• Anonym (ts)

    IKEAs diskmaskin, var ställa glasen?!

    Nu kanske det är jag som är helt efterbliven, men jag fattar inte hur det är meningen att man ska packa glasen i IKEAS diskmaskin. Dom passar ju ingenstans! Var jag än ställer dom så ranglar dom omkring och välter, vad har jag missat?

  • Svar på tråden IKEAs diskmaskin, var ställa glasen?!
  • Tihi

    Har samma problem och det finns nog ingen lösning. På min funkar bara snabbtvätten för dom andra tvättarna gick sönder efter att maskinen hade körts mindre än 50 gånger. Det är snyggt att inte se diskmaskinen när den har samma panel som resten av köket men aldrig mer en Ikea-maskin i mitt hus.

  • Nyfikna72

    Fast de gör väl inga egna vitvaror? Är det inte whirlpool? Går ju att kolla med dom kanske hur det är tänkt?

  • Anonym (ts)
    Tihi skrev 2015-08-02 16:22:11 följande:

    Har samma problem och det finns nog ingen lösning. På min funkar bara snabbtvätten för dom andra tvättarna gick sönder efter att maskinen hade körts mindre än 50 gånger. Det är snyggt att inte se diskmaskinen när den har samma panel som resten av köket men aldrig mer en Ikea-maskin i mitt hus.


    Borde gå att reklamera?
  • Tihi
    Anonym (ts) skrev 2015-08-02 16:38:48 följande:
    Borde gå att reklamera?
    Säkert men jag orkar inte släpa iväg den till Ikea och släpa hem en ny.
  • Anonym (ts)
    Nyfikna72 skrev 2015-08-02 16:29:46 följande:

    Fast de gör väl inga egna vitvaror? Är det inte whirlpool? Går ju att kolla med dom kanske hur det är tänkt?


    På bilden står det glas där uppe (där glasen brukar stå) så jag tror inte jag får något annat svar än så.. Men jag fattar inte vad för glas dom har använt när dom fotade för inga av dom jag har passar.. och då är det ändå helt vanliga glas jag har..från IKEA haha...
  • Anonym (ts)

    Det stämmer för övrigt att dom inte gör egna vitvaror, men den är köpt på IKEA, därav skrev jag att den är från IKEA. Vilket den ju är.

  • Anonym (Jippie! Inte ensam!)

    Haha!

    Vi hyrde en stuga tidigare i sommar och där fanns en diskmaskin från IKEA. Både min man och jag kämpade med just glasen och trodde vi var ensamma på jorden med det problemet. Vi skrattade högt och när vi kom hem tackade vi för att vi har en så praktiskt maskin hemma. :-P

    (För övrigt tror jag att det var Whirlpool som var samarbetspartner med IKEA innan och nu är det väl även Electrolux.)

  • MajaVira
    På integrerade diskmaskiner skruvar man ju bara fast en vanlig skåplucka, vi har en Siemens diskmaskin med en Marbodal-lucka. Det borde funka även med Ikeas luckor, så man måste inte låsa sig vid ett visst märke.
Svar på tråden IKEAs diskmaskin, var ställa glasen?!