• Jennibenni

    Spökar i huvudet och kroppen

    BIM (beräknad icke mens) om 10 dagar. Tog ett test några dagar efter ÄL men visade negativt som jag visserligen förväntade mig för de var alldeles för tidigt att testa men jag är som jag är, sitter på nålar.. men men denna molande värk längs ner i magen (typ som mensvärk i livmodern) vägrar försvinna, fastän jag säger till min spökande hjärna att jag inte är gravid så slutar inte symptomen. Hur hanterar ni spök symptom?

  • Svar på tråden Spökar i huvudet och kroppen
  • Flisan79

    Jag tar reda på fakta och tänker logiskt.

    Hur många dagar sedan hade du äl? Om det är mindre än 6 dagar så kan du OMÖJLIGT ha gravsymtom eftersom att ägget fäster tidigast 5 dagar efter äl (vanligen runt dag 7-10 efter äl) Och inte förrän ägget fäst börjar det utsöndra hormonet hcg vilket talar om för kroppen att en graviditet är på g. Att få symtom så tidigt är dessutom ovanligt även om man är gravid.

    Sen har jag själv extremt mycket erfarenhet . Mitt första barn tog 7 år att få till så jag har känt efter och inbillat mig saker vääääldigt många ggr. Nu har jag 3 barn så jag vet att när jag väl varit gravid, har ingenting varit annorlunda förrän precis runt bim. Vid ett av barnen hade var jag tom ovanligt säker på att det inte var något då jag inte kände någonting alls, haha.

  • Jennibenni

    Jo jag tänker logiskt men ändå försvinner inte symptomen :p blir galen.. har två barn sen tidigare och försöker nu på ett tredje men när vi bestämde oss för vårt andra barn var jag lika ivrig som nu men då kände jag inte alls denna molande värken i magen och brukar inte få mensvärk förens den väl kommit igång.

  • Flisan79
    Jennibenni skrev 2015-08-02 11:49:00 följande:

    Jo jag tänker logiskt men ändå försvinner inte symptomen :p blir galen.. har två barn sen tidigare och försöker nu på ett tredje men när vi bestämde oss för vårt andra barn var jag lika ivrig som nu men då kände jag inte alls denna molande värken i magen och brukar inte få mensvärk förens den väl kommit igång.


    Kan du haft äl tidigare än du trott kanske?
  • Jennibenni

    Ingen aning faktiskt, är på första försöket. Laddade ner appen "ladytimer" och kom bara ihåg när mensen slutade inte när den började men brukar ha mens 6-7 dagar.. försöker hålka huvudet kallt men det är svårt :p

Svar på tråden Spökar i huvudet och kroppen