• Anonym (sårad och vill ha tips)

    Kompis säger upp kontakt

    Hej! 
    Jag och min vän, vi kan kalle henne x och mig jag. 
    Jag var bjuden på fest och eftersom x inte känner henne så väl så skulle vi träffa henne ute. Eftersom det är krök så åker vi från krök och sedan till stan och hon från sig till stan. 
    Jag pratade med henne på dagen runt 3-5 och sa att vi skulle ut vid 10 men väl på festen blev det ändrat och det sa jag med, hon sa inget emot och sa okej. Det var jag och en annan vän till mig som pratade med henne och det blev ju väldigt förvirrat både för henne och oss. 
    Jag sa att hon kunde åka in vid 11 och när vi väl var vid bussen så förstår min vän att x skulle komma långt förre oss.( Hon ringde och sa detta hur länge vi skulle vänta på bussen och så)  X fick vänta i 40 min som inte är så kul kanske förstår att hon bli sur men vi hade hört av oss till henne och sagt vart vi var och sådär. Vi skulle helt enkelt försökt matcha bussarna med varann, vet inte varför vi inte tänkte på det.
    Kanske inte tänker så klart på fyllan vad vet jag. 
    men ifall väl inne och min andra vän ser x min kompis försöker prata med x men hon går bara på sin buss och jag ser då henne på bussen och knackar på rutar där hon pekar finger till mig. 
    Jag bli förvånad är det fel? Vet att det är orespekt att komma försent och så men vi tog ju helt fel bussar och tänkte inte. 
    Nu idag så pratade jag med x och frågade vad som hände asså varför hon gick hon hade ju väntat och kommit med oss då  .. jag sa ju att vi hade ju ändå sagt vart vi var och så  och att det hade blivit ett misstag ( kan säga att detta är första gången ) 
    Hon säger att vi är olika jag är sådan som festar och har mig medan hon inte är sådan. Jag gillar att festa och dricka men det är mest pga vänner och sådant. 
     
    Hon vill alltså inte vara vänner mer av att vi är olika och jag vet inte om det är pga av det som hände igår men jag frågade ju henne om hon hade tänkt på detta innan och så och hon svarade inte riktigt på det. Har sagt att jag vill vara vän med henne och att jag är gärna på annat att göra, på en fre eller lör. 
    Jag vill verkligen göra annat typ grill,museum,picknick,leker,skrattgrupper,dansa,badminton,simma,träna,resa,teater osv 
     Jag har en allra bästa vän och vi kan få magrutor för att vi skrattar så mycket och då är vi på stranden och är hur nyktra som helst.
    Vad ska jag säga eller göra för att få henne att förstår att man kan vara olika och ändå ha roligt ihop? Vi var nära vänner 2011 och kanske i 3 år framåt men sedan kom andra vänner och andra saker att göra  och hon kunde inte träffas lika ofta längre men jag kunde det.  Vad göra,vad säga? Man kastar väl inte bara vänner då och då?
    Jag har ifall sagt att vi kan ta en fika och prata om detta.
  • Svar på tråden Kompis säger upp kontakt
  • Anonym (suck)

    Blir bara krångligt att läsa med en massa x......

    Men, vill inte hon ha kontakt med dig så får du fixa en ny kompis.

  • Anonym (hoika)

    Gillar din kompis inte att festa och supa till är det idiotiskt att stämma träff med henne då du har suttit och festat och supit till med andra kompisar. Det säger sig självt att det inte kommer att fungera. Jag ser framför mig hur hon suttit och väntat, först hemma hos sig, sen ensam och nykter på stan, förbannad över att ni inte kunde höra av er tidigare och säga att ni blivit sena, och sedan kommer ni fulla och flamsiga och är inte övertygande ångerfulla.

    Vill du ha kvar henne som kompis får du ringa till henne när du är nykter och be henne om förlåtelse för att du var en idiot på fyllan, och föreslå att ni hittar på nåt tillsammans. Nåt av alla de där grejerna som du säger att du gillar att göra, förutom att festa. Men respektera om hon har tröttnat på dig och inte vill ha mer med dig att göra.

  • Anonym (sårad och vill ha tips)

    Vi hörde ju av sig och förklarade på ungefärligt hur sena vi skulle bli och så och nog sa vi förlåt och så ..  så vi hade sagt precis i den sekunden att vi bli sena. att vi kommer men att vi bli sena i ungefär 30-40 min och då sa hon jag väntar på burger king det var när vi kom som hon var sur 
    Asså hon frågade då och då hur går det? hur långt har ni kommit och vi ringde eller sms med henne 

    typ på jul fyller hon år och då kan inte jag få ihop pengar och följer aldrig med henne ut eftersom jag inte har råd med värken entre eller en öl. Men direkt veckan efter så får jag pengar eller har råd med öl och hon sa du har alltid råd att gå ut med andra vänner men inte med mig när jag fyller år och jag sa då men jag gör en spargris som bara är pengar till din dag 
     
    Och jag sa att vi kan ju göra på din dag ist att jag bara kommer och håller dig sällskap eftersom du inte gillar utgång och då sa hon men jag gillar det men inte som ni/du

    Jag tänker inte bara ge upp och säga jaja okej då vi är inte vänner mer då men visst om hon tar bort mig och säger men jag vill aldrig mer ha med dig att göra 

  • Anonym (sårad och vill ha tips)
    Anonym (suck) skrev 2015-08-01 23:30:22 följande:

    Blir bara krångligt att läsa med en massa x......

    Men, vill inte hon ha kontakt med dig så får du fixa en ny kompis.


    Jag är fortfarande lite full och bakis med .. ;/ 

    Men vadå bara fixa ny? Hur lätt är det? bara gå i stan och skriva en lapp som tiggare eller? Och jag är fattig på vänner behöver en ny vän någon som vill bli min vän?
  • Anonym (ärlig)
    Anonym (sårad och vill ha tips) skrev 2015-08-02 00:02:04 följande:

    Vi hörde ju av sig och förklarade på ungefärligt hur sena vi skulle bli och så och nog sa vi förlåt och så ..  så vi hade sagt precis i den sekunden att vi bli sena. att vi kommer men att vi bli sena i ungefär 30-40 min och då sa hon jag väntar på burger king det var när vi kom som hon var sur 
    Asså hon frågade då och då hur går det? hur långt har ni kommit och vi ringde eller sms med henne 

    typ på jul fyller hon år och då kan inte jag få ihop pengar och följer aldrig med henne ut eftersom jag inte har råd med värken entre eller en öl. Men direkt veckan efter så får jag pengar eller har råd med öl och hon sa du har alltid råd att gå ut med andra vänner men inte med mig när jag fyller år och jag sa då men jag gör en spargris som bara är pengar till din dag 
     
    Och jag sa att vi kan ju göra på din dag ist att jag bara kommer och håller dig sällskap eftersom du inte gillar utgång och då sa hon men jag gillar det men inte som ni/du

    Jag tänker inte bara ge upp och säga jaja okej då vi är inte vänner mer då men visst om hon tar bort mig och säger men jag vill aldrig mer ha med dig att göra 


    Sorry att säga det men svinigt sätt att behandla en kompis! Klart att du vet när hon fyller år och vill uppvakta henne. Att du inte gör det är bara elakt. Du har i alla år kunnat tänka ut en bra present och fira henne men är förmodligen så full av dig själv att du missar saker av värde för din vän. I mina ögon är det elakt!
  • Anonym (V)

    Du har betett dig illa och respektlöst.

    (Vad är krök och skrattgrupp?)

  • Anonym (sårad och vill ha tips)
    Anonym (ärlig) skrev 2015-08-02 09:36:18 följande:
    Sorry att säga det men svinigt sätt att behandla en kompis! Klart att du vet när hon fyller år och vill uppvakta henne. Att du inte gör det är bara elakt. Du har i alla år kunnat tänka ut en bra present och fira henne men är förmodligen så full av dig själv att du missar saker av värde för din vän. I mina ögon är det elakt!
    Vadå ska jag bara komma hem till henne från ingenstans? Hon vill kanske inte fira hemma hos sig? har inte varit hos henne så himla mycket heller så känns inte så himla okej att åka hem till henne och bara bjuda in mig själv haha då hade vår vänskap vart slut .. det skulle hon tycka var läskigt 

    Hon var inte med mig på min födelsedag heller och då bjöd jag hem henne på bara kaffe och kaka eller/och fest men hon vart sur på mig då med .. haha 
  • Anonym (sårad och vill ha tips)
    Anonym (V) skrev 2015-08-02 09:44:25 följande:

    Du har betett dig illa och respektlöst.

    (Vad är krök och skrattgrupp?)


    Vilket menar du illa och respektlöst? 

    Om du menar att vi kom sent Jaaa absolut 

    Krök är när man dricker en liten grupp på kanske 4-6 personer 

    Och skrattgrupp är en grupp man kan gå till och så sitter man och skrattar så bli man en gladare person och mår bättre
  • Anonym (sårad och vill ha tips)

    Jag vill veta om det verkligen var så fel av "oss" hon har med betett sig illa och alla gör väl misstag med familj,vänner,andra nära?

    Vi var asså hemma hos min kompis och jag hade pratat med x vid 5-6 tiden och sagt att vi åker nog in vid 10.

    När jag kom till min kompis vid 2104-2110 så bytte jag tid eftersom kröket hade knappt börjat. Då tycker jag att man kan säga ok men då följer jag inte med jag kan inte tvinga min kompis att gå ut då och då. Det är personen som har festen/födesedag som bestämmer.

    Hon sa inget om detta att det var konstigt att jag bytte tid osv ..

    Ifall vi börjar dra oss vid 11 och säger en buss som hon kan ta men vi är många på denna festen folk vill gå på toa,sminka sig så vi missar nog den bussen som vi skulle ta (har jag för mig) hon bor jättenära busshållplatsen, tar typ 4 min ditt.

    Jag tro vi missar den pgd av att den skulle komma om 13-16min och varför skulle vi stå och vänta ?

    Jaja men ifall när vi var där på hållplatsen och vi har sett det och så ringer min vän x och säger detta, att hon får åka senare buss men då är hon redan på den busssen som går till stan.

    Vi kan inget göra eller hur? Finns inga andra bussar man kan ta osv osv

    Men vi håller kontakt med henne hela tiden vart vi är och så och att vi ska skynda oss så fort som möjligt.

    Så hon visste vart vi var hela tiden och att det blev missförstånd med bussarna och så man kan inte alltid lita på bussar för det kan komma senare eller tidigare

    Och hon x gjorde en grej mot mig ju sa att jag skulle komma och när jag var 40-50 min åkt busd fick jag vända och åka hem igen hur snällt är det att göra? Och hon skyllde det på mig jag sa vilken tid jag skulle vara framme och allt

  • Anonym (sårad och vill ha tips)
    Anonym (hoika) skrev 2015-08-01 23:39:22 följande:

    Gillar din kompis inte att festa och supa till är det idiotiskt att stämma träff med henne då du har suttit och festat och supit till med andra kompisar. Det säger sig självt att det inte kommer att fungera. Jag ser framför mig hur hon suttit och väntat, först hemma hos sig, sen ensam och nykter på stan, förbannad över att ni inte kunde höra av er tidigare och säga att ni blivit sena, och sedan kommer ni fulla och flamsiga och är inte övertygande ångerfulla.

    Vill du ha kvar henne som kompis får du ringa till henne när du är nykter och be henne om förlåtelse för att du var en idiot på fyllan, och föreslå att ni hittar på nåt tillsammans. Nåt av alla de där grejerna som du säger att du gillar att göra, förutom att festa. Men respektera om hon har tröttnat på dig och inte vill ha mer med dig att göra.


    Hon gillar att festa men inte som "mig" kanske några ggr på en månad.

    Hon visste allstå från början när vi fick reda på det att vi bli sena. Vi kunde inte sägadet tidigare än så. Vi hann alltså inte ens att säga hej till henne hon gick bara förbi min kompis och peka finger åt mig.

    Hon har varit sur på mig och min kompis för vi aldrig frågar om hon vill med ut men det var för jag och vännen orkar inte alltid fråga henne hon jobbar typ alltid och bli typ sur om man frågar ändå. Jag har frågat om annat som filmkväll,sola och bada i havet, shoppa,fika,vara med varann bara och sedan utgånger. Jag har nog frågat om utgånger 20 ggr då har hon jobbat varenda gång och sedan tröttnade jag och slutade fråga det är as tråkigt att fråga och den andra säger nej varje gång. Hon frågade aldrig vill du ut idag när hon är sugen på det, hon klagar på oss bara att vi aldrig hör av oss men det gör vi. Ska jag fråga henne varje dag i ett år om hon vill göra nåt? ( då skulle hon bara tycka jag är jobbig)
  • Anonym (sårad och vill ha tips)

    Hon har många vänner som har sagt upp kontakten med henne eftersom hon har humörsvägningar.

    Vi var en grupp innan med typ 6 stycken och jag. De orkade inte med henne eftersom hon blev sur lätt och irreterad. Tre av dem har hon kvar men nu har hon ju inte mig eller min kompis och säkert kommer hon inte orka med tredje.

    Hon hade ett annat gäng innan som hon var med och alla av dem orkade inte med henne och sa upp kontakten.

    Hon har väldigt svårt att få vänner att stanna. Vet inte en ända vän som hon har vart med länge. :(

  • Anonym (dd)

    Ibland växer man ifrån varandra, är så enkelt.

    "Vad göra,vad säga? Man kastar väl inte bara vänner då och då?"
    Kanske inte men "kompisar" som ni verkar vara så är svaret ja.

  • jagärjagvemärdu

    Du skyller bara ifrån dig hela tiden och antagligen är det därför hon inte vill vara din vän mer. Även om du ber henne om ursäkt så märker hon att du inte går in för det till 100 % för du anser själv att du gjort rätt. Du får lära dig att ta ansvar för dina handlingar men det kommer ju med åldern, antar att du är 14-16 år. Tyvärr men din vän klarar sig bättre utan dig.

  • Anonym (sårad och vill ha tips)

    Varför har inga vänner sagt att jag är barnslig? Och vad vet du om min ursäkt? Jag sa ursäkt men sedan kan man inte hjälp att man kommer sent

    Jag ville inte gå i det området själv heller för jag har blivit mordhotad av ett gäng tjejer där så därför ville jag åka in med alla

    Jag har ju till och med sagt ska vi ta en fika och prata om detta är det 14-16 beteende?

    Har du aldrig kommit sent till en vän?

    Vad tycker du jag ska göra då?

    Ge henne en resa? Gå hem och sjunga utanför hennes hus? Skicka rosor?

    Du brukar väl göra sånt när du kommer sent till jobb eller vän?

Svar på tråden Kompis säger upp kontakt