fel ord - fäst vid och omvårdande är tyvärr rätt ord
  • Anonym (jaha)

    De flesta hundägre är och förblir läskiga.

    Hunden/hundarna tycks alltid gå före allt och alla.

    Men ok. Tycker du det är vettigt att vara arg på din man som har problem med hälsan så visst..

  • Anonym (Katt)

    Min man är allergisk mot katter och det upptäckte vi när vi redan hade ett gäng katter. Vi bestämde oss för att behålla dom tills dom dör en naturlig död men att inte skaffa fler djur efter det. Det känns rättvist för oss båda.

  • Ego Lovers

    Detta är den andra tråden du startat med exakt samma innehåll. Din man är dödssjuk och du tycker han är elak!
    Vem av er är det som är elak, inte din man iaf. Snälla rannsaka dig själv. Din msn kan dö pga sin KOL. Dina barn kan bli faderslösa. Och du gnäller över en hund. SKÄMS!

  • Anonym (Nis)

    Du kanske kan engagera dig i något hundstall eller motsvarande på din fritid istället för arr ha egen hund hemma? Om du lägger några timmar i veckan på det så kanske det kan vara en kompromiss? Och mannen är med barnen under tiden. Det kan ju vara hans uppoffring att stå för markservicen ensam hemma ett par ggr i v så du får hålla på med hundar?

  • Studentpappa

    Din man ska snart krävas i kol, med lite tur kan du snabba på det med att skaffa hund eller varför inte två? Så slipper du gubbtjyven sedan och kan ägna dig åt hundarna.

    Riktigt egoistiskt gubbe, klart han borde offra sig för att du ska få hund.

  • ITpappan
    Anonym (Hundmamman) skrev 2015-08-01 22:49:09 följande:

    Hela mitt liv har jag varit en djurmänniska. Hade ett zoo innan jag träffade min man. Nu har vi bara en gammal hund kvar som jag älskar SÅ! Barnen och jag är lika galna i djur, men min man är "pedant" och gillar inte alls djur som vi. Dessvärre har han (påväg att få) KOL och är allergisk mot det mesta. Enligt allergi testet inte just hund, men han säger sig känna av det väldigt.

    Efter denna hund kommer han alltså inte få med på en ny. Jag är HELT förtvivlad. Min livsdröm var att bli hunduppfödare och bo på en stor gård. Vad ska jag ta mig till? Vad finns det för lösningar?

    Jag tänkte köpa hus och på så sätt få mer plats för en hund. Men han TOTALVÄGRAR!

    Vad ska jag ta mig till? Är så fruktansvärt arg på honom, samtidigt är det ju otroligt ego att skiljas för en hundfråga när man har två små barn!? Usch så ledsamt detta är!


    Din man vill kanske inte ha hund?
  • Anonym (men asså)
    Studentpappa skrev 2015-08-02 09:12:42 följande:
    Din man ska snart krävas i kol, med lite tur kan du snabba på det med att skaffa hund eller varför inte två? Så slipper du gubbtjyven sedan och kan ägna dig åt hundarna.

    Riktigt egoistiskt gubbe, klart han borde offra sig för att du ska få hund.
    Plus
  • DickRex
    Anonym (Hundmamman) skrev 2015-08-01 22:52:55 följande:

    Jag dejtade HUR MÅNGA män som helst och föll för min man för han älskade hundar och ville bo på en gård! Han ändrade sig helt när barnen kom...


    Du är ett skämt va? Om du föll för din man "för han älskade hundar" så var det ett väldigt underligt skäl. Vet han om att du valde honom av det skälet? ....eller jo, nu kanske han fattar det. Tycker han borde lämna dig så att du kan leva med din egoism och dina hundar.
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
Svar på tråden Min man vägrar köpa ny hund