• Äldre 2 Aug 09:45
    1591 visningar
    15 svar
    15
    1591

    BF+6. Någon mer som väntar?

    Idag är jag inne på 6e dagen över tiden. Börjar bli riktigt jobbigt att vänta. Bara små känningar till och från men absolut inget som tyder på att - JA nu är det dags. 

    Någon mer som passerat BF datumet? 

  • Svar på tråden BF+6. Någon mer som väntar?
  • Anonym (Vänta­r också)
    Äldre 2 Aug 11:21
    #1

    Här finns i alla fall en! Jag väntar också eller rättare sagt jag, den blivande pappan och en massa människor runt omkring som ringer och frågar hur det går.. Är inne på Bf+4 idag och inget händer här.. Segt!

  • Äldre 2 Aug 12:23
    #2

    Hej!

    BF+9 idag. Är så trött på att vänta.... Precis som du, MittNyaJag, så har jag små känningar lite då och då, men ingenting som tyder på att bebisen vill komma ut. Dessutom har jag fått höjd blodtryck de sista veckorna, vilket innebär att jag måste ta det lubgt hemma...

  • Äldre 2 Aug 21:35
    #3

    BF+ 1 idag, o jag har senaste veckan tyckt det vart otroligt psykiskt jobbigt. Men nu vet jag ju dock, att om inget hänt inom två veckor blir jag ju igångsatt. Så det är max två veckor kvar, men jag hoppas o tror att bebis kommer i veckan. Men det är en hemsk väntan ju...

  • Äldre 2 Aug 23:00
    #4

    en till här BF +1 ja det skulle vara skönt om bebisen ville komma ut nu känner inget speciellt heller

  • Äldre 3 Aug 07:27
    #5

    Hur länge får ni gå över i era län? Bor själv i Norrbottens län och här brukar man bli igångsatt i vecka 42+3 tror jag det var. Isåfall bör det ju vara ungefär 10 dagar kvar. Är inne på BF+7 nu.

    Var på en 50 min lång promenad igår i RASK takt. Vi försöker även med färdknäppen då och då. Det är det enda som jag tror på OM tappen börjat mogna osv. Men verkar ändå lönlöst för min del.

  • Äldre 3 Aug 07:32
    #6

    Jag är inte över BF än (bf-1 nu) men tålamodet är ändå slut. Foglossningen som jag haft sen vecka 12 har kommit in i en helt ny fas, smärtan är verkligen fruktansvärd. Så pass illa att jag känner mig osäker på om den inte skulle överrösta eventuella värkar.

  • Äldre 3 Aug 14:52
    #7

    Här har det hänt grejer!

    Igår kväll gick slemproppen. Och imorse (41+2) gick vattnet, dock hade jag fortfarande inga värkar. Har varit inne på antenatal, om förlossningen inte kommer igång av sig självt sätts jag igång senast på torsdag. Nu när vi kom hem så satte även värkarna igång, fortfarande lite glest mellan dem, men ändå.

    Så det kan verkligen gå fort!

  • Anonym (Vänta­r också)
    Äldre 3 Aug 15:19
    #8

    Håller tummarna för att det drar igång nu på riktigt Mimmu!

    Här händer då i alla fall inget.. Har ett barn sedan innan som är född den 11/8 och jag hoppas att bebis är född innan dess så syskonen inte behöver dela födelsedag. De delar redan samma Bf dag..

  • Äldre 3 Aug 22:08
    #9

    Vad skönt att det börja hända nåt mimmu :) Hoppas att allt går bra och stort lycka till! Dela gärna med det av hur det gick sen, vem vet kanske har du redan din bebis hos dig, såg att du skrev vid 15 :D

  • Anonym (Vänta­r också)
    Äldre 4 Aug 19:37
    #10

    Hur går det för er?

    Här är statusen densamma tyvärr.. Fruktansvärt segt nu faktiskt! Känns som bebisen inte kommer komma någonsin typ. Ursäkta allt klagande.

  • Äldre 4 Aug 23:47
    #11

    Här händer det inte heller mycket tyvärr. BF+9 imorgon. Ska på besök hos BM imorgon får se vad som sägs där.. Fy vad less man är :/ Är en besvikelse att vakna varje morgon och inget hänt under natten. 

  • Äldre 5 Aug 23:37
    #12

    Hälsningar från BB!

    Värkarna tilltog i måndags och vi åkte till förlossningen. Då jag var ca 4 cm öppen så fick vi stanna.

    Trots värkdrivande dropp öppnades jag inget mer utan man beslutade om kejsarsnitt på tisdagen (11 dagar efter BF) Nu är vi nöjda föräldrar till en fin pojke!

    Hoppas att även ni får era småttingar snart!

  • Äldre 6 Aug 19:09
    #13

    Grattis mimmu! :) 

  • Anonym (Vänta­r också)
    Äldre 7 Aug 09:37
    #14

    Grattis Mimmu!

    Bf+9 idag och här blir det ingen bebis innan igångsättning känns det som.. Den här väntan är verkligen tärande både psykiskt och fysiskt :(

    Hur går det för alla?

  • Äldre 7 Aug 10:30
    #15

    BF+11 här. Jag tror också det blir igångsättning för mig, vågar inte tro nåt annat. Fått tid för överburenhetskontroll på tisdag och blir igångsatt fredag den 14e om inget sker innan dess.

Svar på tråden BF+6. Någon mer som väntar?